Svet v učilnici – World in clasroom

Projekt Svet v učilnici – World in Classroom (WIC) je nacionalni projekt, namenjen vsem tujim študentom, ki prihajajo v Slovenijo prek različnih programov (Erasmus+, CEEPUS, Erasmus Mundus, bilateralni sporazumi) in želijo obiskati slovenske izobraževalne institucije ter jim na ta način prinesti mednarodno izkušnjo.

Zakaj?

Tako imajo najmlajši varovanci v vrtcih po vsej Sloveniji kot osnovnošolci in dijaki možnost iz prve roke spoznati države Evrope in tudi sveta.

S projektom se izboljšuje medkulturni dialog, na ta način pridobijo slovenski učenci in dijaki neposredne informacije o priložnostih in koristih študija ali prakse v tujini.

Šola ali vrtec z obiskom tujega študenta ustvari bolj privlačen, kreativen, drugačen vsakdanjik in morebiti tudi naveže stike za nova sodelovanja. Za tuje študente je to odlična priložnost, da slovenskim učencem, učiteljem, dijakom, otrokom in vzgojiteljem predstavijo sebe, svojo državo, kulturo in jezik, spoznajo slovenski sistem vzgoje in izobraževanja s praktičnega vidika ter obogatijo svojo izkušnjo mednarodne mobilnosti.

Kako?

Organizacija izpolni kratek spletni obrazec. V njem navede svoje želje ter okviren čas obiska študenta na organizaciji.

CMEPIUS opravi izbor glede na izražene želje ter obvesti organizacijo o dodeljenem študentu.

Sam načrt in izvedba obiska sta prepuščena individualnemu dogovoru med študentom in šolo.

Po obisku šola izda študentu potrdilo o sodelovanju, nacionalna agencija (CMEPIUS) pa mu podari simbolično nagrado ter povrne stroške poti.

Izkušnja

»Obiskala nas je študentka 4. letnika prava Lucie, ki prihaja
s Češke in je v Mariboru na študentski izmenjavi. S predstavitvijo in dvema videoma nam je predstavila svojo deželo. Spekla nam je tudi buhtlje z marmelado. Preizkusili smo se v češčini s pomočjo zabavne naloge. Češčina se nam je zdela zabavna. Pripravili smo ji lepa darilca, da se nas bo spominjala. Ker smo se pogovarjali v angleščini, smo hkrati preverili svoje znanje. Obisk nam je bil zelo všeč. Upamo, da bo prišla še kdaj.«
Lina in Maja, 5.A, OŠ Luisa Adamiča Grosuplje
Letak Svet v učilnici

Več informacij

wic[AT]cmepius.si
(01) 620 94 52

Niste prepričani? Vrnite se na možnosti sodelovanja.

Več

SLO

Program Erasmus+ posebno pozornost namenja tudi sodelovanju državljanov Evropske unije (EU) v demokratičnih procesih in pomanjkanju znanja o EU. Spodbuja udejstvovanje in sodelovanje v njihovih skupnostih ali političnem in družbenem življenju v Uniji.

Za prihodnost EU je ključna krepitev razumevanja Evropske unije, od zgodnjih let naprej. Poleg formalnega izobraževanja lahko k temu pomembno pripomore neformalno učenje, ki spodbudi tudi občutek pripadnosti EU.

Zakaj konferenca?

S konferenco želimo osvetliti tematiko aktivnega (evropskega) državljanstva in ugotoviti, kako se jo lahko zasleduje v projektih na različnih področjih programa Erasmus+.

Prav tako želimo ovrednotiti in širiti rezultate primerov dobre prakse ter projektov na področju mednarodnega sodelovanja, s katerimi slovenske izobraževalne institucije ter mladinske organizacije ali organizacije, ki delajo z mladimi bogatijo in spreminjajo izobraževalni prostor ter področje mladinskega dela. 

