Vključevanje in raznolikost

Ob najavi Erasmus+ programa 2021–2027 so bile predstavljene tudi nove prioritete za naslednjih 7 let, ena izmed njih je inkluzija oz. vključevanje. Vključevanje v Erasmus+ programu razumemo kot prizadevanja za večanje dostopnosti programa, za čim večjo in raznoliko udeležbo ter spodbujanje enakih možnosti za udeležence z manj priložnostmi. Z različnimi aktivnostmi znotraj programa bomo spodbujali identifikacijo ovir, ki udeležencem z manj priložnostmi preprečujejo dostop v enaki meri in tudi mehanizmov za odstranjevanje teh ovir.

V želji, da bi bil Erasmus+ program dostopen kar se da široki skupini udeležencev in udeleženk spodbujamo institucije k vključujočim pristopom, v vseh projektnih fazah in vseh fazah aktivnosti.

Evropska komisija je za lažje izvajanje vključujočega pristopa pripravila krovni strateški dokument Implementation guidelines Erasmus+ and European Solidarity Corps Inclusion and Diversity Strategy oz. Strategijo vključevanja in raznolikosti. V Strategiji je identificiranih osem glavnih kategorij ovir, ki jih program identificira kot najpogostejše pri onemogočanju polne vključitve:

  1. Posebne potrebe: fizične, duševne, intelektualne ali senzorične motnje.
  2. Zdravstvene težave: hude oz. kronične bolezni, zdravstvene motnje, druga telesna ali duševna stanja.
  3. Ovire, povezane s sistemi izobraževanja in usposabljanja: manjša učna uspešnost, mladi, ki zgodaj opustijo šolanje, in brezposelni mladi, nizko kvalificirani odrasli.
  4. Kulturne razlike: posamezniki z migrantskim ali begunskim ozadjem, novo prispeli migranti, pripadniki nacionalnih ali etničnih manjšin, uporabnike znakovnega jezika oz. z jezikovnim prilagajanjem, težave s kulturno vključenostjo itd.
  5. Družbene ovire: omejene socialne kompetence, asocialna ali visoko tvegana vedenja, (nekdanji) storilci kaznivih dejanj in uporabniki drog/alkohola, ostala socialna marginalizacija, specifične družinske okoliščine (prva oseba v družini, ki se izobražuje na terciarni ravni, starši (zlasti samohranilci/samohranilke), skrbniki, hranitelji, sirote, osebe iz institucionalne oskrbe itn.).
  6. Ekonomske ovire: nizki življenjski standard, nizki dohodki, izobraževanje ob delu, prejemniki socialnovarstvenih dodatkov, dolgotrajno brezposelni, negotove življenjske razmere ali revščina, brezdomci, finančne težave itd.
  7. Ovire, povezane z diskriminacijo: diskriminacije zaradi spola, starosti, etnične pripadnosti, religije, prepričanj, spolne usmerjenosti, invalidnosti ali kadar gre za kombinacijo ene ali več omenjenih diskriminatornih ovir.
  8. Geografske ovire: življenje na oddaljenih ali podeželskih območjih, majhnih otokih ali v obrobnih oddaljenih regijah, v predmestjih, v območjih z manj storitvami (omejen javni prevoz, slaba infrastruktura) itd.

Udeleženci z manj priložnostmi se z različnimi ovirami srečajo najprej v svojem lokalnem okolju nato pa še na ravni sistema oziroma v samem procesu storitev (pri informiranju, selekciji, izboru, podpori in spremljanju). Da bi te ovire pravočasno in pravilno identificirali in odpravili, strategija še posebej izpostavlja pomembnost individualnega pristopa k udeležencem in razumevanja njihovega osebnega konteksta. 

V procesu postavljanja strategije je Evropska komisija prepoznala potrebe po bolj vključujočih oblikah mobilnosti za udeležence z manj priložnostmi, po dodatnih finančnih sredstvih, do katerih je sedaj upravičeno večje število udeležencev, in po dodatni organizacijski podpori ob vzpostavitvi vključujočih podpornih sistemov. Prav tako Strategija institucije spodbuja k povezovanju in deljenju dobrih praks, izpolnjevanju in usposabljanju strokovnega osebja (t.i. skrbniki vključenosti), oblikovanju internih strateških ciljev in pristopov itn.

