SLO

Program Erasmus+ posebno pozornost namenja tudi sodelovanju državljanov Evropske unije (EU) v demokratičnih procesih in pomanjkanju znanja o EU. Spodbuja udejstvovanje in sodelovanje v njihovih skupnostih ali političnem in družbenem življenju v Uniji.

Za prihodnost EU je ključna krepitev razumevanja Evropske unije, od zgodnjih let naprej. Poleg formalnega izobraževanja lahko k temu pomembno pripomore neformalno učenje, ki spodbudi tudi občutek pripadnosti EU.

Zakaj konferenca?

S konferenco želimo osvetliti tematiko aktivnega (evropskega) državljanstva in ugotoviti, kako se jo lahko zasleduje v projektih na različnih področjih programa Erasmus+.

Prav tako želimo ovrednotiti in širiti rezultate primerov dobre prakse ter projektov na področju mednarodnega sodelovanja, s katerimi slovenske izobraževalne institucije ter mladinske organizacije ali organizacije, ki delajo z mladimi bogatijo in spreminjajo izobraževalni prostor ter področje mladinskega dela. 

Konferenca KDAJ? ZDAJ! predstavlja prostor, v katerem si znanje in izkušnje delimo, širimo in plemenitimo. Cilj konference je, da udeleženci dobijo nove ideje za svoje delo v mednarodnem okolju, navežejo poznanstva s kolegi iz istega ali drugega področja in se vrnejo domov motivirani, s svežimi idejami za svoje delo.

Udeležba na konferenci KDAJ?ZDAJ! je za vse upravičence/pogodbenike v projektih programa Erasmus+ brezplačna. Število mest je omejeno po področjih izobraževanja oz. delovanja.

Program

8:30 – 9:00Dobrodošlica in registracija udeležencev
9:00 – 9:45Postavimo temelje!
Spoznajmo drug drugega in temeljne pojme
9:45 – 10:30Aktivno državljanstvo med mladimi – kje smo? Predstavitev raziskave, dr. Eva Klemenčič, Pedagoški inštitut
10:30 – 11:00Odmor
11:00 – 12:30Učimo se od tistih, ki so že poskusili! Predstavitve in refleksije konkretnih projektov prijaviteljev s področja aktivnega državljanstva in participacije v treh vzporednih sobah, predstavili se bodo:  
Javni zavod za šport, turizem, kulturo, mladino in socialnovarstvene storitve Sotočje Medvode
Društvo IMPRO
Sindikat Mladi Plus
Zavod PIP – Pravni in informacijski center Maribor
Društvo Parada ponosa
Biotehniški izobraževalni center Ljubljana
Strokovni izobraževalni center Alme M. Karlin
III. gimnazija Maribor
Univerza v Mariboru
12:30 – 14:00Odmor za kosilo
14:00 – 15:30Kakšen pa bo moj korak naprej?
Pridobimo ideje ob navdihujočih govorkah ter pogled v skupno prihodnost:
Sonja Zdovc Merljak, Časoris
Tjaša Arko, Slovenska Filantropija

Ciljna skupina

Upravičenci/pogodbeniki v projektih programa Erasmus+ na področjih splošnega šolskega izobraževanja, poklicnega in strokovnega izobraževanja, terciarnega izobraževanja in mladine.

Na konferenco o aktivnem državljanstvu vabimo vse, ki delate z mladimi:

  • Pedagoško in strokovno osebje na osnovnih in srednjih šolah
  • Karierne centre in mednarodne pisarne na visokošolskih in višješolskih institucijah
  • Mladinske delavce ter predstavnike mladinskih centrov, društev, zavodov, ipd.
Cilji konference

1. Udeleženci osvetlijo in razmišljajo o pomenu aktivnega državljanstva
v projektih Erasmus+.

2. Udeleženci konference spoznajo različne primere dobrih praks, ki jih spodbudijo k razmišljanju, kako v svojih projektih prepoznavati in spodbujati aktivno državljanstvo.

3. Udeležencem omogočiti mreženje in spodbuditi medsebojno izmenjavo pogledov na aktivno (evropsko) državljanstvo.

KDAJ bo dogodek?

Konferenca o aktivnem državljanstvu in participaciji KDAJ? ZDAJ! bo v četrtek, 21. novembra 2024 med 9.00 in 15.30 uro.

Kje se dobimo?

Hotel Mons, Pot Za Brdom 4, Ljubljana.

Prijavi se na dogodek ZDAJ!

Udeležba na konferenci KDAJ?ZDAJ! je za vse upravičence/pogodbenike v projektih programa Erasmus+ brezplačna.

Prijave sprejemamo do 8. novembra 2024 prek registracijskega obrazca.