Konferenca KDAJ? ZDAJ! predstavlja prostor, v katerem si znanje in izkušnje delimo, širimo in plemenitimo. Cilj konference je, da udeleženci dobijo nove ideje za svoje delo v mednarodnem okolju, navežejo poznanstva s kolegi iz istega ali drugega področja in se vrnejo domov motivirani, s svežimi idejami za svoje delo.

Udeležba na konferenci KDAJ?ZDAJ! je za vse upravičence/pogodbenike v projektih programa Erasmus+ brezplačna. Število mest je omejeno po področjih izobraževanja oz. delovanja.

Program

8:30 – 9:00Dobrodošlica in registracija udeležencev
9:00 – 9:45Postavimo temelje!
Spoznajmo drug drugega in temeljne pojme
9:45 – 10:30Aktivno državljanstvo med mladimi – kje smo? Predstavitev raziskave, dr. Eva Klemenčič, Pedagoški inštitut
10:30 – 11:00Odmor
11:00 – 12:30Učimo se od tistih, ki so že poskusili! Predstavitve in refleksije konkretnih projektov prijaviteljev s področja aktivnega državljanstva in participacije v treh vzporednih sobah, predstavili se bodo:  
Javni zavod za šport, turizem, kulturo, mladino in socialnovarstvene storitve Sotočje Medvode
Društvo IMPRO
Sindikat Mladi Plus
Zavod PIP – Pravni in informacijski center Maribor
Društvo Parada ponosa
Biotehniški izobraževalni center Ljubljana
Strokovni izobraževalni center Alme M. Karlin
III. gimnazija Maribor
Univerza v Mariboru
12:30 – 14:00Odmor za kosilo
14:00 – 15:30Kakšen pa bo moj korak naprej?
Pridobimo ideje ob navdihujočih govorkah ter pogled v skupno prihodnost:
Sonja Zdovc Merljak, Časoris
Tjaša Arko, Slovenska Filantropija

Ciljna skupina

Upravičenci/pogodbeniki v projektih programa Erasmus+ na področjih splošnega šolskega izobraževanja, poklicnega in strokovnega izobraževanja, terciarnega izobraževanja in mladine.

Na konferenco o aktivnem državljanstvu vabimo vse, ki delate z mladimi:

  • Pedagoško in strokovno osebje na osnovnih in srednjih šolah
  • Karierne centre in mednarodne pisarne na visokošolskih in višješolskih institucijah
  • Mladinske delavce ter predstavnike mladinskih centrov, društev, zavodov, ipd.
Cilji konference

1. Udeleženci osvetlijo in razmišljajo o pomenu aktivnega državljanstva
v projektih Erasmus+.

2. Udeleženci konference spoznajo različne primere dobrih praks, ki jih spodbudijo k razmišljanju, kako v svojih projektih prepoznavati in spodbujati aktivno državljanstvo.

3. Udeležencem omogočiti mreženje in spodbuditi medsebojno izmenjavo pogledov na aktivno (evropsko) državljanstvo.

KDAJ bo dogodek?

Konferenca o aktivnem državljanstvu in participaciji KDAJ? ZDAJ! bo v četrtek, 21. novembra 2024 med 9.00 in 15.30 uro.

Kje se dobimo?

Hotel Mons, Pot Za Brdom 4, Ljubljana.

Prijavi se na dogodek ZDAJ!

Udeležba na konferenci KDAJ?ZDAJ! je za vse upravičence/pogodbenike v projektih programa Erasmus+ brezplačna.

Prijave sprejemamo do 8. novembra 2024 prek registracijskega obrazca.

Število mest je omejeno po področjih izobraževanja / delovanja. Potrditev udeležbe boste tisti, ki se registrirate prek obrazca, prejeli 10 dni pred dogodkom, 12. novembra.

Če imate o konferenci KDAJ? ZDAJ! še kakšno vprašanje, nam pišite.

Organizatorji

Konferenco o aktivnem državljanstvu in participaciji soorganiziramo Movit – Zavod za razvoj mobilnosti mladih in
CMEPIUS – Center za mobilnost in evropske projekte izobraževanja in usposabljanja.