Tudi na Centru pripravljamo aktivnosti za podporo institucijam za pripravo in izpeljavo vključujočih pristopov. V slovenski jezik prevajamo zgoraj omenjeno Strategijo vključenosti in raznolikosti Evropske komisije, prav tako oblikujemo Akcijski načrt vključenosti in raznolikosti. Ta nastaja na podlagi realnih potreb in izzivov pogodbenikov iz izkušenj dela s posamezniki z manj priložnostmi.

Vključevanje ne more biti zgolj ena izmed dodatnih aktivnosti, ampak mora biti leča, skozi katero izvajamo vse aktivnosti programa. Šele takrat bodo tako program kot institucije – in tudi Center – postali zares vključujoči.

Na Centru imamo imenovana dva skrbnika vključevanja oz. Inclusion Officerja, ki koordinirata delovno skupino za vključevanje. Skupina pripravlja smernice in Akcijski načrt za izvajanje prioritete, zbira primere dobre prakse, pripravlja izobraževanja in usposabljanja itn. Če imate primer dobre prakse, kakšno vprašanje ali drugo pobudo, ste vabljeni, da nam pošljete sporočilo na

Poleg vključevanja in raznolikosti so ključne prioritete Erasmus+ programa tudi okolje in boj proti podnebnim spremembam, digitalna preobrazba in participacija v demokratičnem življenju. Vse aktivnosti znotraj programa so zastavljene tako, da izražajo te posamezne prioritete in jih s tem postavljajo v samo središče izvajanja programa.

Vrnite se na možnosti sodelovanja.

#VkljucujociErasmusPlus

Koristne povezave

Strategija vključevanja in raznolikosti (PDF)
Implementation guidelines Erasmus+ and European Solidarity Corps Inclusion and Diversity Strategy (PDF)
Data collection and analysis of Erasmus+ projects
Focus on inclusion in education : final report, June 2022
SALTO InCLUsive Erasmus+ tool
Interaktivna karta vključenosti in raznolikosti (SALTO YOUTH I&D)
Smernice za upravičenost do dodatne finančne podpore za
premostitev ovir udeležencev mobilnosti z manj priložnostmi
Vključujoče in pravično izobraževanje (Novičnik CMEPIUS, 2022
Konferenca: Vključevanje, inkluzivnost in pravičnost v vzgoji in izobraževanju (Brdo pri Kranju, september 2022)
Projekt: Better integration of adult immigrants into adult educational programmes (primer dobre prakse)
Več

Partnerstva za sodelovanje

Erasmus+ KA2

Partnerstva za sodelovanje v izobraževanju odraslih

Kaj?

Partnerstva za sodelovanje so projekti, ki bodo sodelujočim institucijam omogočili:

  • pridobivanje izkušenj z mednarodnim sodelovanjem,
  • krepitev njihovih zmožnosti,
  • doseganje kakovostnih in inovativnih rezultatov.

Kdo?

V partnerstvih  lahko sodeluje katera koli pravna oseba, registrirana v kateri od sodelujočih držav. Sodelujoče države se delijo na programske in partnerske. Sodelovanje institucij iz partnerskih držav je možno le izjemoma.

V partnerstvih s področja izobraževanja odraslih lahko sodelujejo institucije, ki so aktivne na tem področju v sodelujočih državah, in institucije, ki s svojim delom vsebinsko prispevajo k doseganju ciljev, ki jih partnerstvo zasleduje, kot npr. Andragoški center Slovenije, javne organizacije za izobraževanje odraslih, raziskovalne organizacije, fakultete itd.

Zakaj?

Sodelovanje institucij iz različnih držav vaši instituciji prinaša mednarodno razsežnost, dopolnjevanje različnih predhodnih znanj, črpanje znanj in izkušenj iz zgo­dovinskih izhodišč, na katerih temeljijo različni sistemi izobraževanja v EU, ter dopolnje­vanje in njihovo nadgrajevanje. Z izvedbo projekta boste prispevali k dvigu kakovosti sistema izobraževanja odraslih.

Kako?

Na voljo sta dve vrsti projektov:

Ena od partnerskih institucij prevzame vlogo vodje projekta in, v imenu partnerstva, odda elektronsko prijavo do razpisnega roka.