Število mest je omejeno po področjih izobraževanja / delovanja. Potrditev udeležbe boste tisti, ki se registrirate prek obrazca, prejeli 10 dni pred dogodkom, 12. novembra.

Če imate o konferenci KDAJ? ZDAJ! še kakšno vprašanje, nam pišite.

Organizatorji

Konferenco o aktivnem državljanstvu in participaciji soorganiziramo Movit – Zavod za razvoj mobilnosti mladih in
CMEPIUS – Center za mobilnost in evropske projekte izobraževanja in usposabljanja.

Več

Prioritete programa Erasmus+

V obdobju 2021-2027 program Erasmus+ naslavlja štiri prečne prioritete:

Okolje in boj proti podnebnim spremembam

Program Erasmus+ daje v novem programskem obdobju velik poudarek implementaciji okolju prijaznih praks in vprašanjem trajnostnega razvoja – #ZeleniErasmusplus. Program bo v prihodnjih sedmih letih pomagal razvijati znanja, spretnosti in odnos do klimatskih sprememb in trajnostnega razvoja ter podpiral celovite institucionalne pristope k izobraževanju za okoljsko trajnost.

Več o zeleni prioriteti preberite tukaj.

Vključevanje in raznolikost

Vključevanje v Erasmus+ programu razumemo kot prizadevanja za večanje dostopnosti programa, za čim večjo in raznoliko udeležbo ter spodbujanje enakih možnosti za udeležence z manj priložnostmi. Z različnimi aktivnostmi znotraj programa bomo spodbujali identifikacijo ovir, ki udeležencem z manj priložnostmi preprečujejo dostop v enaki meri in tudi mehanizmov za odstranjevanje teh ovir.

Več o vključevanju preberite tukaj.

CMEPIUS Novičnik 2022

V branje priporočamo Novičnik za leto 2022 na temo vključevanja in inkluzije.

pdf download icon

Participacija v demokratičnem življenju, skupne vrednote in državljanska angažiranost

Program Erasmus+ posebno pozornost namenja omejenemu sodelovanju državljanov Evropske unije (EU) v demokratičnih procesih in pomanjkanju znanja o EU. Spodbuja udejstvovanje in sodelovanje v njihovih skupnostih ali političnem in družbenem življenju v Uniji.

Več preberite tukaj.

Digitalna preobrazba

Digitalna preobrazba prinaša drugačne, sveže in naprednejše izobraževalne instrumente, metode učenja in pristope, hkrati pa tudi številne pasti, izzive in dileme.

Več o digitalni prioriteti preberite tukaj.

CMEPIUS Novičnik 2023

V branje priporočamo Novičnik za leto 2023 na temo digitalnega prehoda.

pdf download icon
#ZeleniErasmus+
#VkljucujociErasmus+
#AktivnaParticipacija
#DigitalniErasmus+

Prioritete programa Erasmus+ so med seboj tesno povezane.

S spodbujanjem digitalne preobrazbe uresničujemo tudi cilje prioritete boja proti podnebnim spremembam, participacije v demokratičnem življenju in nenazadnje tudi večjega vključevanja in raznolikosti. Namreč, za boljše in bolj vključujoče izobraževanje v tem nepredvidljivem ter zelo dinamičnem svetu digitalizacije in inovacij, moramo izboljšati izobraževalne možnosti za vse in zagotoviti, da pri pripravah na prihodnost nikogar ne bomo spregledali. Prav tako ne smemo pozabiti na morebitne negativne posledice: socialno izolacijo in njen vpliv na dobro počutje.  

SALTO priročnik “Unlock the Power of Priorities”

V branje priporočamo priročnik, ki vam pomaga učinkovito vključiti horizontalne prioritete v Erasmus+ projekt.

pdf download icon


Vrnite se na možnosti sodelovanja.

Več

Participacija v demokratičnem življenju, skupne vrednote in državljanska angažiranost


Program Erasmus+ posebno pozornost namenja omejenemu sodelovanju državljanov Evropske unije (EU) v demokratičnih procesih in pomanjkanju znanja o EU. Spodbuja udejstvovanje in sodelovanje v njihovih skupnostih ali političnem in družbenem življenju v Uniji.

Za prihodnost EU je ključna krepitev razumevanja Evropske unije, od zgodnjih let naprej. Poleg formalnega izobraževanja lahko k temu pomembno pripomore neformalno učenje, ki spodbudi tudi občutek pripadnosti EU.

Program poleg tega podpira aktivno državljanstvo in etiko pri vseživljenjskem učenju; spodbuja razvijanje socialnih in medkulturnih kompetenc, kritičnega razmišljanja ter medijske pismenosti. Spodbuja projekte, ki nudijo priložnosti za vključevanje ljudi v demokratično življenje ter socialno in državljansko participacijo tako v formalnih kot neformalnih učnih aktivnostih.

