Logotip eTwinning

Prvi koraki v eTwinning/ESEP in mednarodno sodelovanje na daljavo

Se sprašujete, kako začeti projektno sodelovalno delo na projektu eTwinning/ESEP? Prijava sodelovalnega projekta na daljavo eTwinning/ESEP od vas ne zahteva birokratskih postopkov oddaje prijavnice in lovljenja rokov za prijavo projekta, saj projekti eTwinning/ESEP niso sofinancirani s strani Nacionalne podporne organizacije eTwinning.

Projekt lahko prijavite:

  • v okviru poljubnega predmeta,
  • v katerem koli časovnem obdobju šolskega leta,
  • za poljubno trajanje,
  • in naslovite poljubne teme; prioritete niso opredeljene
  • s soustanoviteljem (nacionalni ali mednarodni),
  • in kasneje lahko v projekt vključite poljubno število domačih in tujih projektnih partnerjev,
  • ob zaključku projekta vas ne čaka obširno in zahtevno končno poročanje, temveč le klik na gumb ‘zapri projekt’.

Registracija projekta poteka v 4 preprostih korakih in od vas zahteva:

Prva pomoč pri prvih korakih na portalu eTwinning/ESEP so lahko ambasadorji eTwinning, ki v Sloveniji delujejo kot promotorji eTwinninga/ESEP-a. Ambasadorjem bo v veliko veselje obiskati vašo šolo/vrtec in izvesti praktično delavnico ali vam priskočiti na pomoč na daljavo, ne glede na izobraževalno stopnjo, s katere prihajate. Pocukajte jih za rokav na naslednjem dogodku eTwinning, ki ga boste obiskali, ali pa jim preprosto pišite na spodnje elektronske naslove:

eTwinning ambasador
Maja Bregar

OŠ Gradec
maja.bregar(AT)osgradec.si


Predmet poučevanja: razredni pouk, prva triada
Področje zanimanja: IKT, šport

eTwinning ambasador
Katja Jenko

Druga osnovna šola Slovenj Gradec
katja.jenko(AT)druga-os.si


Predmet poučevanja: matematika
Področje zanimanja: okoljevarstvo, medijska pismenost, IKT

eTwinning ambasador
Stanko Levičar

Ekonomska šola Ljubljana
stanko.levicar(AT)presernova.si


Predmet poučevanja: strokovni predmeti
Področje zanimanja: informatika, IKT

eTwinning ambasador
Aleksandra Sofrić

Vzgojno Izobraževalni Zavod Frana Milčinskega Smlednik
sandra.sofric(AT)gmail.com


Predmet poučevanja: Vzgojiteljica otrokom s posebnimi potrebami
Področje zanimanja: književnost, dramska umetnost, peka slaščic, inkluzija

eTwinning ambasador
Tinkara Urek

Vrtec Mavrica Brežice
urek.tina(AT)gmail.com


Predmet poučevanja: vzgojiteljica
Področje zanimanja: šport, zgodnje učenje jezikov

Iščete dodaten navdih ob vašem prvem vstopu na portal eTwinning? Vabljeni k ogledu zbirke priročnikov, brošur in vzorčnih primerov projektov, ki vam še dodatno približajo svet eTwinninga.

Niste prepričani? Vrnite se na možnosti sodelovanja.

Več

Priznanja kakovosti

Jabolka kakovosti, zlati kabel, EITA in evropsko jezikovno priznanje 2024

Predstavljamo prejemnike priznanj kakovosti jabolka kakovosti, zlati kabel, evropske nagrade za inovativno poučevanje in evropskega jezikovnega priznanja za leto 2024.

pdf download icon

Jabolko kakovosti

Zgodbe o uspehu v mednarodnih projektih

Jabolko je eden najmočnejših simbolov zdravja in zdravega življenja. Kot prepovedani sadež v rajskem vrtu v sebi skriva moč spoznanja in je zato vabljiv. Simbolizira elementarni objekt poželenja, predvsem v smislu odkrivanja novega sveta in védenja. Nekoč je bilo odkrivanje znanja o vsem brezpogojni greh. Danes nam jabolko služi kot simbol napredka, svobodne volje, ki nas žene v odkrivanje neznanega.

Vsaka mobilnost in sodelovanje v mednarodnem okolju pomenita odkrivanje novih znanj, kulture, jezika in novega sveta. V tem smislu je jabolko pravi simbol mednarodne mobilnosti in projektov, zato na CMEPIUS-u najboljšim podeljujemo jabolka kakovosti.

KRITERIJ IZBORA

CMEPIUS iz leta v leto dobiva konkretne dokaze in potrditve, da mednarodno sodelovanje v izobraževanju prinaša pomembne spremembe tako na ravni posameznika kot institucije. Priznanje jabolko kakovosti v tem oziru prinaša le še tisto piko na i trudu in prizadevanju posameznikov in izobraževalnih institucij, ki verjamejo v povezovanje prek meja.

CMEPIUS podeljuje jabolka kakovosti najbolj izstopajočim zgodbam mednarodnega sodelovanja. Kakovost projektov in primerov dobre prakse seveda ostajata podlaga za pridobitev priznanja, vendar bomo pri izboru pozorni predvsem na učinke, ki jih mednarodni projekti prinašajo na strokovni razvoj izobraževalcev, njihovo povezovanje in oblikovanje timov ter na razvoj samih institucij, ki v projektih sodelujejo. Poleg teh učinkov bomo iskali tudi potencialne vplive, ki jih imajo projekti na sam izobraževalni sistem v Sloveniji. In nenazadnje, izpostaviti želimo tudi posebne dosežke posameznikov, ki ustvarjajo mednarodne projekte in z njimi dosežejo izjemne zgodbe o uspehu in spremembah.