Trajanje projektov

Sodelovalna partnerstva lahko trajajo od 12 do 36 mesecev, manjša partnerstva pa od 6 do 24 mesecev.

Financiranje

Če je projekt odobren, prejme za svoje izvajanje nepovratna sredstva. Za manjša partnerstva in sodelovalna partnerstva so ta v obliki pavšalnega zneska.

Aktivnosti

V okviru projektov vam je na voljo več različnih aktivnosti.

Gre za aktivnosti, ki so povezane z:

  • vodenjem projekta,

  • izvedbo projekta,

  • deljenjem rezultatov in promocijo.

Vsebine

S temi dejavnostmi je mogoče razvijati in testirati nove pristope k učenju in poučevanju, krepiti mednarodno mrežo in omogočiti internacionalizacijo sodelujočih institucij, razvijati digitalne kompetence, podpirati trajnostni razvoj in vključevanje različnih skupin učečih se. Vsako partnerstvo, ne glede na obliko, mora naslavljati aktualne prednostne naloge/prioritete, ki so objavljene v Vodniku za prijavitelje in se lahko spreminjajo z vsakim razpisnim letom.

Točke za napredovanje v nazive

Sodelovanje v projektu Erasmus+ vam lahko prinese točke za napredovanje v nazive. Osnova je zaključeni projekt.

Podlago in vlogo za pridobitev potrdila najdete na povezavi točke za napredovanje.

Niste prepričani? Vrnite se na možnosti sodelovanja.

Več

Partnerstva za sodelovanje

Erasmus+ KA2

Sodelovalna partnerstva v terciarnem izobraževanju (KA220-HED)

Kaj?

Partnerstva za sodelovanje so projekti, ki bodo sodelujočim institucijam omogočili:

  • pridobivanje izkušenj z mednarodnim sodelovanjem,
  • krepitev njihovih zmožnosti ter
  • pripeljali do kakovostnih in inovativnih rezultatov.

Kdo?

V partnerstvih  lahko sodeluje katera koli pravna oseba, registrirana v kateri od sodelujočih držav. Sodelujoče države se delijo na programske in partnerske. Sodelovanje organizacij iz partnerskih držav je možno le izjemoma.

Najpogosteje v partnerstvih sodelujejo višje- in visokošolske institucije, vendar je zelo dobrodošlo tudi sodelovanje drugih organizacij, še posebej takšnih, ki predstavljajo trg dela. Višje- in visokošolske institucije iz programskih držav kot pogoj za sodelovanje potrebujejo Erasmus+ listino kakovosti (ECHE).

Zakaj?

Sodelovalna partnerstva omogočajo terciarnemu izobraževanju bolj učinkovit odziv na izzive sodobnega časa, boljšo vpetost v mednarodni razvoj (npr. internacionalizacija, vključno z internacionalizacijo doma) ter podpirajo doseganje strateških ciljev politik na državnem in evropskem nivoju.

Kako?

Ena od partnerskih institucij prevzame vlogo vodje projekta in ta, v imenu partnerstva, odda elektronsko prijavo do razpisnega roka.

Trajanje projektov

Projekti lahko trajajo od 12 do 36 mesecev.

Financiranje

Če je projekt odobren, prejme za svoje izvajanje nepovratna sredstva. Za manjša partnerstva in sodelovalna partnerstva so ta v obliki pavšalnega zneska.

Aktivnosti

V okviru projektov so na voljo medsebojno sodelovanje, priprava projektnih izdelkov, različne dejavnosti učenja, poučevanja in usposabljanja ter izvedba dogodkov za zunanje deležnike.

Vsebine

S temi dejavnostmi je mogoče razvijati nove pristope k učenju in poučevanju, krepitev internacionalizacije, razvoj digitalnih kompetenc, vsebinsko posodabljanje modulov in kurikula, podporo digitalizaciji in trajnostnemu razvoju, krepitev zmožnosti mednarodnega sodelovanja institucije in še kaj bi se našlo.
Vsako partnerstvo, ne glede na obliko, mora naslavljati aktualne prednostne naloge/prioritete, ki so objavljene v Vodniku za prijavitelje in se lahko spreminjajo z vsakim razpisnim letom.

