splošno šolsko izobraževanje
Svet v učilnici – World in clasroom
Projekt Svet v učilnici – World in Classroom (WIC) je nacionalni projekt, namenjen vsem tujim študentom, ki prihajajo v Slovenijo prek različnih programov (Erasmus+, CEEPUS, Erasmus Mundus, bilateralni sporazumi) in želijo obiskati slovenske izobraževalne institucije ter jim na ta način prinesti mednarodno izkušnjo.
Zakaj?
Tako imajo najmlajši varovanci v vrtcih po vsej Sloveniji kot osnovnošolci in dijaki možnost iz prve roke spoznati države Evrope in tudi sveta.
S projektom se izboljšuje medkulturni dialog, na ta način pridobijo slovenski učenci in dijaki neposredne informacije o priložnostih in koristih študija ali prakse v tujini.
Šola ali vrtec z obiskom tujega študenta ustvari bolj privlačen, kreativen, drugačen vsakdanjik in morebiti tudi naveže stike za nova sodelovanja. Za tuje študente je to odlična priložnost, da slovenskim učencem, učiteljem, dijakom, otrokom in vzgojiteljem predstavijo sebe, svojo državo, kulturo in jezik, spoznajo slovenski sistem vzgoje in izobraževanja s praktičnega vidika ter obogatijo svojo izkušnjo mednarodne mobilnosti.
Kako?
Organizacija izpolni kratek spletni obrazec. V njem navede svoje želje ter okviren čas obiska študenta na organizaciji.
CMEPIUS opravi izbor glede na izražene želje ter obvesti organizacijo o dodeljenem študentu.
Sam načrt in izvedba obiska sta prepuščena individualnemu dogovoru med študentom in šolo.
Po obisku šola izda študentu potrdilo o sodelovanju, nacionalna agencija (CMEPIUS) pa mu podari simbolično nagrado ter povrne stroške poti.
Izkušnja
»Obiskala nas je študentka 4. letnika prava Lucie, ki prihaja
s Češke in je v Mariboru na študentski izmenjavi. S predstavitvijo in dvema videoma nam je predstavila svojo deželo. Spekla nam je tudi buhtlje z marmelado. Preizkusili smo se v češčini s pomočjo zabavne naloge. Češčina se nam je zdela zabavna. Pripravili smo ji lepa darilca, da se nas bo spominjala. Ker smo se pogovarjali v angleščini, smo hkrati preverili svoje znanje. Obisk nam je bil zelo všeč. Upamo, da bo prišla še kdaj.«
Lina in Maja, 5.A, OŠ Luisa Adamiča Grosuplje
Več informacij
wic[AT]cmepius.si
(01) 620 94 52
Niste prepričani? Vrnite se na možnosti sodelovanja.
Program Erasmus+ posebno pozornost namenja tudi sodelovanju državljanov Evropske unije (EU) v demokratičnih procesih in pomanjkanju znanja o EU. Spodbuja udejstvovanje in sodelovanje v njihovih skupnostih ali političnem in družbenem življenju v Uniji.
Za prihodnost EU je ključna krepitev razumevanja Evropske unije, od zgodnjih let naprej. Poleg formalnega izobraževanja lahko k temu pomembno pripomore neformalno učenje, ki spodbudi tudi občutek pripadnosti EU.
Zakaj konferenca?
S konferenco želimo osvetliti tematiko aktivnega (evropskega) državljanstva in ugotoviti, kako se jo lahko zasleduje v projektih na različnih področjih programa Erasmus+.
Prav tako želimo ovrednotiti in širiti rezultate primerov dobre prakse ter projektov na področju mednarodnega sodelovanja, s katerimi slovenske izobraževalne institucije ter mladinske organizacije ali organizacije, ki delajo z mladimi bogatijo in spreminjajo izobraževalni prostor ter področje mladinskega dela.
Konferenca KDAJ? ZDAJ! predstavlja prostor, v katerem si znanje in izkušnje delimo, širimo in plemenitimo. Cilj konference je, da udeleženci dobijo nove ideje za svoje delo v mednarodnem okolju, navežejo poznanstva s kolegi iz istega ali drugega področja in se vrnejo domov motivirani, s svežimi idejami za svoje delo.