Jabolka kakovosti, ki so v Sloveniji že dobro sprejeta in cenjena priznanja, pomenijo tako čast kot odgovornost; odgovornost, da s svojo lastno zgodbo o uspehu nagrajenci sooblikujejo prihodnost in predstavljajo veliko motivacijo vsem, ki se na pot mednarodnega sodelovanja šele podajajo.

Kriteriji merjenja kakovosti za nagrado jabolka kakovosti so:
• ocena končnega poročila projekta najmanj 85 % točk;
• učinek na strokovni razvoj izobraževalcev in/ali na razvoj institucije;
• oblikovanje tima na instituciji;
• prenos rezultatov v širše okolje;
• potencialni vpliv na sistem.

Nacionalna nagrada zlati kabel (eTwinning)

Nacionalna podporna organizacija eTwinning podeljuje nacionalno nagrado zlati kabel slovenskim šolam že vse od leta 2006. Nagrada je priznanje slovenskim šolam in učiteljem za kakovostno opravljeno delo na področju mednarodnih sodelovalnih projektov na daljavo, ki se izvajajo v okviru akcije eTwinning. Nagrada se podeljuje v štirih starostnih kategorijah (do 6 let, 7–11 let, 12–15 let in 16–19 let), predpogoj je pridobljen znak kakovosti.

Zlati kabel se podeljuje letno zaključenim projektom oz. projektom v zaključni fazi, ki dosegajo pomembne rezultate na področju pedagoških inovacij, sodelovanja med šolami, ki so vpletene v projekt, ter kreativne rabe IKT orodij. Šole ob tem nikakor ne smejo spregledati tudi pomembnosti vpliva, ki ga ima projekt na šolo kot celoto.

KRITERIJ IZBORA

• pedagoške inovacije in kreativnost,
• vključenost v kurikul,
• komunikacija in izmenjava med partnerskimi šolami,
• sodelovanje med partnerskimi šolami,
• kreativna raba IKT,
• rezultati, učinek projekta na šolo, učitelje, učence ter projektna dokumentacija.

Evropsko jezikovno priznanje

Evropsko jezikovno priznanje je nagrada, ki jo je ustanovila Evropska komisija v okviru programa Erasmus+. Njegovi cilji so priznati odlične projekte na področju večjezičnosti, pomagati pri razširjanju njihovih rezultatov in spodbujati zanimanje javnosti za učenje jezikov.

Prijava za priznanje je mogoča v končnem poročilu pod zavihkom »Evropsko jezikovno priznanje«. Ko izberete, da želite sodelovati, se odprejo vprašanja, na katera je potrebno odgovoriti.

Evropsko jezikovno priznanje lahko prejmejo projekti, ki naslavljajo vsaj eno izmed navedenih prednostnih nalog in ustrezajo kriterijem, ki jih določi Evropska komisija.

Evropsko jezikovno priznanje (ELL – European Language Label) je priznanje aktivnostim, ki spodbujajo večjezičnost in krepijo zavedanje o pomenu znanja tujih jezikov. Večjezičnost je ena od temeljnih evropskih vrednot in močan simbol prizadevanja Evropske unije (EU) za združenost v raznolikosti. Znanje tujih jezikov je ena od pomembnih spretnosti, ki bodo pripomogle k temu, da bodo ljudje bolje pripravljeni za vstop na trg dela in bodo tako lahko čim bolj izkoristili razpoložljive priložnosti.
EU je določila cilj, da bi moral imeti vsak državljan EU priložnost usvojiti vsaj dva tuja jezika že v mladih letih. Spodbujanje učenja jezikov in jezikovne raznolikosti je eden od posebnih ciljev programa Erasmus+, glavnega programa na področju izobraževanja in usposabljanja.

Vabljeni k ogledu videa Evropske komisije o evropskem jezikovnem priznanju in publikacije 7 let evropskih jezikovnih priznanj.

Od leta 2025 evropsko jezikovno priznanje podeljujemo v okviru evropske nagrade za inovativno poučevanje. Prednostna naloga oziroma tema slednje za leto 2025 je »Citizenship education – participation in democratic life, common values and civic engagement«. Več o temi si lahko preberete na tej spletni strani pod zavihkom »Evropska nagrada za inovativno poučevanje« in v Vodniku za prijavitelje 2025, saj je tema povezana s prednostno nalogo programa Erasmus+ – Udeležba v demokratičnem življenju, skupne vrednote in državljansko udejstvovanje.

NAČELA ZA DODELITEV

1. Načelo dodeljevanja: »tematske prednostne naloge«

Izvedene pobude bodo imele prednost pri izbiri, če bodo obravnavale eno ali več tematskih prednostnih nalog, opredeljenih za zadevni izbirni krog. Evropske tematske prednostne naloge bodo opredeljene na evropski ravni in bodo veljale za vse programske države. Evropske prednostne naloge se lahko dopolnijo z dodatnimi nacionalnimi prednostnimi nalogami, ki jih določita nacionalna agencija in nacionalni organ. Oglejte si seznam evropskih in nacionalnih tematskih prednostnih nalog (če obstajajo) na spletnem mestu svoje nacionalne agencije. Če niste prepričani, ali vaš projekt obravnava potrebne tematske prednostne naloge, se za nasvet obrnite na svojo nacionalno agencijo.

2. Načelo dodeljevanja: »celovit in ustvarjalen pristop«

Ocena meril za »celovit in ustvarjalen pristop« temelji na tem, v kolikšnem obsegu:
·         Vsi vključeni elementi – učeči se posamezniki, izobraževalci, metode in gradiva – prispevajo k zagotavljanju opredelitve in izpolnjevanja potreb učečih se posameznikov, vključno z vrednotenjem jezikovnih spretnosti. 
·         Vsa razpoložljiva sredstva za spodbujanje učenja jezika že od zgodnjih let so bila porabljena na ustvarjalen način.
·         Izvedene pobude raziskujejo doslej neznane pristope, primerne za zadevne učeče se posameznike.
·         Izvedene pobude temeljijo na realnosti Evropske unije in njeni jezikovni raznolikosti ter izkoriščajo možnosti, ki jih ta ponuja (na primer stiki prek državnih meja, učenje jezikov med sosednjimi državami, razvijanje možnosti dvojezičnega poučevanja itn.), da bi z učenjem jezikov izboljšali razumevanje drugih kultur.