Točke za napredovanje v nazive

Sodelovanje v projektu Erasmus+ vam lahko prinese točke za napredovanje v nazive. Osnova je zaključeni projekt.

Podlago in vlogo za pridobitev potrdila najdete na povezavi točke za napredovanje.

Niste prepričani? Vrnite se na možnosti sodelovanja.

Več

Partnerstva za sodelovanje

Erasmus+ KA2

Partnerstva za sodelovanje v poklicnem in strokovnem izobraževanju

Kaj?

Partnerstva za sodelovanje so projekti, ki bodo sodelujočim institucijam omogočili:

  • pridobivanje izkušenj z mednarodnim sodelovanjem,
  • krepitev njihovih zmožnosti ter
  • pripeljali do kakovostnih in inovativnih rezultatov.

Kdo?

V partnerstvih  lahko sodeluje katera koli pravna oseba, registrirana v kateri od sodelujočih držav. Sodelujoče države se delijo na programske in partnerske. Sodelovanje organizacij iz partnerskih držav je možno le izjemoma.

Najpogosteje v partnerstvih sodelujejo srednje poklicne in strokovne šole in druge organizacije, aktivne na področju poklicnega in strokovnega izobraževanja,  vendar je zelo dobrodošlo tudi sodelovanje drugih organizacij, še posebej takšnih, ki predstavljajo trg dela.

Zakaj?

Sodelovanje v projektih partnerstev za sodelovanje omogoča poklicnemu in strokovnemu izobraževanju bolj učinkovit odziv na izzive sodobnega časa ter boljšo vpetost v mednarodni razvoj (npr. internacionalizacija, vključno z internacionalizacijo doma). Partnerstva za sodelovanje tudi podpirajo doseganje strateških ciljev politik na državnem in evropskem nivoju.

Kako?

V okviru poklicnega in strokovnega izobraževanja je na voljo sodelovanje v obeh tipih projektov: sodelovalna partnerstva (KA220-VET) in manjša partnerstva (KA210-VET).

Ena od partnerskih institucij prevzame vlogo vodje projekta in, v imenu partnerstva, odda elektronsko prijavo do razpisnega roka.

Trajanje projektov

Sodelovalna partnerstva lahko trajajo od 12 do 36 mesecev, manjša partnerstva pa od 6 do 24 mesecev.

Financiranje

Če je projekt odobren, prejme za svoje izvajanje nepovratna sredstva. Za manjša partnerstva in sodelovalna partnerstva so ta v obliki pavšalnega zneska. Celotna finančna sredstva prejme nosilec, ki jih glede na cilje in aktivnosti porazdeli med projektne partnerje.

Aktivnosti

V okviru projektov so na voljo medsebojno sodelovanje, srečanje projektnih partnerjev, priprava projektnih izdelkov, različne dejavnosti učenja, poučevanja in usposabljanja ter izvedba diseminacijskih dogodkov za zunanje deležnike in uporabnike rezultatov projekta.

Vsebine

S temi dejavnostmi je mogoče razvijati nove pristope k učenju in poučevanju, krepitev internacionalizacije, razvoj digitalnih kompetenc, vsebinsko posodabljanje modulov in kurikula, podporo digitalizaciji in trajnostnemu razvoju, krepitev zmožnosti mednarodnega sodelovanja organizacije in še kaj bi se našlo.
Vsako partnerstvo, ne glede na obliko, mora naslavljati aktualne prednostne naloge/prioritete, ki so objavljene v Vodniku za prijavitelje in se lahko spreminjajo z vsakim razpisnim letom.

Odgovori na pogosta vprašanja glede KA2 akcij

Točke za napredovanje v nazive

Sodelovanje v projektu Erasmus+ vam lahko prinese točke za napredovanje v nazive. Osnova je zaključeni projekt.

Podlago in vlogo za pridobitev potrdila najdete na povezavi točke za napredovanje.

Niste prepričani? Vrnite se na možnosti sodelovanja.