Udeležba na konferenci KDAJ?ZDAJ! je za vse upravičence/pogodbenike v projektih programa Erasmus+ brezplačna. Število mest je omejeno po področjih izobraževanja oz. delovanja.
Program
8:30 – 9:00 | Dobrodošlica in registracija udeležencev |
9:00 – 9:45 | Postavimo temelje! Spoznajmo drug drugega in temeljne pojme |
9:45 – 10:30 | Aktivno državljanstvo med mladimi – kje smo? Predstavitev raziskave, dr. Eva Klemenčič, Pedagoški inštitut |
10:30 – 11:00 | Odmor |
11:00 – 12:30 | Učimo se od tistih, ki so že poskusili! Predstavitve in refleksije konkretnih projektov prijaviteljev s področja aktivnega državljanstva in participacije v treh vzporednih sobah, predstavili se bodo: Javni zavod za šport, turizem, kulturo, mladino in socialnovarstvene storitve Sotočje Medvode Društvo IMPRO Sindikat Mladi Plus Zavod PIP – Pravni in informacijski center Maribor Društvo Parada ponosa Biotehniški izobraževalni center Ljubljana Strokovni izobraževalni center Alme M. Karlin III. gimnazija Maribor Univerza v Mariboru |
12:30 – 14:00 | Odmor za kosilo |
14:00 – 15:30 | Kakšen pa bo moj korak naprej? Pridobimo ideje ob navdihujočih govorkah ter pogled v skupno prihodnost: Sonja Zdovc Merljak, Časoris Tjaša Arko, Slovenska Filantropija |
Ciljna skupina
Upravičenci/pogodbeniki v projektih programa Erasmus+ na področjih splošnega šolskega izobraževanja, poklicnega in strokovnega izobraževanja, terciarnega izobraževanja in mladine.
Na konferenco o aktivnem državljanstvu vabimo vse, ki delate z mladimi:
- Pedagoško in strokovno osebje na osnovnih in srednjih šolah
- Karierne centre in mednarodne pisarne na visokošolskih in višješolskih institucijah
- Mladinske delavce ter predstavnike mladinskih centrov, društev, zavodov, ipd.
1. Udeleženci osvetlijo in razmišljajo o pomenu aktivnega državljanstva
v projektih Erasmus+.
2. Udeleženci konference spoznajo različne primere dobrih praks, ki jih spodbudijo k razmišljanju, kako v svojih projektih prepoznavati in spodbujati aktivno državljanstvo.
3. Udeležencem omogočiti mreženje in spodbuditi medsebojno izmenjavo pogledov na aktivno (evropsko) državljanstvo.

KDAJ bo dogodek?
Konferenca o aktivnem državljanstvu in participaciji KDAJ? ZDAJ! bo v četrtek, 21. novembra 2024 med 9.00 in 15.30 uro.
Kje se dobimo?
Hotel Mons, Pot Za Brdom 4, Ljubljana.
Prijavi se na dogodek ZDAJ!
Udeležba na konferenci KDAJ?ZDAJ! je za vse upravičence/pogodbenike v projektih programa Erasmus+ brezplačna.
Prijave sprejemamo do 8. novembra 2024 prek registracijskega obrazca.
Število mest je omejeno po področjih izobraževanja / delovanja. Potrditev udeležbe boste tisti, ki se registrirate prek obrazca, prejeli 10 dni pred dogodkom, 12. novembra.
Če imate o konferenci KDAJ? ZDAJ! še kakšno vprašanje, nam pišite.
Organizatorji
Konferenco o aktivnem državljanstvu in participaciji soorganiziramo Movit – Zavod za razvoj mobilnosti mladih in
CMEPIUS – Center za mobilnost in evropske projekte izobraževanja in usposabljanja.

Prioritete programa Erasmus+
V obdobju 2021-2027 program Erasmus+ naslavlja štiri prečne prioritete:
Okolje in boj proti podnebnim spremembam
Program Erasmus+ daje v novem programskem obdobju velik poudarek implementaciji okolju prijaznih praks in vprašanjem trajnostnega razvoja – #ZeleniErasmusplus. Program bo v prihodnjih sedmih letih pomagal razvijati znanja, spretnosti in odnos do klimatskih sprememb in trajnostnega razvoja ter podpiral celovite institucionalne pristope k izobraževanju za okoljsko trajnost.