Več

Partnerstva za sodelovanje

Erasmus+ KA2

Sodelovalna partnerstva v terciarnem izobraževanju (KA220-HED)

Kaj?

Partnerstva za sodelovanje so projekti, ki bodo sodelujočim institucijam omogočili:

  • pridobivanje izkušenj z mednarodnim sodelovanjem,
  • krepitev njihovih zmožnosti ter
  • pripeljali do kakovostnih in inovativnih rezultatov.

Kdo?

V partnerstvih  lahko sodeluje katera koli pravna oseba, registrirana v kateri od sodelujočih držav. Sodelujoče države se delijo na programske in partnerske. Sodelovanje organizacij iz partnerskih držav je možno le izjemoma.

Najpogosteje v partnerstvih sodelujejo višje- in visokošolske institucije, vendar je zelo dobrodošlo tudi sodelovanje drugih organizacij, še posebej takšnih, ki predstavljajo trg dela. Višje- in visokošolske institucije iz programskih držav kot pogoj za sodelovanje potrebujejo Erasmus+ listino kakovosti (ECHE).

Zakaj?

Sodelovalna partnerstva omogočajo terciarnemu izobraževanju bolj učinkovit odziv na izzive sodobnega časa, boljšo vpetost v mednarodni razvoj (npr. internacionalizacija, vključno z internacionalizacijo doma) ter podpirajo doseganje strateških ciljev politik na državnem in evropskem nivoju.

Kako?

Ena od partnerskih institucij prevzame vlogo vodje projekta in ta, v imenu partnerstva, odda elektronsko prijavo do razpisnega roka.

Trajanje projektov

Projekti lahko trajajo od 12 do 36 mesecev.

Financiranje

Če je projekt odobren, prejme za svoje izvajanje nepovratna sredstva. Za manjša partnerstva in sodelovalna partnerstva so ta v obliki pavšalnega zneska.

Aktivnosti

V okviru projektov so na voljo medsebojno sodelovanje, priprava projektnih izdelkov, različne dejavnosti učenja, poučevanja in usposabljanja ter izvedba dogodkov za zunanje deležnike.

Vsebine

S temi dejavnostmi je mogoče razvijati nove pristope k učenju in poučevanju, krepitev internacionalizacije, razvoj digitalnih kompetenc, vsebinsko posodabljanje modulov in kurikula, podporo digitalizaciji in trajnostnemu razvoju, krepitev zmožnosti mednarodnega sodelovanja institucije in še kaj bi se našlo.
Vsako partnerstvo, ne glede na obliko, mora naslavljati aktualne prednostne naloge/prioritete, ki so objavljene v Vodniku za prijavitelje in se lahko spreminjajo z vsakim razpisnim letom.

Točke za napredovanje v nazive

Sodelovanje v projektu Erasmus+ vam lahko prinese točke za napredovanje v nazive. Osnova je zaključeni projekt.

Podlago in vlogo za pridobitev potrdila najdete na povezavi točke za napredovanje.

Niste prepričani? Vrnite se na možnosti sodelovanja.

Več

Pojasnilo pojmov

Akcija – tip sodelovanja v programu Erasmus+ znotraj ključnih ukrepov programa, glede na področje izobraževanja – npr. KA121-VET – Mobilnost osebja in dijakov v poklicnem in strokovnem izobraževanju za akreditirane institucije.

Akreditacija Erasmus+ – je orodje, namenjeno organizacijam, dejavnim na področju poklicnega izobraževanja in usposabljanja, splošnega šolskega izobraževanja ter splošnega izobraževanja odraslih, ki želijo vzpostaviti dolgoročno čezmejno sodelovanje z namenom visokokakovostnih aktivnosti mobilnosti kot del širših prizadevanj za razvoj svoje organizacije. Akreditacija ni pogoj za sodelovanje v Erasmus+. Od leta 2021 je akreditacija del letnega razpisa Erasmus+. Več o akreditaciji v Vodniku za prijavitelje.