Več
Logotip eTwinning

Prvi koraki v eTwinning/ESEP in mednarodno sodelovanje na daljavo

Se sprašujete, kako začeti projektno sodelovalno delo na projektu eTwinning/ESEP? Prijava sodelovalnega projekta na daljavo eTwinning/ESEP od vas ne zahteva birokratskih postopkov oddaje prijavnice in lovljenja rokov za prijavo projekta, saj projekti eTwinning/ESEP niso sofinancirani s strani Nacionalne podporne organizacije eTwinning.

Projekt lahko prijavite:

  • v okviru poljubnega predmeta,
  • v katerem koli časovnem obdobju šolskega leta,
  • za poljubno trajanje,
  • in naslovite poljubne teme; prioritete niso opredeljene
  • s soustanoviteljem (nacionalni ali mednarodni),
  • in kasneje lahko v projekt vključite poljubno število domačih in tujih projektnih partnerjev,
  • ob zaključku projekta vas ne čaka obširno in zahtevno končno poročanje, temveč le klik na gumb ‘zapri projekt’.

Registracija projekta poteka v 4 preprostih korakih in od vas zahteva:

Prva pomoč pri prvih korakih na portalu eTwinning/ESEP so lahko ambasadorji eTwinning, ki v Sloveniji delujejo kot promotorji eTwinninga/ESEP-a. Ambasadorjem bo v veliko veselje obiskati vašo šolo/vrtec in izvesti praktično delavnico ali vam priskočiti na pomoč na daljavo, ne glede na izobraževalno stopnjo, s katere prihajate. Pocukajte jih za rokav na naslednjem dogodku eTwinning, ki ga boste obiskali, ali pa jim preprosto pišite na spodnje elektronske naslove:

eTwinning ambasador
Maja Bregar

OŠ Gradec
maja.bregar(AT)osgradec.si


Predmet poučevanja: razredni pouk, prva triada
Področje zanimanja: IKT, šport

eTwinning ambasador
Katja Jenko

Druga osnovna šola Slovenj Gradec
katja.jenko(AT)druga-os.si


Predmet poučevanja: matematika
Področje zanimanja: okoljevarstvo, medijska pismenost, IKT

eTwinning ambasador
Stanko Levičar

Ekonomska šola Ljubljana
stanko.levicar(AT)presernova.si


Predmet poučevanja: strokovni predmeti
Področje zanimanja: informatika, IKT

eTwinning ambasador
Aleksandra Sofrić

Vzgojno Izobraževalni Zavod Frana Milčinskega Smlednik
sandra.sofric(AT)gmail.com


Predmet poučevanja: Vzgojiteljica otrokom s posebnimi potrebami
Področje zanimanja: književnost, dramska umetnost, peka slaščic, inkluzija

eTwinning ambasador
Tinkara Urek

Vrtec Mavrica Brežice
urek.tina(AT)gmail.com


Predmet poučevanja: vzgojiteljica
Področje zanimanja: šport, zgodnje učenje jezikov

Iščete dodaten navdih ob vašem prvem vstopu na portal eTwinning? Vabljeni k ogledu zbirke priročnikov, brošur in vzorčnih primerov projektov, ki vam še dodatno približajo svet eTwinninga.

Niste prepričani? Vrnite se na možnosti sodelovanja.

Več

Priznavanje dela v eTwinning-u/na portalu ESEP

Vaše projektno sodelovanje z učitelji, vzgojitelji ter seveda učenci in dijaki je v eTwinningu/ESEP-u lahko nagrajeno z nacionalnimi in evropskimi priznanji in nagradami, ki dokazujejo, da ste poskrbeli tudi za kakovost izvedbe sodelovalnega projekta. Prepoznavnost vašega dela je nagrajena z naslednjimi priznanji in nagradami:

  • nacionalni znak kakovosti
    Podeli ga Nacionalna podporna organizacija eTwinning. Prijavo oddate na portalu eTwinning/ESEP s klikom na zavihek eTwinning – Moji projekti – odprete projekt, ki ga želite prijaviti in s klikom na »Apply for Label or Prize« odprete prijavnico. Nacionalni rok za oddajo prijave je 31. julij. Mesec dni prej organiziramo tudi spletni seminar za pomoč pri pisanju prijave. Avgusta in septembra sledi ocenjevalno obdobje. Ko je vaša prijava potrjena ali zavrnjena, prejmete sporočilo na platformo eTwinning/ESEP. Znak kakovosti je predpogoj za pridobitev nacionalne nagrade zlati kabel.
  • nacionalna nagrada zlati kabel
    Podeli jo Nacionalna podporna organizacija eTwinning v štirih starostnih kategorijah enkrat letno. Predpogoj za pridobitev nacionalne nagrade je nacionalni znak kakovosti. Za zlati kabel vam ni treba oddati posebne prijave, v ožji izbor pridejo samodejno vsi projekti, ki so prejeli nacionalni znak kakovosti, razglasitev nagrajencev in podelitev nagrad poteka decembra v sklopu slavnostne podelitve nagrad CMEPIUS-a.
  • evropski znak kakovosti
    Podeli ga Centralna svetovalna služba eTwinning enkrat letno. Znak se podeli samodejno  projektu, ki je prejel vsaj dva nacionalna znaka kakovosti v dveh različnih državah in da ga je vsaj ena nacionalna podporna organizacija priporočila za podelitev evropskega znaka kakovosti, znak je eden od pogojev za pridobitev evropske nagrade eTwinning.
  • evropska nagrada eTwinning
    Podeli jo Centralna svetovalna služba eTwinning v štirih starostnih in petih posebnih kategorijah Za nagrado lahko kandidirajo projekti, ki so prejeli evropski znak kakovosti in dosegli vsaj 20 točk. Rok za oddajo prijavo jenovembra/decembra, prijave potekajo na portalu eTwinning/ESEP.
  • znak šola eTwinning
    Je poseben znak, ki ga prejmejo šole in vrtci, ki eTwinning umeščajo v celostno šolsko strategijo. Rok za oddajo prijave se vsako leto spremeni. prijave potekajo . Vsi registrirani eTwinnerji posamezne šole ali vrtca, ki so upravičeni do oddaje prijave, prejmejo povabilo po elektronski pošti. Šola ali vrtec nato odda eno skupno prijavo, ki jo kolektiv napiše sodelovalno.
  • portfelj eTwinning
    Portfelj je zbir vaših dosežkov na portalu eTwinning, ki na pregleden način omogoča prikaz vseh izvedenih projektov ter udeležbo na fizičnih in virtualnih dogodkih. Najdete ga na namizju vašega profila.

Vabimo vas k ogledu primerov dobrih praks, preteklih nagrajenih projektov eTwinning ter drugih uporabnih dokumentov, ki vam bodo v pomoč pri kandidiranju za nagrade:

Niste prepričani? Vrnite se na možnosti sodelovanja.

Več
Logotip eTwinning

Strokovni razvoj z eTwinningom/ESEP-om

eTwinning/ESEP vam na lokalnem in na evropskem nivoju ponuja pester ter kakovosten nabor brezplačnih izobraževalnih dogodkov, ki krepijo in spodbujajo vaš profesionalni razvoj. Dogodki se odvijajo v virtualni ali fizični obliki in so namenjeni eTwinnerjem z različno stopnjo izkušenosti z eTwinningom.

Na nacionalnem nivoju lahko izbirate med naslednjimi dogodki, ki jih izvajajo Nacionalna podporna organizacija eTwinning, ambasadorji eTwinning in zunanji eksperti na povabilo CMEPIUS-a:

Na mednarodnem nivoju pa se lahko udeležite:

  • tematskih seminarjev eTwinning v živo. Dogodek traja 3 dni in je namenjen iskanju projektnih partnerjev, cilj seminarja je registracija novih projektov na portal eTwinning/ESEP, organizirajo ga različne Nacionalne svetovalne službe eTwinning)+.;
  • pedagoških razvojnih delavnic v živo – PDW. Delavnica traja 3 dni in je namenjena šolnikom, ki jih zanima inovativna pedagoška praksa in obogatitev pouka z uporabo sodobnih tehnologij v izobraževanju. Organizira jih Centralna svetovalna služba eTwinning (CSS) v različnih evropskih državah;
  • (tematskih) konferenc v živo. Dogodek traja 3 dni in je namenjen aktualnim pedagoškim temam, izzivom, evropskim letnim temam. (npr. letna evropska konferenca, konferenca, namenjena prejemnikom znaka šola eTwinning). Organizira jih Centralna svetovalna služba eTwinning;
  • spletnih tržnic za iskanje projektnih partnerjev. Dogodek traja 1 uro in je namenjen iskanju kontaktov za nove projekte, organizirajo jo različne Nacionalne podporne organizacije eTwinning;
  • webinarjev. Dogodek traja 1 uro, namenjen je izmenjavi, učenju, pogovoru in razpravi med šolniki; webinar obravnava pedagoške in splošne vidike eTwinninga/ESEP-a, organizira ga Centralna svetovalna služba eTwinning;
  • krajših spletnih tečajev.  Dogodek traja 2 tedna in obravnava aktualne teme v šolstvu; vse obravnavane teme so tesno povezane s pedagoškim delom učiteljev in vzgojiteljev. Organizira jih Centralna svetovalna služba eTwinning;
  • spletnih tečajev MOOC. Dogodek traja 4 do 6 tednov, namenjen je usposabljanju ambasadorjev ali druge specifične ciljne skupine skupnosti ESEP/eTwinning. Organizira ga Centralna svetovalna služba eTwinning).

Postopek prijave

  • Za pregled odprtih razpisov za prijavo na nacionalne in mednarodne dogodke eTwinning/ESEP obiščite spletno stran vseh razpisov.
  • Predpogoj za prijavo na dogodek je registracija na portal eTwinning.
  • Novinci v eTwinningu/ESEP-u, ki se še nikoli niste udeležili fizičnega ali spletnega izobraževanja eTwinning/ESEP, imate prednost pri prijavi.
  • Učitelji/vzgojitelji, ki ste se že udeležili enega izmed izobraževanj v tekočem koledarskem letu, niste upravičeni do prijave. V tekočem koledarskem letu je lahko posamezniku sofinancirana udeležba na enem izobraževanju.

Financiranje

CMEPIUS z izbranimi kandidati sklene pogodbo o sofinanciranju udeležbe na večdnevnem spletnem ali fizičnem dogodku, ki poteka v tujini ali doma. Sofinanciranje udeležbe učitelja/vzgojitelja na fizičnem dogodku zajema:

  • kotizacijo,
  • namestitev in prehrano po programu dogodka,
  • stroške potovanja (letalske ali železniške karte ter zavarovanje na poti),
  • dnevnico.

Obveznosti udeležencev dogodkov

Po povratku z izobraževanja vas čaka oddaja kratkega končnega poročila. Zaželeno je, da znanja in veščine, ki ste jih pridobili na izobraževanju, posredujete tudi svojim sodelavcem in strokovni javnosti v Sloveniji.

Potrdilo o sodelovanju na izobraževanju

Za udeležbo na dogodkih eTwinning/ESEP prejmete potrdilo o udeležbi z navedbo števila ur trajanja izobraževanja.

Točke za napredovanje

Sodelovanje v projektu eTwinning/ESEP vam lahko prinese točke za napredovanje v nazive. Za zaključeni projekt eTwinning koordinator projekta na organizaciji prejme 2 točki in en sodelujoči v projektu 1 točko.

Podlago in vlogo za pridobitev potrdila za dodelitev točk za profesionalni razvoj strokovnega osebja prek sodelovanja v projektih Erasmus+ in eTwinning najdete na strani točke za napredovanje.

Podrobnosti o sofinanciranju, informacije in obrazce, ki vam bodo v pomoč pri prijavi na izobraževalne dogodke eTwinning/ESEP, najdete v spodnjih dokumentih:

Niste prepričani? Vrnite se na možnosti sodelovanja.

Več
Logotip eTwinning

Sodelovalno delo na daljavo

Spletna platforma ESEP/eTwinning

Portal ESEP/eTwinning je virtualna večjezična skupnost šol in vrtcev, ki vam omogoča hitro in varno vzpostavitev mednarodnih, virtualnih stikov z Evropo in širše.

Zasnovan je kot:

  • odskočna deska za vzpostavitev prvih korakov v neformalnem projektnem sodelovalnem delu na daljavo za vas in vaše učence/predšolske otroke,
  • relevanten vir vašega strokovnega razvoja doma in v tujini,
  • vaša začetna točka za izmenjavo idej, gradiv in interakcijo s kolegi iz tujine.

Zakaj?