3. Načelo dodeljevanja: »učinek in razširjanje«

Ocena meril za »učinek in razširjanje« temelji na tem, v kolikšnem obsegu imajo rezultati projekta možnost, da:
·         Izboljšajo motivacije učečih se posameznikov in izobraževalcev in pomoč pri razvoju pozitivnega odnosa do učenja jezikov in jezikovne raznolikosti.
·         Predstavljajo vir navdiha za druge v različnih državah in okoliščinah ali se prenašajo na druge skupine ali področja. Lahko jih je na primer mogoče prilagoditi učenju drugih jezikov ali učenju v drugih starostnih skupinah kot tistih, ki so bile prvotno vključene. Vključuje lahko tudi digitalna spletna orodja za učenje jezikov.
·         Vodijo h kvantitativnemu ali kvalitativnemu izboljšanju poučevanja in učenja jezikov na lokalni ali nacionalni ravni. V kvantitativnem smislu to lahko pomeni vključitev več jezikov, zlasti tistih, ki se manj pogosto uporabljajo. V kvalitativnem smislu to lahko pomeni uporabo boljše metodologije kot prej.

NAGRAJENEC ZA LETO 2024:

Zavod za študije gluhih, izobraževanje, tolmačenje in coaching Lingua Signans za projekt »Gluhi učitelji in gluhi tolmači«.

NAGRAJENEC ZA LETO 2022:

Ekonomska šola Murska Sobota, Višja strokovna šola za projekt »Cultural knowledge and language competences as a means to develop the 21st century skills«.

Evropska nagrada za inovativno poučevanje

Glavni namen podeljevanja nagrade EITA je predstavitev dosežkov učiteljev in šol ter omogočanje večje prepoznavnosti njihovega dela, prepoznavanje in spodbujanje izjemnih praks učenja in poučevanja, spodbujanje medsebojnega učenja in izmenjava dobrih praks ter prepoznavanje doprinosa, ki ga ima sodelovanje v programu Erasmus+ za učitelje. Od drugih podobnih nacionalnih in mednarodnih nagrad za poučevanje se razlikuje predvsem s poudarjanjem doprinosa evropskega sodelovanja na področju izobraževanja in vzpostavitvi evropskega izobraževalnega prostora.
Nagrada se podeljuje letno, vsako leto je izbrana posebna tematika, katere naslavljanje iščemo pri izboru nagrajencev.

Tema za leto 2025 »Citizenship education – participation in democratic life, common values and civic engagement« in spodbuja aktivno državljanstvo in socialno vključenost ter zagotavlja, da raznoliki glasovi prispevajo k bolj vključujoči in demokratični Evropi. V ospredju so vrednote EU, kot so demokracija, človekovo dostojanstvo, enotnost v raznolikosti, medkulturni dialog ter evropska kulturna in zgodovinska dediščina.
Tema naslavlja tudi nizko udeležbo državljanov v demokratičnih procesih in pomanjkanje znanja. Z različnimi oblikami učenja želi ljudi spodbuditi k večji vključenosti v skupnost in družbeno-politično življenje. Aktivno državljanstvo in etika v vseživljenjskem učenju krepita socialne in medkulturne kompetence, kritično mišljenje in medijsko pismenost.

Na podlagi vnaprej opredeljenih meril upravičenosti in upoštevajoč merila za izbor, določena s strani Evropske komisije, bo nacionalna komisija opravila pregled ocen končnih poročil projektov in razglasila dobitnike nagrade. Nagrada je simbolične vrednosti (priznanje) in ne prinaša dodatnih sredstev.

Nagrada se letos prvič podeljuje v petih kategorijah:

– Predšolska vzgoja in izobraževanje

– Splošno šolsko izobraževanje (osnovne šole + splošne srednje šole)

– Poklicno srednješolsko izobraževanje

– Izobraževanje odraslih

– Evropsko jezikovno priznanje

Merila upravičenosti:

1. Erasmus+ KA1 ali KA2 projekt, ki se je začel med leti 2020 in 2024 ter zaključil najkasneje 31. 12. 2024 (za zaključen projekt šteje tisti, za katerega je bilo oddano zaključno poročilo, projekt je bil ocenjen in zaključen tudi v administrativnem smislu). 

2. Končno poročilo projekta ocenjeno z najmanj 90 točkami.

MERILA ZA DODELITEV

Prioritetna tema

Glavna tema Evropske nagrade za inovativno poučevanje za leto 2025 je »Citizenship education – participation in democratic life, common values and civic engagement«.

KAZALNIKI INOVATIVNOSTI

Metodologija

Na kakšen način so pristopi učenja in poučevanja, ki so bili uporabljeni v projektu, inovativni?

• Multidisciplinarni pristop,
• razvoj ključnih kompetenc (znanje, veščine, mnenje),
• povezovanje formalnega, neformalnega in priložnostnega učenja,
• vključenost, udeležba, sodelovanje,
• uporaba inovativnih in digitalnih orodij (še posebej eTwinning),
• aktivna vloga učencev/dijakov v učnem procesu.

Inovativno učno okolje

Na kakšen način uporabljena učna okolja podpirajo inovativne prakse poučevanja?

• Šole, ki omogočajo inovacije,
• ustvarjalna raba učnih prostorov,
• trajnostna uporaba razpoložljivih virov,
• celostni pristop,
• medsektorsko sodelovanje.