Poudarek je na ozaveščanju in razumevanju konteksta Evropske unije, zlasti v zvezi s skupnimi vrednotami, načeli enotnosti in raznolikosti ter z njeno družbeno, kulturno in zgodovinsko dediščino. V Sloveniji za izobraževalne vsebine skrbi Hiša EU.

Tematiko aktivnega državljanstva in kako se jo lahko zasleduje v projektih na različnih področjih programa Erasmus+ smo osvetlili s konferenco o aktivnem državljanstvu in participaciji, ki smo jo skupaj z agencijo Movit organizirali novembra 2024.

Na njej smo predstavili številne primere dobrih praks, ki so še vedno aktualni. Več vsebine najdete na podstrani konference.

Poleg participacije v demokratičnem življenju so ključne prioritete Erasmus+ programa tudi vključevanje in raznolikost, skrb za okolje in boj proti podnebnim spremembam in digitalna preobrazba. Vse aktivnosti znotraj programa so zastavljene tako, da izražajo te posamezne prioritete in jih s tem postavljajo v samo središče izvajanja programa.

Vrnite se na možnosti sodelovanja.

#AktivniErasmusPlus

Koristne povezave

SALTO Participation
SALTO Participation – Glossary
Youth Participation Strategy
Mednarodna raziskava državljanske vzgoje in
izobraževanja (ICCS 2022)
International Civic and Citizenship Education Study 2022
Citizenship Education at School in Europe – 2017
Aims and values of the European Union
Protecting fundamental rights within the Union
Več

Priprava dijakov na Erasmus+ KA1 mobilnosti

Dobra priprava dijakov je ključ do uspeha in dolgotrajnih učinkov mobilnosti. Priprave dijakov morajo biti dobro strukturirane, dijaki pa morajo biti seznanjeni z namenom priprav. Prakse šol glede priprav dijakov so zelo različne, čedalje več šol pa se odloča o strnjenih vikend pripravah, kamor so povabljeni tako učitelji strokovnih predmetov, socialni delavec, psiholog, geograf, učitelj praktičnega pouka in tudi ravnatelj.

Kakšnih priprav naj bi bil dijak deležen?

Organizacijsko/administrativna priprava

Gre za pripravo vse potrebne dokumentacije, načrtovanja poti, bivanja in prehrane. Dijaki, kot tudi njihovi starši morajo biti o vsem natančno seznanjeni. Pomemben je sestanek s starši.

PRIMER DOBRE PRAKSE

Na sestanek so bili povabljeni tudi starši dijakov, ki so vključeni v Erasmus+ projekt. Starši so bili pred odhodom svojih otrok seznanjeni s ključnimi informacijami glede bivanja v Leedsu. Predstavljen jim je bil način potovanja, posebnosti glede prtljage in osebne opreme, način nastanitve v Leedsu in prehrane, posredovani pa so jim bili tudi kontaktni podatki spremljevalk. Dijaki odhod v Leeds nestrpno pričakujejo, njihovi starši pa bodo verjetno po sestanku nekoliko bolj sproščeni ob ločitvi od svojih otrok.
 »V okviru priprave na izvedbo projekta so se udeleženci sestali s koordinatorjem projekta ter spremljevalnimi učitelji, kjer jim je bil predstavljen načrt poti, potovalna dokumentacija, osnove varnega potovanja, hramba osebnih dokumentov in denarja. Seznanjeni so bili z nastanitvijo in pravili obnašanja v objektu nastanitve. Pogovorili smo se o prometnem režimu držav gostiteljic, še posebej za države, kjer promet poteka po nasprotnem voznem pasu kot pri nas (Irska, Velika Britanija, Ciper). Predstavili smo jim lokalni transport ter pot od nastanitvenega objekta do delovnega mesta. Strokovna plat organizacijske priprave je zajemala tudi seznanitev z učnim sporazumom in predvidenimi usvojenimi spretnostmi pri delodajalcu v tujini. Dijake smo seznanili tudi z morebitnimi tveganji na potovanju. V potovalni načrt je bila vključena ocena tveganja z morebitnimi nevšečnostmi ob izgubi dokumentov in denarja, nezgod in poškodb pri delu ali v prometu, zamud v prometu ipd.

(koordinator)

Področno specifična (strokovna) priprava dijakov

Dijake je potrebno seznaniti o učnih izidih (splošnih in specifičnih), za katere se pričakuje, da jih bodo usvojili v tujini. Učni izidi morajo biti tudi zapisani, v pomoč pri tem so koordinatorju učitelji strokovnih in splošnih predmetov kot tudi mentor v tujini, ki mora zagotoviti, da bo dijaku ponudil takšno usposabljanje in delo, da bodo učni izidi lahko doseženi.