Več o zeleni prioriteti preberite tukaj.
Vključevanje in raznolikost
Vključevanje v Erasmus+ programu razumemo kot prizadevanja za večanje dostopnosti programa, za čim večjo in raznoliko udeležbo ter spodbujanje enakih možnosti za udeležence z manj priložnostmi. Z različnimi aktivnostmi znotraj programa bomo spodbujali identifikacijo ovir, ki udeležencem z manj priložnostmi preprečujejo dostop v enaki meri in tudi mehanizmov za odstranjevanje teh ovir.
Več o vključevanju preberite tukaj.
Participacija v demokratičnem življenju, skupne vrednote in državljanska angažiranost
Program Erasmus+ posebno pozornost namenja omejenemu sodelovanju državljanov Evropske unije (EU) v demokratičnih procesih in pomanjkanju znanja o EU. Spodbuja udejstvovanje in sodelovanje v njihovih skupnostih ali političnem in družbenem življenju v Uniji.
Več preberite tukaj.
Digitalna preobrazba
Digitalna preobrazba prinaša drugačne, sveže in naprednejše izobraževalne instrumente, metode učenja in pristope, hkrati pa tudi številne pasti, izzive in dileme.
Več o digitalni prioriteti preberite tukaj.
Prioritete programa Erasmus+ so med seboj tesno povezane.
S spodbujanjem digitalne preobrazbe uresničujemo tudi cilje prioritete boja proti podnebnim spremembam, participacije v demokratičnem življenju in nenazadnje tudi večjega vključevanja in raznolikosti. Namreč, za boljše in bolj vključujoče izobraževanje v tem nepredvidljivem ter zelo dinamičnem svetu digitalizacije in inovacij, moramo izboljšati izobraževalne možnosti za vse in zagotoviti, da pri pripravah na prihodnost nikogar ne bomo spregledali. Prav tako ne smemo pozabiti na morebitne negativne posledice: socialno izolacijo in njen vpliv na dobro počutje.

Vrnite se na možnosti sodelovanja.
Participacija v demokratičnem življenju, skupne vrednote in državljanska angažiranost
Program Erasmus+ posebno pozornost namenja omejenemu sodelovanju državljanov Evropske unije (EU) v demokratičnih procesih in pomanjkanju znanja o EU. Spodbuja udejstvovanje in sodelovanje v njihovih skupnostih ali političnem in družbenem življenju v Uniji.
Za prihodnost EU je ključna krepitev razumevanja Evropske unije, od zgodnjih let naprej. Poleg formalnega izobraževanja lahko k temu pomembno pripomore neformalno učenje, ki spodbudi tudi občutek pripadnosti EU.
Program poleg tega podpira aktivno državljanstvo in etiko pri vseživljenjskem učenju; spodbuja razvijanje socialnih in medkulturnih kompetenc, kritičnega razmišljanja ter medijske pismenosti. Spodbuja projekte, ki nudijo priložnosti za vključevanje ljudi v demokratično življenje ter socialno in državljansko participacijo tako v formalnih kot neformalnih učnih aktivnostih.
Poudarek je na ozaveščanju in razumevanju konteksta Evropske unije, zlasti v zvezi s skupnimi vrednotami, načeli enotnosti in raznolikosti ter z njeno družbeno, kulturno in zgodovinsko dediščino. V Sloveniji za izobraževalne vsebine skrbi Hiša EU.
Tematiko aktivnega državljanstva in kako se jo lahko zasleduje v projektih na različnih področjih programa Erasmus+ smo osvetlili s konferenco o aktivnem državljanstvu in participaciji, ki smo jo skupaj z agencijo Movit organizirali novembra 2024.
Na njej smo predstavili številne primere dobrih praks, ki so še vedno aktualni. Več vsebine najdete na podstrani konference.

Poleg participacije v demokratičnem življenju so ključne prioritete Erasmus+ programa tudi vključevanje in raznolikost, skrb za okolje in boj proti podnebnim spremembam in digitalna preobrazba. Vse aktivnosti znotraj programa so zastavljene tako, da izražajo te posamezne prioritete in jih s tem postavljajo v samo središče izvajanja programa.
Vrnite se na možnosti sodelovanja.

Digitalna preobrazba
Zakaj?