Beneficiary module (BM) – je spletno orodje za pogodbenike za spremljanje in poročanje projektov financiranih iz programa Erasmus+ 2021-2027.

Častna izjava – je del prijavnice, ki jo je treba izpolniti, podpisati in priložiti vlogi.
Od leta 2022 lahko izpolnite tudi Častno izjavo za zelena potovanja.

E+PRP – Erasmus+ project results platform = platforma, kjer najdete opise in rezultate projektov, ki so nastali v okviru projektov Erasmus+.

Internacionalizacija – proces integracije mednarodne, medkulturne in globalne razsežnosti v cilje in delovanje izobraževalnih institucij.

Izobraževanje odraslih (kratica AE oz. ADU) – v programu Erasmus+ naslavlja vse oblike splošnega nepoklicnega izobraževanja odraslih, tj. formalnega, neformalnega ali priložnostnega.

Kalkulator razdalje – je orodje, ki preračuna dodeljeno dotacijo za pot na podlagi razdalje med točko A (sedež institucije pogodbenika) do točke B (partnerska organizacija).

Ključni ukrep (ključna aktivnost -KA) – del strukture programa Erasmus+ (na primer Ključni ukrep 1 (KA1) so projekti mobilnosti posameznikov, Ključni ukrep 2 (KA2) so partnerstva za sodelovanje).

Koda OID (Organisation ID) – identifikacijska številka, ki jo morajo pridobiti vse organizacije, ki nameravajo zaprositi za akreditacijo ali za nepovratna sredstva za akcije Erasmus+ in Evropske solidarnostne enote, in se mora uporabljati pri vseh prijavah na javne razpise in na obrazcih Erasmus+ in Evropske solidarnostne enote.

Mednarodno sodelovanje – v okviru programa Erasmus+ je pojem povezan s katero koli aktivnostjo, v katero sta vključeni vsaj ena država programa (članice EU in Islandija, Lihtenštajn, Norveška, Turčija, Srbija, Severna Makedonija) in vsaj ena partnerska država (tiste, ki niso v celoti vključene v program Erasmus+, temveč lahko sodelujejo).

Mobilnost – fizičen odhod v državo, ki ni država stalnega prebivališča, zaradi študija, usposabljanja ali neformalnega oziroma priložnostnega učenja. Dohodna mobilnost – mobilnost v Slovenijo.
Odhodna mobilnost – mobilnost iz Slovenije
Kombinirana mobilnost – kombinacija fizične mobilnosti in virtualne komponente, ki olajšuje
izmenjavo s sodelovalnim spletnim učenjem in timsko delo

Novinec – institucija, ki še ni sodelovala v programu EU.

Pogodbenik oz. upravičenec – če je projekt izbran, postane prijavitelj upravičenec do nepovratnih sredstev programa Erasmus+. Upravičenec podpiše sporazum o nepovratnih sredstvih z nacionalno agencijo, ki je izbrala projekt.

Poklicno in strokovno izobraževanje (kratica VET) – naslavlja področje nižjega, srednjega in nadaljnjega poklicnega ter srednjega strokovnega izobraževanja.

Prijavitelj – institucija, ki odda vlogo na razpis za nepovratna sredstva.

Prioritete ali prednostna področja so smernice oz. vsebinski poudarki v programu Erasmus+, ki jih morate naslavljati s prijavo mednarodnih projektov.
Poznamo horizontalne oz. prečne prioritete, ki naslavljajo vsa izobraževalna področja in pa sektorsko specifične, ki so namenjene le določenem področju (npr. splošno šolsko področje). Najdete jih v Vodniku za prijavitelje.

Projekti mobilnosti – projekti, ki se osredotočajo na aktivnosti/izvedbo mobilnosti posameznikov – dijakov, študentov, učiteljev itd. – in katerih cilj je, da ti s tovrstnimi aktivnostmi pridobivajo nova znanja, kompetence ter izkušnje.

Splošno šolsko izobraževanje (kratica SE oz. SCH) – naslavlja področje predšolske in šolske vzgoje in izobraževanja, kar zajema področje dela vrtcev, osnovnih in srednjih šol.