PRIMERI DOBRE PRAKSE

Strokovno pripravo smo izvedli v sodelovanju z učitelji praktičnega pouka, ki so bili hkrati spremljevalci dijakov. V okviru prakse za poklicno usposabljanje so jih učitelji opozorili na znanja in kompetence, ki so bile cilj projekta. Pogovorili smo se tudi o varnosti pri delu in upoštevanjem varnostnih predpisov države gostiteljice. Za dijake smo organizirali 6-urne jezikovne priprave poznavanja posebne strokovne terminologije. Dijaki so morali pripraviti še predstavitev svojih strokovnih kompetenc v angleščini.
Profesorji so z dijaki najprej pregledali razvoj predšolskih otrok, vlogo vzgojitelja ob tem in načine spodbujanja otrok pri razvoju in rasti. Dijaki so se skladno z vodilno temo projekta naučili tudi nekaj znakov iz znakovnega jezika za dojenčke in malčke (Baby Signs) s katerim se bodo srečali v angleških vrtcih. Skratka, dijaki 4. letnika so znanje iz razvoja otroka in pedagogike nekoliko ponovili, dijaki 2. in 3. letnika pa pridobili. Zagotovo jim bodo znanja iz tega področja pomagala razumeti zasnovo pedagoškega procesa v angleških vrtcih in jih opolnomočila za aktiven pristop k predšolskim otrokom. Naknadno so dijaki osvojili eno vodeno dejavnost s področja glasbe in družbe, ki jo bodo lahko izvedli v tamkajšnjih vrtcih.
(koordinator)

Medkulturna priprava dijakov

Zelo je pomembno, da se pozanimamo o medkulturnih vidikih, da lahko razumemo življenje in delo dijakov v državi gostiteljici in se prilagodimo razlikam.  Dijak mora vedeti kako se vesti na delovnem mestu, ob kateri uri se začne delovni dan, kako pomembna je točnost v državi gostiteljici, kako se pozdravljajo, kako sodelavce v tujini naslavlja, kakšna sta prehrana in kultura v državi gostiteljici ipd. Primerna oblika teh priprav je tudi igra vlog, ki jo lahko izvajate z učenci.

Psihološka priprava dijakov

Psihološka priprava je tudi eden izmed zelo pomembnih elementov. Koordinator in spremljevalec morata dijake dobro poznati, vedeti morata za njihove vedenjske in čustvene značilnosti in jih primerno pripraviti na bivanje v tujini. Pomemben element je tudi domotožje, ki ga je v pripravah potrebno nasloviti. Psihološko dobro pripravljen dijak bo lahko pokazal vse svoje potenciale, bil na mobilnosti visoko motiviran in bo znal uravnavati svoja čustva.

Jezikovna priprava dijakov

Če dijaki ne govorijo jezika izbrane države gostiteljice, bodo verjetno uporabljali angleščino za komuniciranje na delovnem mestu in v vsakodnevnem življenju. Pomembno je, da se v pripravah še posebno osredotočijo na jezik stroke, ki bo imel ključno vlogo pri razumevanju nalog in zahtev na delovnem mestu.

Pri načrtovanju priprave povabite k sodelovanju učitelje tujih jezikov na svoji šoli, ki bodo dijakom posredovali ustrezne informacije o gradivih in virih za učenje jezika stroke in o času, potrebnem za ustrezno pripravo, še posebno, če dobro poznajo organizacije gostiteljice in glavne naloge, ki čakajo udeležence.

PRIMERI DOBRE PRAKSE

»Jezikovno pripravo z jezikom države gostiteljice smo na naši šoli izvajali z učitelji z znanjem jezika in učitelji, ki so imeli izkušnje z bivanjem v državi gostiteljici. Dijaki so spoznali osnovno besedišče, kulturo in značilnosti države gostiteljice. Skozi posnetke, pripovedi preteklih udeležencev in ob podpori partnerske institucije z navodili in e-vodniki, smo dijakom predstavili kako delovno okolje deluje, kakšen je delovni čas, kaj je pomembno pri opravljanju delovnih nalog, strokovno terminologijo in delovne navade. Dijake smo spodbujali k ustrezni samostojni jezikovni pripravi (z uporabo spletnih orodij) in istočasno izvajali kontrolo nad izvedenim skozi tedenska srečanja in razpravo o težavah, s katerimi se spopadajo ter novostmi, ki so jih spoznali na področju kulture, geografije in zgodovine države so pripravili predstavitve, tako v državi gostiteljici, kot tudi doma.«
(koordinator)

Nazaj na možnosti sodelovanja.

Več

Digitalna preobrazba

Zakaj?