Digitalna preobrazba poteka tukaj in zdaj in le vprašanje časa je, kdaj bo povsem prodrla v vse podsisteme naše družbe. Kako bomo sprejeli to spremembo, bo izjemno vplivalo na naš izobraževalni sistem. Digitalna preobrazba prinaša drugačne, sveže in naprednejše izobraževalne instrumente, metode učenja in pristope, hkrati pa tudi številne pasti, izzive in dileme.
Da bi zagotovili visokozmogljiv digitalni izobraževalni ekosistem, potrebujemo digitalno kompetentne in samozavestne izobraževalce, visokokakovostne vsebine, uporabniku prijazna orodja in varne platforme, ki spoštujejo zasebnost in etične standarde, kar izhaja iz Akcijskega načrta za digitalno izobraževanje 2021–2027.
Kako?
Program Erasmus+ kot prvo strateško prednostno nalogo akcijskega načrta izpostavlja razvoj visoko učinkovitega digitalnega izobraževalnega ekosistema, za katerega je pomembno koriščenje možnosti, ki jih digitalne tehnologije ponujajo za poučevanje in učenje na vseh ravneh in v vseh sektorjih. Da se tudi program Erasmus+ pripravlja na digitalni prehod, dokazujejo različne digitalne pobude znotraj njega, kot sta:
- Erasmus without paper EWP (erasmuswithoutpaper.eu) za izmenjavo informacij o mobilnosti študentov med institucijami na področju terciarnega izobraževanja, in
- Erasmus App Erasmus+ (erasmusapp.eu), ki precej olajša mobilnost študentom.
Kot drugo strateško prednostno nalogo akcijskega načrta pa program podpira ukrepe, namenjene krepitvi razvoja digitalnih spretnosti in kompetenc za digitalno preobrazbo na vseh ravneh družbe ter za vse. Poudarek bo na spodbujanju osnovnih in naprednih digitalnih spretnosti, pa tudi digitalne pismenosti, ki je postala bistvena za vsakdanje življenje.
Za naslavljanje digitalne preobrazbe se bomo na Centru osredotočil predvsem na dve področji:
- podpiranje razvoja kakovostnega digitalnega izobraževalnega ekosistema ter
- podpiranje izobraževalcev pri usvajanju digitalnih veščin in kompetenc.
Spodbujali bomo potencial programa Erasmus+ za podporo načrtom digitalne preobrazbe izobraževalnih institucij; podpirali uporabo digitalnih tehnologij za poučevanje, učenje, ocenjevanje in sodelovanje. Našim upravičencem bomo skozi spodbujanje v projektih E+ ter organizacijo in promocijo strokovnih dogodkov nudili podporo in usposabljanje pri pripravi in izvajanju projektov, ki naslavljajo to tematiko.
Prav tako smo kot nacionalna agencija v postopku celotne digitalizacije našega poslovnega procesa do sredine leta 2023 in preučujemo možnosti za povezovanje e-orodij programa Erasmus+ z našim novim sistemom.
V pomoč
Digitalna prioriteta hodi z roko v roki z ostalimi prioritetami programa Erasmus+, saj z njenim spodbujanjem uresničujemo tudi cilje prioritete skrb za okolje in podnebne spremembe, participacije v demokratičnem življenju in nenazadnje tudi večjega vključevanja in raznolikosti. Namreč, za boljše in bolj vključujoče izobraževanje v tem nepredvidljivem ter zelo dinamičnem svetu digitalizacije in inovacij, moramo izboljšati izobraževalne možnosti za vse in zagotoviti, da pri pripravah na prihodnost nikogar ne bomo spregledali. Prav tako ne smemo pozabiti na morebitne negativne posledice: socialno izolacijo in njen vpliv na dobro počutje.
V prihodnosti bo imela veliko vlogo tudi umetna inteligenca, zato je smiselno, da izobraževanje čim bolj izkoristi priložnosti, ki jih ta ustvarja. Kar 20 % sredstev mehanizma za okrevanje in odpornost (Next Generation EU) bo vloženih v digitalno preobrazbo EU!
Stopite na pot digitalizacije skupaj z nami.
Vrnite se na možnosti sodelovanja.

ERASMUS DNEVI 2025
Združeni v praznovanju skupnih evropskih vrednot!