Učitelji

Na kakšen način učitelji/vzgojitelji, vključeni v projekt, vplivajo na inovativne procese učenja in poučevanja?

• Učitelji kot inovatorji,
• kompetence učiteljev,
• sodelovanje učiteljev in medsebojno učenje.

Učinek

Kakšen je učinek inovativnega načina poučevanja, ki so ga izvajali pri projektu?

• Neposreden vpliv na ciljne skupine,
• vključevanje udeležencev z manj priložnostmi,
• učinek prelivanja (na druge študente, učitelje, šole, lokalne skupnosti).

NAGRAJENCI 2024

Tematika v letu 2024 je bila »Well-being at school – Dobrobit v šolskem okolju«

Nagrajen projekt:

· Osnovna šola Miklavž na Dravskem polju za »Akreditiran projekt za mobilnost osebja in učencev na področju splošnega šolskega izobraževanja«.

Video predstavitev nagrajenca EITA 2024

NAGRAJENCI 2023

Tematika v letu 2023 je bila Izobraževanje in inovativnost v povezavi z evropskim letom spretnosti

Nagrajena projekta:

· Osnovna šola Radlje ob Dravi, prejemnica nagrade v kategoriji osnovnošolsko izobraževanje za projekt »proSTEMgirls«,

· Šolski center Ptuj, prejemnik nagrade v kategoriji splošno srednješolsko izobraževanje za projekt »Go-Car-Go Plus«,

Video predstavitev nagrajencev EITA 2023

NAGRAJENCI 2022

Tematika v letu 2022 je bila “Skupno učenje, spodbujanje ustvarjalnosti in trajnosti”

Nagrajeni projekti:

· Vrtec Antona Medveda Kamnik v kategoriji predšolska vzgoja in izobraževanje za projekt »With Open Arms«,

· Osnovna šola dr. Ljudevita Pivka, prejemnica nagrade v kategoriji osnovnošolsko izobraževanje za projekt »Individuals with Disabilities Education Aim: Together we can!«,

· Šolski center Slovenske Konjice – Zreče, prejemnik nagrade v kategoriji splošno srednješolsko izobraževanje za projekt »OPEN IT (Open your technological skills)«,

· Biotehniški center Naklo, prejemnik nagrade v kategoriji poklicno in strokovno izobraževanje za projekt »Farming as an employment opportunity for people with Mild Intelectual Disability«.

Video predstavitev nagrajencev EITA 2022

NAGRAJENCI 2021

Tematika v letu 2021 je bila “učenje na daljavo in kombinirano učenje“.

Nagrajeni projekti:

OŠ Prežihovega Voranca Bistrica
Prejemnica nagrade v kategoriji predšolska vzgoja in izobraževanje za projekt Razvijanje socialnih kompetenc otrok z zgodnjim učenjem tujega jezika


–   Osnovna šola Bistrica ob Sotli
Prejemnica nagrade v kategoriji osnovnošolsko izobraževanje za projekt ‘Ukrotimo kompetence 21. stoletja’


Gimnazija Celje – Center
Prejemnica nagrade v kategoriji splošno srednješolsko izobraževanje za projekt ‘Uvajanje inovativnih učnih okolij’


Srednja zdravstvena šola Ljubljana
Prejemnica nagrade v kategoriji poklicno srednješolsko izobraževanje za projekt ‘Profesionalni in osebni razvoj skozi mobilnost dijakov in osebja’


Video predstavitev nagrajencev EITA 2021

Znak odličnosti

“Znak odličnosti- Certificate of excellence” je priznanje najuspešnejšim akreditiranim organizacijam, ki s svojim delom pomembno prispevajo k razvoju in kakovosti izobraževanja ter usposabljanja v okviru programa Erasmus+.

Nacionalna agencija znak odličnosti podeljuje organizacijam, ki v svojem Poročilu o napredku za akreditirane organizacije  dosežejo vsaj 90 točk ali več. Ta znak potrjuje, da organizacija kakovostno sledi svojim ciljem, ki so zapisani v Erasmus načrtu in svoje aktivnosti izvaja v skladu s Standardi kakovosti. 

Znak odličnosti- Certificate of excellence smo prvič podelili v letu 2021.

NAGRAJENCI 2024

Prejemniki Znaka odličnosti v letu 2024:
OŠ Grm Novo mesto
ŠC Celje

NAGRAJENCI 2022

Prejemniki Znaka odličnosti v letu 2022:
Srednja frizerska šola Ljubljana

NAGRAJENCI 2021

Prejemniki Znaka odličnosti v letu 2021:
Srednja šola za gostinstvo in turizem Celje
BIC Ljubljana
ZGNL Ljubljana
BC Naklo

Prejemniki priznanja imajo visoko ocenjene zaključene projekte in so močni v implementaciji znanja na nivoju organizacije in širše. Podeljeni znaki odličnosti so veljavni tri leta.

Pogoji za podelitev znaka odličnosti novo akreditiranim organizacijam na vseh treh področjih bodo opredeljeni v letnih razpisih za zbiranje predlogov, ki jih objavlja Evropska komisija.

Oglejte si tudi video vsebine o učinkih mednarodnega sodelovanja v programih Erasmus+ in eTwinning skozi oči nagrajencev.

Jabolka kakovosti, zlati kabel in EITA 2023

Najdite navdih v predstavitvah projektov in učinkov prejemnikov priznanja kakovosti jabolka kakovosti, zlati kabel in evropske nagrade za inovativno poučevanje za leto 2023.

pdf download icon

Jabolka kakovosti, zlati kabel, evropsko jezikovno priznanje in EITA 2022

Najdite navdih v predstavitvah projektov in učinkov prejemnikov priznanja kakovosti jabolka kakovosti, zlati kabel, evropsko jezikovno priznanje in evropske nagrade za inovativno poučevanje za leto 2022.

pdf download icon

Več
Logotip eTwinning

Strokovni razvoj z eTwinningom/ESEP-om

eTwinning/ESEP vam na lokalnem in na evropskem nivoju ponuja pester ter kakovosten nabor brezplačnih izobraževalnih dogodkov, ki krepijo in spodbujajo vaš profesionalni razvoj. Dogodki se odvijajo v virtualni ali fizični obliki in so namenjeni eTwinnerjem z različno stopnjo izkušenosti z eTwinningom.