Digitalna preobrazba poteka tukaj in zdaj in le vprašanje časa je, kdaj bo povsem prodrla v vse podsisteme naše družbe. Kako bomo sprejeli to spremembo, bo izjemno vplivalo na naš izobraževalni sistem. Digitalna preobrazba prinaša drugačne, sveže in naprednejše izobraževalne instrumente, metode učenja in pristope, hkrati pa tudi številne pasti, izzive in dileme.

Da bi zagotovili visokozmogljiv digitalni izobraževalni ekosistem, potrebujemo digitalno kompetentne in samozavestne izobraževalce, visokokakovostne vsebine, uporabniku prijazna orodja in varne platforme, ki spoštujejo zasebnost in etične standarde, kar izhaja iz Akcijskega načrta za digitalno izobraževanje 2021–2027.

Kako?

Program Erasmus+ kot prvo strateško prednostno nalogo akcijskega načrta izpostavlja razvoj visoko učinkovitega digitalnega izobraževalnega ekosistema, za katerega je pomembno koriščenje možnosti, ki jih digitalne tehnologije ponujajo za poučevanje in učenje na vseh ravneh in v vseh sektorjih. Da se tudi program Erasmus+ pripravlja na digitalni prehod, dokazujejo različne digitalne pobude znotraj njega, kot sta:

Kot drugo strateško prednostno nalogo akcijskega načrta pa program podpira ukrepe, namenjene krepitvi razvoja digitalnih spretnosti in kompetenc za digitalno preobrazbo na vseh ravneh družbe ter za vse. Poudarek bo na spodbujanju osnovnih in naprednih digitalnih spretnosti, pa tudi digitalne pismenosti, ki je postala bistvena za vsakdanje življenje.

Za naslavljanje digitalne preobrazbe se bomo na Centru osredotočil predvsem na dve področji:

  • podpiranje razvoja kakovostnega digitalnega izobraževalnega ekosistema ter
  • podpiranje izobraževalcev pri usvajanju digitalnih veščin in kompetenc.

Spodbujali bomo potencial programa Erasmus+ za podporo načrtom digitalne preobrazbe izobraževalnih institucij; podpirali uporabo digitalnih tehnologij za poučevanje, učenje, ocenjevanje in sodelovanje. Našim upravičencem bomo skozi spodbujanje v projektih E+ ter organizacijo in promocijo strokovnih dogodkov nudili podporo in usposabljanje pri pripravi in izvajanju projektov, ki naslavljajo to tematiko.

Prav tako smo kot nacionalna agencija v postopku celotne digitalizacije našega poslovnega procesa do sredine leta 2023 in preučujemo možnosti za povezovanje e-orodij programa Erasmus+ z našim novim sistemom.

CMEPIUS Novičnik 2023

V branje priporočamo Novičnik za leto 2023 na temo digitalnega prehoda.

pdf download icon
#DigitalniErasmus+

Koristne povezave

Akcijski načrt za digitalno izobraževanje
Novičnik CMEPIUS na temo digitalnega prehoda
Erasmus without paper
Erasmus+ App
SALTO Digital Resource Centre
SALTO Digital Materials on Digital Transformation
European Digital Education Hub
DigComp 2.2: The Digital Competence Framework for Citizens
DigCompEdu: The Digital Competence Framework for Educators
DigiCompOrg: Digitally Competent Educattional Organisations
SELFIE tool for whole school planning
SELFIE for Teachers
A Europe fit for the digital age
AI Act – Shaping Europe’s digital future
Data protection in the EU
The EUs The Digital Services Act
A European strategy for a better internet for kids (BIK+)
Europass Digital Skills Self-Assessment Tool
Ethical guidelines on the use of artificial intelligence (AI) and data in teaching and learning for educators
Guidelines for teachers and educators on tackling disinformation and promoting digital literacy through education and training

V pomoč

Digitalna prioriteta hodi z roko v roki z ostalimi prioritetami programa Erasmus+, saj z njenim spodbujanjem uresničujemo tudi cilje prioritete skrb za okolje in podnebne spremembe, participacije v demokratičnem življenju in nenazadnje tudi večjega vključevanja in raznolikosti. Namreč, za boljše in bolj vključujoče izobraževanje v tem nepredvidljivem ter zelo dinamičnem svetu digitalizacije in inovacij, moramo izboljšati izobraževalne možnosti za vse in zagotoviti, da pri pripravah na prihodnost nikogar ne bomo spregledali. Prav tako ne smemo pozabiti na morebitne negativne posledice: socialno izolacijo in njen vpliv na dobro počutje.  

V prihodnosti bo imela veliko vlogo tudi umetna inteligenca, zato je smiselno, da izobraževanje čim bolj izkoristi priložnosti, ki jih ta ustvarja. Kar 20 % sredstev mehanizma za okrevanje in odpornost (Next Generation EU) bo vloženih v digitalno preobrazbo EU!