Ena izmed letošnjih velikih priložnosti, da delite vaše izkušnje in učinke Erasmus+ projektov, bo sodelovanje v Erasmus dnevih, ki bodo potekali 6 dni, od 13. do 18. oktobra 2025.
Namen Erasmus dni je z različnimi aktivnostmi doseči čim večje število ljudi, širiti pozitivne učinke programa Erasmus+ in ozavestiti pomen mednarodne mobilnosti, mednarodnega sodelovanja ter širjenja znanja, s katerim izboljšujemo kakovost izobraževanja. Ni potrebe, da bi v tem času organizirali dodatne dogodke, izključno namenjene promociji Erasmus dni; cilj je, da že načrtovane aktivnosti v okviru vašega projekta izvedete v teh šestih oktobrskih dneh.
Za navdih in ideje prelistajte tudi mednarodna poročila z opisi izbranih dogodkov v okviru Erasmus+ dni preteklih let, ki jih najdete na desni strani.
Leta 2024 je bilo po svetu organiziranih kar 10112 dogodkov, od tega 84 v Sloveniji.
Slovenske institucije z vseh področij izobraževanja so pripravile veliko raznolikih dogodkov, s katerimi so osvetlili in ozaveščali o pomenu mednarodnega sodelovanja in njegovih učinkih na posameznike, institucije in širše okolje.
Dogodke, s katerimi boste sodelovali na Erasmus dnevih, prijavite (v angleškem jeziku) na evropski spletni strani www.erasmusdays.eu. Na CMEPIUS-u bomo poskrbeli, da bodo vaše aktivnosti ustrezno prikazane na omenjeni spletni strani in s tem umeščene na širši evropski in svetovni zemljevid.
Postavimo znanja in izkušnje, pridobljene s projekti Erasmus+ na evropski zemljevid in povejmo vsem, kaj prinaša Erasmus+!
Z vami delimo tudi poslovenjene grafične materiale, ki jih lahko uporabite z namenom promocije vašega dogodka.
V kolikor boste potrebovali dodatne informacije, nam pišite na naslov ali preverite spletno stran Erasmus dni.



ERASMUS DNEVI 2021
Povejmo na glas!
Postavimo znanja in izkušnje, pridobljene s projekti Erasmus+ na evropski zemljevid in povejmo vsem, kaj prinaša Erasmus+!
Ena izmed letošnjih velikih priložnosti, da delite vaše izkušnje in učinke Erasmus+ projektov, bo sodelovanje v Erasmus dnevih, ki bodo potekali 14., 15. in 16. oktobra 2021.
Namen Erasmus dni je z različnimi aktivnostmi doseči čim večje število ljudi, širiti pozitivne učinke programa Erasmus+ in ozavestiti pomen mednarodne mobilnosti, mednarodnega sodelovanja ter širjenja znanja, s katerim izboljšujemo kakovost izobraževanja. Ni potrebe, da bi v tem času organizirali dodatne dogodke, izključno namenjene promociji Erasmus dni 2021; cilj je, da že načrtovane aktivnosti v okviru vašega projekta izvedete v teh treh oktobrskih dneh.
Prelistajte tudi mednarodno poročilo z opisi izbranih dogodkov v okviru Erasmus+ dni 2020, ki ga najdete na desni strani. Kljub situaciji v letu 2020 se je tudi 35 slovenskih institucij z vseh področij izobraževanja odločilo za sodelovanje in nastala je pestra množica (večinoma spletnih) dogodkov, s katerimi so osvetlili in ozaveščali o pomenu mednarodnega sodelovanja in njegovih učinkih na posameznike, institucije in širše okolje. Naj vam bodo v navdih pri načrtovanju vaših dogodkov na letošnjih Erasmus dnevih!
Vabljeni torej, da razmislite o dogodkih različnih formatov, s katerimi želite prikazati rezultate svojega mednarodnega sodelovanja na tematike, ki jih v letu 2021 še posebej izpostavljamo: vključevanje in raznolikost, digitalna transformacija, okoljevarstvo in boj proti podnebnim spremembam, participacija v družbi.
Dogodke, s katerimi boste sodelovali na Erasmus dnevih 2021, prijavite (v angleškem jeziku) na evropski spletni strani www.erasmusdays.eu. Na CMEPIUS-u bomo tako kot vsa pretekla leta poskrbeli, da bodo vaše aktivnosti ustrezno prikazane na omenjeni spletni strani in s tem umeščene na širši evropski in svetovni zemljevid.