Na nacionalnem nivoju lahko izbirate med naslednjimi dogodki, ki jih izvajajo Nacionalna podporna organizacija eTwinning, ambasadorji eTwinning in zunanji eksperti na povabilo CMEPIUS-a:

  • praktično delavnico za šolski kolektiv v živo po predhodnem dogovoru z Nacionalno svetovalno službo (dogodek traja 3 šolske ure in poteka na vaši šoli ali vrtcu, namenjen je spoznavanju portala eTwinning/ESEP na praktičen način. V kolikor želite, da izvedemo predstavitev eTwinning/ESEP ali delavnico na vaši šoli/vrtcu, nam  to sporočite na );
  • večdnevnim izobraževalnim dogodkom v živo (dogodek traja dva dni ali več in je namenjen celovitemu informiranju šolnikov o delovanju programov eTwinning in Erasmus+, npr. eTwinning od A do Ž, Mednarodno od A do Ž);
  • spletnim seminarjem ali webinarjem (dogodek poteka 1 uro, namenjen je različnim ciljnim skupinam in temam).

Na mednarodnem nivoju pa se lahko udeležite:

  • tematskih seminarjev eTwinning v živo. Dogodek traja 3 dni in je namenjen iskanju projektnih partnerjev, cilj seminarja je registracija novih projektov na portal eTwinning/ESEP, organizirajo ga različne Nacionalne svetovalne službe eTwinning)+.;
  • pedagoških razvojnih delavnic v živo – PDW. Delavnica traja 3 dni in je namenjena šolnikom, ki jih zanima inovativna pedagoška praksa in obogatitev pouka z uporabo sodobnih tehnologij v izobraževanju. Organizira jih Centralna svetovalna služba eTwinning (CSS) v različnih evropskih državah;
  • (tematskih) konferenc v živo. Dogodek traja 3 dni in je namenjen aktualnim pedagoškim temam, izzivom, evropskim letnim temam. (npr. letna evropska konferenca, konferenca, namenjena prejemnikom znaka šola eTwinning). Organizira jih Centralna svetovalna služba eTwinning;
  • spletnih tržnic za iskanje projektnih partnerjev. Dogodek traja 1 uro in je namenjen iskanju kontaktov za nove projekte, organizirajo jo različne Nacionalne podporne organizacije eTwinning;
  • webinarjev. Dogodek traja 1 uro, namenjen je izmenjavi, učenju, pogovoru in razpravi med šolniki; webinar obravnava pedagoške in splošne vidike eTwinninga/ESEP-a, organizira ga Centralna svetovalna služba eTwinning;
  • krajših spletnih tečajev.  Dogodek traja 2 tedna in obravnava aktualne teme v šolstvu; vse obravnavane teme so tesno povezane s pedagoškim delom učiteljev in vzgojiteljev. Organizira jih Centralna svetovalna služba eTwinning;
  • spletnih tečajev MOOC. Dogodek traja 4 do 6 tednov, namenjen je usposabljanju ambasadorjev ali druge specifične ciljne skupine skupnosti ESEP/eTwinning. Organizira ga Centralna svetovalna služba eTwinning).

Postopek prijave

  • Za pregled odprtih razpisov za prijavo na nacionalne in mednarodne dogodke eTwinning/ESEP obiščite spletno stran vseh razpisov.
  • Predpogoj za prijavo na dogodek je registracija na portal eTwinning.
  • Novinci v eTwinningu/ESEP-u, ki se še nikoli niste udeležili fizičnega ali spletnega izobraževanja eTwinning/ESEP, imate prednost pri prijavi.
  • Učitelji/vzgojitelji, ki ste se že udeležili enega izmed izobraževanj v tekočem koledarskem letu, niste upravičeni do prijave. V tekočem koledarskem letu je lahko posamezniku sofinancirana udeležba na enem izobraževanju.

Financiranje

CMEPIUS z izbranimi kandidati sklene pogodbo o sofinanciranju udeležbe na večdnevnem spletnem ali fizičnem dogodku, ki poteka v tujini ali doma. Sofinanciranje udeležbe učitelja/vzgojitelja na fizičnem dogodku zajema:

  • kotizacijo,
  • namestitev in prehrano po programu dogodka,
  • stroške potovanja (letalske ali železniške karte ter zavarovanje na poti),
  • dnevnico.

Obveznosti udeležencev dogodkov

Po povratku z izobraževanja vas čaka oddaja kratkega končnega poročila. Zaželeno je, da znanja in veščine, ki ste jih pridobili na izobraževanju, posredujete tudi svojim sodelavcem in strokovni javnosti v Sloveniji.

Potrdilo o sodelovanju na izobraževanju

Za udeležbo na dogodkih eTwinning/ESEP prejmete potrdilo o udeležbi z navedbo števila ur trajanja izobraževanja.

Točke za napredovanje

Sodelovanje v projektu eTwinning/ESEP vam lahko prinese točke za napredovanje v nazive. Za zaključeni projekt eTwinning koordinator projekta na organizaciji prejme 2 točki in en sodelujoči v projektu 1 točko.

Podlago in vlogo za pridobitev potrdila za dodelitev točk za profesionalni razvoj strokovnega osebja prek sodelovanja v projektih Erasmus+ in eTwinning najdete na strani točke za napredovanje.