Stopite na pot digitalizacije skupaj z nami.


Vrnite se na možnosti sodelovanja.

Več

ERASMUS DNEVI 2025

Združeni v praznovanju skupnih evropskih vrednot!

Ena izmed letošnjih velikih priložnosti, da delite vaše izkušnje in učinke Erasmus+ projektov, bo sodelovanje v Erasmus dnevih, ki bodo potekali 6 dni, od 13. do 18. oktobra 2025.

Namen Erasmus dni je z različnimi aktivnostmi doseči čim večje število ljudi, širiti pozitivne učinke programa Erasmus+ in ozavestiti pomen mednarodne mobilnosti, mednarodnega sodelovanja ter širjenja znanja, s katerim izboljšujemo kakovost izobraževanja. Ni potrebe, da bi v tem času organizirali dodatne dogodke, izključno namenjene promociji Erasmus dni; cilj je, da že načrtovane aktivnosti v okviru vašega projekta izvedete v teh šestih oktobrskih dneh.

Za navdih in ideje prelistajte tudi mednarodna poročila z opisi izbranih dogodkov v okviru Erasmus+ dni preteklih let, ki jih najdete na desni strani.

Leta 2024 je bilo po svetu organiziranih kar 10112 dogodkov, od tega 84 v Sloveniji.

Slovenske institucije z vseh področij izobraževanja so pripravile veliko raznolikih dogodkov, s katerimi so osvetlili in ozaveščali o pomenu mednarodnega sodelovanja in njegovih učinkih na posameznike, institucije in širše okolje.

Dogodke, s katerimi boste sodelovali na Erasmus dnevih, prijavite (v angleškem jeziku) na evropski spletni strani www.erasmusdays.eu. Na CMEPIUS-u bomo poskrbeli, da bodo vaše aktivnosti ustrezno prikazane na omenjeni spletni strani in s tem umeščene na širši evropski in svetovni zemljevid.

Postavimo znanja in izkušnje, pridobljene s projekti Erasmus+ na evropski zemljevid in povejmo vsem, kaj prinaša Erasmus+!

Z vami delimo tudi poslovenjene grafične materiale, ki jih lahko uporabite z namenom promocije vašega dogodka.

V kolikor boste potrebovali dodatne informacije, nam pišite na naslov ali preverite spletno stran Erasmus dni.

Več

ERASMUS DNEVI 2021

Povejmo na glas!

Postavimo znanja in izkušnje, pridobljene s projekti Erasmus+ na evropski zemljevid in povejmo vsem, kaj prinaša Erasmus+!

Ena izmed letošnjih velikih priložnosti, da delite vaše izkušnje in učinke Erasmus+ projektov, bo sodelovanje v Erasmus dnevih, ki bodo potekali 14., 15. in 16. oktobra 2021.

Namen Erasmus dni je z različnimi aktivnostmi doseči čim večje število ljudi, širiti pozitivne učinke programa Erasmus+ in ozavestiti pomen mednarodne mobilnosti, mednarodnega sodelovanja ter širjenja znanja, s katerim izboljšujemo kakovost izobraževanja. Ni potrebe, da bi v tem času organizirali dodatne dogodke, izključno namenjene promociji Erasmus dni 2021; cilj je, da že načrtovane aktivnosti v okviru vašega projekta izvedete v teh treh oktobrskih dneh.

Prelistajte tudi mednarodno poročilo z opisi izbranih dogodkov v okviru Erasmus+ dni 2020, ki ga najdete na desni strani. Kljub situaciji v letu 2020 se je tudi 35 slovenskih institucij z vseh področij izobraževanja odločilo za sodelovanje in nastala je pestra množica (večinoma spletnih) dogodkov, s katerimi so osvetlili in ozaveščali o pomenu mednarodnega sodelovanja in njegovih učinkih na posameznike, institucije in širše okolje. Naj vam bodo v navdih pri načrtovanju vaših dogodkov na letošnjih Erasmus dnevih!

Vabljeni torej, da razmislite o dogodkih različnih formatov, s katerimi želite prikazati rezultate svojega mednarodnega sodelovanja na tematike, ki jih v letu 2021 še posebej izpostavljamo: vključevanje in raznolikost, digitalna transformacija, okoljevarstvo in boj proti podnebnim spremembam, participacija v družbi.

Dogodke, s katerimi boste sodelovali na Erasmus dnevih 2021, prijavite (v angleškem jeziku) na evropski spletni strani www.erasmusdays.eu. Na CMEPIUS-u bomo tako kot vsa pretekla leta poskrbeli, da bodo vaše aktivnosti ustrezno prikazane na omenjeni spletni strani in s tem umeščene na širši evropski in svetovni zemljevid.