Portal vam nudi podporo pri uvajanju sodobnih, inovativnih metod poučevanja in učenja v vaš razred in igralnico, podprtih s informacijsko-komunikacijsko tehnologijo (IKT). Kot tak predstavlja pomembno obogatitev za vašo učilnico in že utečeno metodo poučevanja.

Razredu v celoti omogoča avtentično, mednarodno, izobraževalno izkušnjo, ki vaše učence motivira za učenje v realnih življenjskih situacijah, obenem pa jim omogoča krepitev medkulturnih kompetenc kar iz domače učilnice. Prav tako pušča pečat na vašem profesionalnem razvoju in vzpostavljanju mreže profesionalnih in prijateljskih vezi širom Evrope. 

Kdo?

Vzgojitelji, učitelji katerega koli predmetnega področja, ravnatelji, knjižničarji in ostalo šolsko osebje predšolskega, šolskega in srednješolskega izobraževanja lahko z registracijo na portal skupaj z vašimi učenci pričnete popotovanje po portalu eTwinning.

Priznavanje dela z eTwinningom

Vaše projektno sodelovanje z učitelji, vzgojitelji ter seveda učenci in dijaki je v eTwinningu lahko nagrajeno z nacionalnimi in evropskimi priznanji in nagradami, ki dokazujejo, da ste poskrbeli tudi za kakovost izvedbe sodelovalnega projekta.

eTwinning lahko predstavlja pomemben uvod in vaš prvi korak h kompleksnejšemu mednarodnemu sodelovanju v programu Erasmus+ s splošnega šolskega področja ter poklicnega in strokovnega področja, saj ponuja izhodišče za razširitev preprostih in začetniških projektnih zasnov v zahtevnejše mednarodno šolsko partnerstvo ali projekt mobilnosti.

Za izkušene v mednarodnem sodelovanju pa dobi eTwinning novo vlogo, saj vam lahko služi kot podporna platforma za vaše projektne aktivnosti v vseh fazah tekočega projekta Erasmus+.

Niste prepričani? Vrnite se na možnosti sodelovanja.

Več

Izobraževanje in usposabljanje v tujini

Erasmus+ KA1

Projekti mobilnosti za učeče se in osebje

Projekti mobilnosti za učeče se in osebje so ena izmed akcij ključnega ukrepa 1 – Mobilnost posameznikov, ki se izvajajo preko nacionalne agencije Erasmus+ za izobraževanje, usposabljanje in šport – CMEPIUS. Možna je tudi prijava na druge akcije, kot so Mladinske izmenjave in DiscoverEU prek nacionalne agencije programa Erasmus+ Mladi v akciji – MOVIT.

Kaj?

Program Erasmus+ v okviru ključnega ukrepa 1 omogoča posameznikom mobilnost v tujini. Takšna mobilnost je namenjena osebnemu in strokovnemu razvoju posameznika, ki ga podpira vaša izobraževalna institucija.

Kam?

Ključni ukrep 1 sofinancira mobilnost posameznikov:

Kdo?

Mobilnosti se lahko udeležijo posamezniki, ki so vključeni v izobraževanje in usposabljanje na vaši izobraževalni instituciji – paleta vključenih posameznikov in institucij je zelo široka in vključuje učence, dijake, študente, pedagoško osebje, učeče se odrasle, izobraževalce in drugo podporno osebje.

Zakaj?

Glavni cilj mobilnosti je omogočiti udeležencem pridobitev znanja, spretnosti in izkušenj, ki prinašajo dodano vrednost njihovemu izobraževanju ali delu doma.

Poleg neposrednih vplivov na posameznike, aktivnosti znotraj projektov prinesejo pozitivne spremembe in razvojne premike tudi znotraj sodelujočih institucij ter prispevajo k inovacijam in prenovi sistema izobraževanja v Sloveniji.

Kako?

Za prijavo projekta v okviru ključnega ukrepa 1, ustreznega za vaše področje delovanja, izobraževalne institucije oddate spletno prijavo za pridobitev sredstev v okviru programa Erasmus+.

Več informacij o akciji lahko pridobite v
Vodniku za prijavitelje (ANG)

Niste prepričani? Vrnite se na možnosti sodelovanja.

Več
CMEPIUS
Skip to content