Podrobnosti o sofinanciranju, informacije in obrazce, ki vam bodo v pomoč pri prijavi na izobraževalne dogodke eTwinning/ESEP, najdete v spodnjih dokumentih:

Niste prepričani? Vrnite se na možnosti sodelovanja.

Več
Logotip eTwinning

Sodelovalno delo na daljavo

Spletna platforma ESEP/eTwinning

Portal ESEP/eTwinning je virtualna večjezična skupnost šol in vrtcev, ki vam omogoča hitro in varno vzpostavitev mednarodnih, virtualnih stikov z Evropo in širše.

Zasnovan je kot:

  • odskočna deska za vzpostavitev prvih korakov v neformalnem projektnem sodelovalnem delu na daljavo za vas in vaše učence/predšolske otroke,
  • relevanten vir vašega strokovnega razvoja doma in v tujini,
  • vaša začetna točka za izmenjavo idej, gradiv in interakcijo s kolegi iz tujine.

Zakaj?

Portal vam nudi podporo pri uvajanju sodobnih, inovativnih metod poučevanja in učenja v vaš razred in igralnico, podprtih s informacijsko-komunikacijsko tehnologijo (IKT). Kot tak predstavlja pomembno obogatitev za vašo učilnico in že utečeno metodo poučevanja.

Razredu v celoti omogoča avtentično, mednarodno, izobraževalno izkušnjo, ki vaše učence motivira za učenje v realnih življenjskih situacijah, obenem pa jim omogoča krepitev medkulturnih kompetenc kar iz domače učilnice. Prav tako pušča pečat na vašem profesionalnem razvoju in vzpostavljanju mreže profesionalnih in prijateljskih vezi širom Evrope. 

Kdo?

Vzgojitelji, učitelji katerega koli predmetnega področja, ravnatelji, knjižničarji in ostalo šolsko osebje predšolskega, šolskega in srednješolskega izobraževanja lahko z registracijo na portal skupaj z vašimi učenci pričnete popotovanje po portalu eTwinning.

Priznavanje dela z eTwinningom

Vaše projektno sodelovanje z učitelji, vzgojitelji ter seveda učenci in dijaki je v eTwinningu lahko nagrajeno z nacionalnimi in evropskimi priznanji in nagradami, ki dokazujejo, da ste poskrbeli tudi za kakovost izvedbe sodelovalnega projekta.

eTwinning lahko predstavlja pomemben uvod in vaš prvi korak h kompleksnejšemu mednarodnemu sodelovanju v programu Erasmus+ s splošnega šolskega področja ter poklicnega in strokovnega področja, saj ponuja izhodišče za razširitev preprostih in začetniških projektnih zasnov v zahtevnejše mednarodno šolsko partnerstvo ali projekt mobilnosti.

Za izkušene v mednarodnem sodelovanju pa dobi eTwinning novo vlogo, saj vam lahko služi kot podporna platforma za vaše projektne aktivnosti v vseh fazah tekočega projekta Erasmus+.

Niste prepričani? Vrnite se na možnosti sodelovanja.

Več

Pojasnilo pojmov

Akcija – tip sodelovanja v programu Erasmus+ znotraj ključnih ukrepov programa, glede na področje izobraževanja – npr. KA121-VET – Mobilnost osebja in dijakov v poklicnem in strokovnem izobraževanju za akreditirane institucije.

Akreditacija Erasmus+ – je orodje, namenjeno organizacijam, dejavnim na področju poklicnega izobraževanja in usposabljanja, splošnega šolskega izobraževanja ter splošnega izobraževanja odraslih, ki želijo vzpostaviti dolgoročno čezmejno sodelovanje z namenom visokokakovostnih aktivnosti mobilnosti kot del širših prizadevanj za razvoj svoje organizacije. Akreditacija ni pogoj za sodelovanje v Erasmus+. Od leta 2021 je akreditacija del letnega razpisa Erasmus+. Več o akreditaciji v Vodniku za prijavitelje.

Beneficiary module (BM) – je spletno orodje za pogodbenike za spremljanje in poročanje projektov financiranih iz programa Erasmus+ 2021-2027.

Častna izjava – je del prijavnice, ki jo je treba izpolniti, podpisati in priložiti vlogi.
Od leta 2022 lahko izpolnite tudi Častno izjavo za zelena potovanja.

E+PRP – Erasmus+ project results platform = platforma, kjer najdete opise in rezultate projektov, ki so nastali v okviru projektov Erasmus+.

Internacionalizacija – proces integracije mednarodne, medkulturne in globalne razsežnosti v cilje in delovanje izobraževalnih institucij.

Izobraževanje odraslih (kratica AE oz. ADU) – v programu Erasmus+ naslavlja vse oblike splošnega nepoklicnega izobraževanja odraslih, tj. formalnega, neformalnega ali priložnostnega.

Kalkulator razdalje – je orodje, ki preračuna dodeljeno dotacijo za pot na podlagi razdalje med točko A (sedež institucije pogodbenika) do točke B (partnerska organizacija).

Ključni ukrep (ključna aktivnost -KA) – del strukture programa Erasmus+ (na primer Ključni ukrep 1 (KA1) so projekti mobilnosti posameznikov, Ključni ukrep 2 (KA2) so partnerstva za sodelovanje).

Koda OID (Organisation ID) – identifikacijska številka, ki jo morajo pridobiti vse organizacije, ki nameravajo zaprositi za akreditacijo ali za nepovratna sredstva za akcije Erasmus+ in Evropske solidarnostne enote, in se mora uporabljati pri vseh prijavah na javne razpise in na obrazcih Erasmus+ in Evropske solidarnostne enote.

Mednarodno sodelovanje – v okviru programa Erasmus+ je pojem povezan s katero koli aktivnostjo, v katero sta vključeni vsaj ena država programa (članice EU in Islandija, Lihtenštajn, Norveška, Turčija, Srbija, Severna Makedonija) in vsaj ena partnerska država (tiste, ki niso v celoti vključene v program Erasmus+, temveč lahko sodelujejo).