Z vami delimo tudi poslovenjene grafične materiale, ki jih lahko uporabite z namenom promocije vašega dogodka.

V kolikor boste potrebovali dodatne informacije, nam pišite na naslov ali preverite spletno stran Erasmus dni 2021.

Več
Logotip eTwinning

eTwinning

Portal European School Education Platform (ESEP), katerega del je eTwinning, je virtualna večjezična skupnost šol in vrtcev, ki vam omogoča hitro in varno vzpostavitev mednarodnih, virtualnih stikov z Evropo in širše.

Zasnovan je kot:

Zakaj?

Portal vam nudi podporo pri uvajanju sodobnih, inovativnih metod poučevanja in učenja v vaš razred in igralnico, podprtih z informacijsko-komunikacijsko tehnologijo (IKT). Kot tak predstavlja pomembno obogatitev za vašo učilnico in že utečeno metodo poučevanja.

Razredu v celoti omogoča avtentično, mednarodno, izobraževalno izkušnjo, ki vaše učence motivira za učenje v realnih življenjskih situacijah, obenem pa jim omogoča krepitev medkulturnih kompetenc kar iz domače učilnice. Prav tako pušča pečat na vašem profesionalnem razvoju in vzpostavljanju mreže profesionalnih in prijateljskih vezi širom Evrope. 

Kdo?

Vzgojitelji, učitelji katerega koli predmetnega področja, ravnatelji, knjižničarji in ostalo šolsko osebje predšolskega, šolskega in srednješolskega izobraževanja lahko z registracijo na portal skupaj z vašimi učenci pričnete popotovanje po portalu eTwinning/ESEP.

Priznavanje dela z eTwinningom/ESEP

Vaše projektno sodelovanje z učitelji, vzgojitelji ter seveda učenci in dijaki je v eTwinningu lahko nagrajeno z nacionalnimi in evropskimi priznanji in nagradami, ki dokazujejo, da ste poskrbeli tudi za kakovost izvedbe sodelovalnega projekta.

eTwinning/ESEP lahko predstavlja pomemben uvod in vaš prvi korak h kompleksnejšemu mednarodnemu sodelovanju v programu Erasmus+ s splošnega šolskega področja ter poklicnega in strokovnega področja, saj ponuja izhodišče za razširitev preprostih in začetniških projektnih zasnov v zahtevnejše mednarodno šolsko partnerstvo ali projekt mobilnosti.

Za izkušene v mednarodnem sodelovanju pa dobi eTwinning/ESEP novo vlogo, saj vam lahko služi kot podporna platforma za vaše projektne aktivnosti v vseh fazah tekočega projekta Erasmus+.

Niste prepričani? Vrnite se na možnosti sodelovanja.

Zadnje novice

o programu eTwinning

Več

Vključevanje in raznolikost

Ob najavi Erasmus+ programa 2021–2027 so bile predstavljene tudi nove prioritete za naslednjih 7 let, ena izmed njih je inkluzija oz. vključevanje. Vključevanje v Erasmus+ programu razumemo kot prizadevanja za večanje dostopnosti programa, za čim večjo in raznoliko udeležbo ter spodbujanje enakih možnosti za udeležence z manj priložnostmi. Z različnimi aktivnostmi znotraj programa bomo spodbujali identifikacijo ovir, ki udeležencem z manj priložnostmi preprečujejo dostop v enaki meri in tudi mehanizmov za odstranjevanje teh ovir.

V želji, da bi bil Erasmus+ program dostopen kar se da široki skupini udeležencev in udeleženk spodbujamo institucije k vključujočim pristopom, v vseh projektnih fazah in vseh fazah aktivnosti.

Evropska komisija je za lažje izvajanje vključujočega pristopa pripravila krovni strateški dokument Implementation guidelines Erasmus+ and European Solidarity Corps Inclusion and Diversity Strategy oz. Strategijo vključevanja in raznolikosti. V Strategiji je identificiranih osem glavnih kategorij ovir, ki jih program identificira kot najpogostejše pri onemogočanju polne vključitve:

  1. Posebne potrebe: fizične, duševne, intelektualne ali senzorične motnje.
  2. Zdravstvene težave: hude oz. kronične bolezni, zdravstvene motnje, druga telesna ali duševna stanja.
  3. Ovire, povezane s sistemi izobraževanja in usposabljanja: manjša učna uspešnost, mladi, ki zgodaj opustijo šolanje, in brezposelni mladi, nizko kvalificirani odrasli.
  4. Kulturne razlike: posamezniki z migrantskim ali begunskim ozadjem, novo prispeli migranti, pripadniki nacionalnih ali etničnih manjšin, uporabnike znakovnega jezika oz. z jezikovnim prilagajanjem, težave s kulturno vključenostjo itd.
  5. Družbene ovire: omejene socialne kompetence, asocialna ali visoko tvegana vedenja, (nekdanji) storilci kaznivih dejanj in uporabniki drog/alkohola, ostala socialna marginalizacija, specifične družinske okoliščine (prva oseba v družini, ki se izobražuje na terciarni ravni, starši (zlasti samohranilci/samohranilke), skrbniki, hranitelji, sirote, osebe iz institucionalne oskrbe itn.).
  6. Ekonomske ovire: nizki življenjski standard, nizki dohodki, izobraževanje ob delu, prejemniki socialnovarstvenih dodatkov, dolgotrajno brezposelni, negotove življenjske razmere ali revščina, brezdomci, finančne težave itd.
  7. Ovire, povezane z diskriminacijo: diskriminacije zaradi spola, starosti, etnične pripadnosti, religije, prepričanj, spolne usmerjenosti, invalidnosti ali kadar gre za kombinacijo ene ali več omenjenih diskriminatornih ovir.
  8. Geografske ovire: življenje na oddaljenih ali podeželskih območjih, majhnih otokih ali v obrobnih oddaljenih regijah, v predmestjih, v območjih z manj storitvami (omejen javni prevoz, slaba infrastruktura) itd.

Udeleženci z manj priložnostmi se z različnimi ovirami srečajo najprej v svojem lokalnem okolju nato pa še na ravni sistema oziroma v samem procesu storitev (pri informiranju, selekciji, izboru, podpori in spremljanju). Da bi te ovire pravočasno in pravilno identificirali in odpravili, strategija še posebej izpostavlja pomembnost individualnega pristopa k udeležencem in razumevanja njihovega osebnega konteksta. 

V procesu postavljanja strategije je Evropska komisija prepoznala potrebe po bolj vključujočih oblikah mobilnosti za udeležence z manj priložnostmi, po dodatnih finančnih sredstvih, do katerih je sedaj upravičeno večje število udeležencev, in po dodatni organizacijski podpori ob vzpostavitvi vključujočih podpornih sistemov. Prav tako Strategija institucije spodbuja k povezovanju in deljenju dobrih praks, izpolnjevanju in usposabljanju strokovnega osebja (t.i. skrbniki vključenosti), oblikovanju internih strateških ciljev in pristopov itn.

Tudi na Centru pripravljamo aktivnosti za podporo institucijam za pripravo in izpeljavo vključujočih pristopov. V slovenski jezik prevajamo zgoraj omenjeno Strategijo vključenosti in raznolikosti Evropske komisije, prav tako oblikujemo Akcijski načrt vključenosti in raznolikosti. Ta nastaja na podlagi realnih potreb in izzivov pogodbenikov iz izkušenj dela s posamezniki z manj priložnostmi.

Vključevanje ne more biti zgolj ena izmed dodatnih aktivnosti, ampak mora biti leča, skozi katero izvajamo vse aktivnosti programa. Šele takrat bodo tako program kot institucije – in tudi Center – postali zares vključujoči.

Na Centru imamo imenovana dva skrbnika vključevanja oz. Inclusion Officerja, ki koordinirata delovno skupino za vključevanje. Skupina pripravlja smernice in Akcijski načrt za izvajanje prioritete, zbira primere dobre prakse, pripravlja izobraževanja in usposabljanja itn. Če imate primer dobre prakse, kakšno vprašanje ali drugo pobudo, ste vabljeni, da nam pošljete sporočilo na

Poleg vključevanja in raznolikosti so ključne prioritete Erasmus+ programa tudi okolje in boj proti podnebnim spremembam, digitalna preobrazba in participacija v demokratičnem življenju. Vse aktivnosti znotraj programa so zastavljene tako, da izražajo te posamezne prioritete in jih s tem postavljajo v samo središče izvajanja programa.

Vrnite se na možnosti sodelovanja.

#VkljucujociErasmusPlus

Koristne povezave

Strategija vključevanja in raznolikosti (PDF)
Implementation guidelines Erasmus+ and European Solidarity Corps Inclusion and Diversity Strategy (PDF)
Data collection and analysis of Erasmus+ projects
Focus on inclusion in education : final report, June 2022
SALTO InCLUsive Erasmus+ tool
Interaktivna karta vključenosti in raznolikosti (SALTO YOUTH I&D)
Smernice za upravičenost do dodatne finančne podpore za
premostitev ovir udeležencev mobilnosti z manj priložnostmi
Vključujoče in pravično izobraževanje (Novičnik CMEPIUS, 2022
Konferenca: Vključevanje, inkluzivnost in pravičnost v vzgoji in izobraževanju (Brdo pri Kranju, september 2022)
Projekt: Better integration of adult immigrants into adult educational programmes (primer dobre prakse)
Več
CMEPIUS
Skip to content