Partnerstva za sodelovanje oz. sodelovanje med institucijami – partnerstva, namenjena razvoju pobud, ki obravnavajo enega ali več področij izobraževanja, usposabljanja (in mladine), ter spodbujanju inovacij, izmenjav izkušenj in strokovnega znanja med različnimi vrstami institucij.

Terciarno izobraževanje (kratica HE oz. HED) – naslavlja področje višješolskega in visokošolskega izobraževanja.

TCA – kratkoročne aktivnosti mednarodnega sodelovanja v okviru programa Erasmus+ so dogodki za iskanje partnerjev z najavljeno tematiko, kjer poteka mreženje udeležencev, razvijanje projektnih idej ter diskusija o izbrani tematiki.

Udeleženec – posameznik, ki dejansko izvede mobilnost oz. se udeleži projektne aktivnosti.

Zgodba o uspehu oz. primer dobre prakse – primer zaključenega mednarodnega projekta, ki je kakovostno izveden, prinaša vidne učinke na posameznika, institucijo ali sistem izobraževanja. Kot takšen deluje motivacijsko tudi na ostale.

Več

Internacionalizacija v terciarnem izobraževanju

“Internacionalizacija v terciarnem izobraževanju je proces integriranja mednarodne, medkulturne ali globalne dimenzije v namen, delovanje in izvajanje terciarnega izobraževanja” (Knight, 2003).

Da ima internacionalizacija pozitivne učinke na izboljšanje kakovosti terciarnega izobraževanja na vseh ravneh, kar zajema tudi internacionalizacijo študijskih programov, visokošolskih zavodov, krepitev aktivnosti mednarodnega sodelovanja in krepitev mednarodne razsežnosti pri študiju doma ter v tem kontekstu posodobitev predmetov, programov, izobraževalnih institucij in nacionalnih sistemov, izpostavljajo različne študije, evalvacije in razprave o internacionalizaciji. Pravo zato predstavlja pomembno prioritetno področje na vseh ravneh: evropski, nacionalni in institucionalni.

Program Erasmus+ in drugi programi in iniciative (CEEPUS, bilaterale, EURAXESS, Study in Slovenia …), ki jih s področja terciarnega izobraževanja upravljamo na CMEPIUS-u, pomembno doprinašajo k internacionalizaciji institucij in nacionalnega sistema tega izobraževalnega področja. Da mednarodne aktivnosti lahko uspešno doprinašajo k internacionalizaciji, morajo biti strateško umeščene v redne aktivnosti institucij, od študijskih in raziskovalnih do upravljalnih in poslovnih procesov.

Z namenom spodbujanja takšnega delovanja na CMEPIUS-u izvajamo delavnice in pripravljamo gradiva, ki so institucijam lahko v pomoč. V okviru projekta EHEA smo izvajali delavnice s poudarki na internacionalizaciji doma, internacionalizaciji kurikuluma oziroma vključevanju mednarodne in medkulturne razsežnosti v študijski proces za vse študente v domačem študijskem okolju, kjer so bili ključni poudarki na pomensko ustreznem zapisovanju in oblikovanju tako splošnih kot tudi t. i. internacionaliziranih učnih izidov. Usposobili smo ekipo nacionalnih svetovalcev za internacionalizacijo kurikuluma in v sodelovanju z njimi pripravili program in gradiva za nadaljnja usposabljanja in svetovanja, predvsem za visokošolsko učno osebje in tudi podporno osebje v mednarodnih pisarnah.

Poleg omenjenih gradiv boste na tem mestu našli tudi gradiva z delavnic, kot so strateška internacionalizacija, okrepljeno mednarodno sodelovanje z določenimi regijami oziroma državami, strateško izbiranje države za sodelovanje, kot tudi predstavitve z mednarodne konference Zavzeta univerza, kjer smo s tujimi strokovnjaki in primeri dobrih praks podrobneje spoznavali tretjo misijo univerze.

Več
CMEPIUS
Skip to content