Mobilnost – fizičen odhod v državo, ki ni država stalnega prebivališča, zaradi študija, usposabljanja ali neformalnega oziroma priložnostnega učenja. Dohodna mobilnost – mobilnost v Slovenijo.
Odhodna mobilnost – mobilnost iz Slovenije
Kombinirana mobilnost – kombinacija fizične mobilnosti in virtualne komponente, ki olajšuje
izmenjavo s sodelovalnim spletnim učenjem in timsko delo

Novinec – institucija, ki še ni sodelovala v programu EU.

Pogodbenik oz. upravičenec – če je projekt izbran, postane prijavitelj upravičenec do nepovratnih sredstev programa Erasmus+. Upravičenec podpiše sporazum o nepovratnih sredstvih z nacionalno agencijo, ki je izbrala projekt.

Poklicno in strokovno izobraževanje (kratica VET) – naslavlja področje nižjega, srednjega in nadaljnjega poklicnega ter srednjega strokovnega izobraževanja.

Prijavitelj – institucija, ki odda vlogo na razpis za nepovratna sredstva.

Prioritete ali prednostna področja so smernice oz. vsebinski poudarki v programu Erasmus+, ki jih morate naslavljati s prijavo mednarodnih projektov.
Poznamo horizontalne oz. prečne prioritete, ki naslavljajo vsa izobraževalna področja in pa sektorsko specifične, ki so namenjene le določenem področju (npr. splošno šolsko področje). Najdete jih v Vodniku za prijavitelje.

Projekti mobilnosti – projekti, ki se osredotočajo na aktivnosti/izvedbo mobilnosti posameznikov – dijakov, študentov, učiteljev itd. – in katerih cilj je, da ti s tovrstnimi aktivnostmi pridobivajo nova znanja, kompetence ter izkušnje.

Splošno šolsko izobraževanje (kratica SE oz. SCH) – naslavlja področje predšolske in šolske vzgoje in izobraževanja, kar zajema področje dela vrtcev, osnovnih in srednjih šol.

Partnerstva za sodelovanje oz. sodelovanje med institucijami – partnerstva, namenjena razvoju pobud, ki obravnavajo enega ali več področij izobraževanja, usposabljanja (in mladine), ter spodbujanju inovacij, izmenjav izkušenj in strokovnega znanja med različnimi vrstami institucij.

Terciarno izobraževanje (kratica HE oz. HED) – naslavlja področje višješolskega in visokošolskega izobraževanja.

TCA – kratkoročne aktivnosti mednarodnega sodelovanja v okviru programa Erasmus+ so dogodki za iskanje partnerjev z najavljeno tematiko, kjer poteka mreženje udeležencev, razvijanje projektnih idej ter diskusija o izbrani tematiki.

Udeleženec – posameznik, ki dejansko izvede mobilnost oz. se udeleži projektne aktivnosti.

Zgodba o uspehu oz. primer dobre prakse – primer zaključenega mednarodnega projekta, ki je kakovostno izveden, prinaša vidne učinke na posameznika, institucijo ali sistem izobraževanja. Kot takšen deluje motivacijsko tudi na ostale.

Več

Douniverzitetna internacionalizacija

»Internacionalizacija je pot h kakovosti in ne cilj!«

Cilj programa Erasmus+ je med drugim tudi krepitev internacionalizacije institucij, kar pomeni, da so zmožne mednarodnega sodelovanja in da v svoje redne dejavnosti vnašajo medkulturne elemente.

Namen internacionalizacije je, da se imajo vsi učeči se priložnost srečati z medkulturnimi elementi v okviru izobraževanja, ne glede na to, ali sodelujejo v mednarodnem projektu ali ne, ali gredo na učno mobilnost v tujino ali ne.

Svet se nenehno in hitro spreminja. Čeprav morda ne bomo nikoli zapustili svojega kraja ali države, potrebujemo določena znanja in spretnosti za delovanje v mednarodnem in medkulturnem okolju. Učeči se morajo tudi doma pridobiti del teh znanj in izkušenj. Z internacionalizacijo lahko  institucije bolj strateško in načrtno umeščate mednarodne aktivnosti v redne dejavnosti institucije, jih med seboj povezujete, znanja in izkušnje pa prenašate na vse učeče se. Tako dosežete večje učinke in boljše rezultate.

Na Centru smo iz strokovne literature terciarnega izobraževanja pripravili definicijo za douniverzitetno področje (področje splošnega šolskega izobraževanja, področje poklicnega in strokovnega izobraževanja ter področje splošnega izobraževanje odraslih), in sicer: “Internacionalizacija je vnos medkulturne, mednarodne in globalne dimenzije v izobraževalni proces.”
(A. Flander).

Internacionalizacijo delimo na dva sklopa: internacionalizacija doma in internacionalizacija v tujini. Ta dva sklopa sta med seboj povezana in se dopolnjujeta. Ker pa vsi udeleženci izobraževanja nimajo možnosti mednarodnega sodelovanja, vedno bolj poudarjamo koncept internacionalizacije doma oz. internacionalizacije učnega načrta.

Internacionalizacijo doma lahko uresničujemo na različne načine v okviru rednih dejavnosti oz. poučevanja:

  • uporabljajmo tujo literaturo,
  • uporabljajmo in preskušajmo nove metode dela,
  • povezujmo se s partnerskimi institucijami (videokonference),
  • gostujmo tuje predavatelje ali učeče se;
  • poučujmo v tujem jeziku;
  • dodajajmo globalne elemente v poučevanje (stanje, izzivi na drugem koncu sveta) itd.
Primeri internacionalizacije
Ljudska Univerza Velenje:
Implementacija rezultatov mednarodnega projekta SIMILAR v proces integracije migrantov
v lokalnem okolju
Osnovna šola Šenčur:
Spoznavanje in sodelovanje Slovenije in Irske
Biotehniški center Ljubljana:
Terensko delo, izmenjava znanj in delovnih metod ter krepitev sodelovanja partnerske šole v
Srbiji z BIC Ljubljana
Več

Izobraževanje in usposabljanje v tujini

Erasmus+ KA1

Projekti mobilnosti za učeče se in osebje

Projekti mobilnosti za učeče se in osebje so ena izmed akcij ključnega ukrepa 1 – Mobilnost posameznikov, ki se izvajajo preko nacionalne agencije Erasmus+ za izobraževanje, usposabljanje in šport – CMEPIUS. Možna je tudi prijava na druge akcije, kot so Mladinske izmenjave in DiscoverEU prek nacionalne agencije programa Erasmus+ Mladi v akciji – MOVIT.

Kaj?

Program Erasmus+ v okviru ključnega ukrepa 1 omogoča posameznikom mobilnost v tujini. Takšna mobilnost je namenjena osebnemu in strokovnemu razvoju posameznika, ki ga podpira vaša izobraževalna institucija.

Kam?

Ključni ukrep 1 sofinancira mobilnost posameznikov:

Kdo?

Mobilnosti se lahko udeležijo posamezniki, ki so vključeni v izobraževanje in usposabljanje na vaši izobraževalni instituciji – paleta vključenih posameznikov in institucij je zelo široka in vključuje učence, dijake, študente, pedagoško osebje, učeče se odrasle, izobraževalce in drugo podporno osebje.

Zakaj?

Glavni cilj mobilnosti je omogočiti udeležencem pridobitev znanja, spretnosti in izkušenj, ki prinašajo dodano vrednost njihovemu izobraževanju ali delu doma.

Poleg neposrednih vplivov na posameznike, aktivnosti znotraj projektov prinesejo pozitivne spremembe in razvojne premike tudi znotraj sodelujočih institucij ter prispevajo k inovacijam in prenovi sistema izobraževanja v Sloveniji.

Kako?

Za prijavo projekta v okviru ključnega ukrepa 1, ustreznega za vaše področje delovanja, izobraževalne institucije oddate spletno prijavo za pridobitev sredstev v okviru programa Erasmus+.

Več informacij o akciji lahko pridobite v
Vodniku za prijavitelje (ANG)

Niste prepričani? Vrnite se na možnosti sodelovanja.

Več

Partnerstva za sodelovanje

Erasmus+ KA2

Partnerstva za sodelovanje v splošnem šolskem izobraževanju

Kaj?

Partnerstva za sodelovanje so projekti, ki bodo sodelujočim institucijam omogočili:

  • pridobivanje izkušenj z mednarodnim sodelovanjem,
  • krepitev njihovih zmožnosti ter
  • pripeljali do kakovostnih in inovativnih rezultatov.

Kdo?

V partnerstvih  lahko sodeluje katera koli pravna oseba, registrirana v kateri od sodelujočih držav. Sodelujoče države se delijo na programske in partnerske. Sodelovanje organizacij iz partnerskih držav je možno le izjemoma.

Najpogosteje v partnerstvih sodelujejo javni zavodi s področja izobraževanja in usposabljanja (28. člen ZOFVI, osnovne in srednje šole, vrtci), pedagoške fakultete. Vendar je zelo dobrodošlo tudi sodelovanje drugih institucij, še posebej tistih, ki se ukvarjajo z izobraževanjem in usposabljanjem učiteljev oziroma s temami, aktualnimi za splošno šolsko izobraževanje.

Zakaj?

Partnerstva za sodelovanje omogočajo splošnemu šolskemu izobraževanju bolj učinkovit odziv na izzive sodobnega časa, boljšo vpetost v mednarodni razvoj (npr. internacionalizacija, vključno z internacionalizacijo doma) ter podpirajo doseganje strateških ciljev politik na državnem in evropskem nivoju.

Kako?

V okviru splošnega šolskega izobraževanja je na voljo sodelovanje v projektih: sodelovalna partnerstva (KA220-SCH) in manjša partnerstva (KA210-SCH). Ena od partnerskih institucij prevzame vlogo vodje projekta in ta, v imenu partnerstva, odda elektronsko prijavo do razpisnega roka.

Trajanje projektov

Sodelovalna partnerstva lahko trajajo od 12 do 36 mesecev, manjša partnerstva pa od 6 do 24 mesecev.

Financiranje

Če je projekt odobren, prejme za svoje izvajanje nepovratna sredstva. Za manjša partnerstva in sodelovalna partnerstva so ta v obliki pavšalnega zneska.

Aktivnosti

V okviru projektov so na voljo medsebojno sodelovanje, priprava projektnih izdelkov, različne dejavnosti učenja, poučevanja in usposabljanja ter izvedba dogodkov za zunanje deležnike.

Vsebine

S temi dejavnostmi je mogoče razvijati in testirati nove pristope k učenju in poučevanju, krepiti mednarodno mrežo in omogočiti internacionalizacijo sodelujočih organizacij, razvijati digitalne kompetence, podpirati trajnostni razvoj in vključevanje deprivilegiranih. Vsako partnerstvo, ne glede na obliko, mora naslavljati aktualne prednostne naloge/prioritete, ki so objavljene v Vodniku za prijavitelje in se lahko spreminjajo z vsakim razpisnim letom.

Točke za napredovanje v nazive

Sodelovanje v projektu Erasmus+ vam lahko prinese točke za napredovanje v nazive. Osnova je zaključeni projekt, za izvedbo katerega je imela slovenska institucija sklenjeno pogodbo s CMEPIUS-om.

Podlago in vlogo za pridobitev potrdila najdete na povezavi točke za napredovanje.

Niste prepričani? Vrnite se na možnosti sodelovanja.

Več
CMEPIUS
Skip to content