Z vami delimo tudi poslovenjene grafične materiale, ki jih lahko uporabite z namenom promocije vašega dogodka.
V kolikor boste potrebovali dodatne informacije, nam pišite na naslov ali preverite spletno stran Erasmus dni 2021.

Vključevanje in raznolikost
Ob najavi Erasmus+ programa 2021–2027 so bile predstavljene tudi nove prioritete za naslednjih 7 let, ena izmed njih je inkluzija oz. vključevanje. Vključevanje v Erasmus+ programu razumemo kot prizadevanja za večanje dostopnosti programa, za čim večjo in raznoliko udeležbo ter spodbujanje enakih možnosti za udeležence z manj priložnostmi. Z različnimi aktivnostmi znotraj programa bomo spodbujali identifikacijo ovir, ki udeležencem z manj priložnostmi preprečujejo dostop v enaki meri in tudi mehanizmov za odstranjevanje teh ovir.
V želji, da bi bil Erasmus+ program dostopen kar se da široki skupini udeležencev in udeleženk spodbujamo institucije k vključujočim pristopom, v vseh projektnih fazah in vseh fazah aktivnosti.
Evropska komisija je za lažje izvajanje vključujočega pristopa pripravila krovni strateški dokument Implementation guidelines Erasmus+ and European Solidarity Corps Inclusion and Diversity Strategy oz. Strategijo vključevanja in raznolikosti. V Strategiji je identificiranih osem glavnih kategorij ovir, ki jih program identificira kot najpogostejše pri onemogočanju polne vključitve:
- Posebne potrebe: fizične, duševne, intelektualne ali senzorične motnje.
- Zdravstvene težave: hude oz. kronične bolezni, zdravstvene motnje, druga telesna ali duševna stanja.
- Ovire, povezane s sistemi izobraževanja in usposabljanja: manjša učna uspešnost, mladi, ki zgodaj opustijo šolanje, in brezposelni mladi, nizko kvalificirani odrasli.
- Kulturne razlike: posamezniki z migrantskim ali begunskim ozadjem, novo prispeli migranti, pripadniki nacionalnih ali etničnih manjšin, uporabnike znakovnega jezika oz. z jezikovnim prilagajanjem, težave s kulturno vključenostjo itd.
- Družbene ovire: omejene socialne kompetence, asocialna ali visoko tvegana vedenja, (nekdanji) storilci kaznivih dejanj in uporabniki drog/alkohola, ostala socialna marginalizacija, specifične družinske okoliščine (prva oseba v družini, ki se izobražuje na terciarni ravni, starši (zlasti samohranilci/samohranilke), skrbniki, hranitelji, sirote, osebe iz institucionalne oskrbe itn.).
- Ekonomske ovire: nizki življenjski standard, nizki dohodki, izobraževanje ob delu, prejemniki socialnovarstvenih dodatkov, dolgotrajno brezposelni, negotove življenjske razmere ali revščina, brezdomci, finančne težave itd.
- Ovire, povezane z diskriminacijo: diskriminacije zaradi spola, starosti, etnične pripadnosti, religije, prepričanj, spolne usmerjenosti, invalidnosti ali kadar gre za kombinacijo ene ali več omenjenih diskriminatornih ovir.
- Geografske ovire: življenje na oddaljenih ali podeželskih območjih, majhnih otokih ali v obrobnih oddaljenih regijah, v predmestjih, v območjih z manj storitvami (omejen javni prevoz, slaba infrastruktura) itd.
Udeleženci z manj priložnostmi se z različnimi ovirami srečajo najprej v svojem lokalnem okolju nato pa še na ravni sistema oziroma v samem procesu storitev (pri informiranju, selekciji, izboru, podpori in spremljanju). Da bi te ovire pravočasno in pravilno identificirali in odpravili, strategija še posebej izpostavlja pomembnost individualnega pristopa k udeležencem in razumevanja njihovega osebnega konteksta.
V procesu postavljanja strategije je Evropska komisija prepoznala potrebe po bolj vključujočih oblikah mobilnosti za udeležence z manj priložnostmi, po dodatnih finančnih sredstvih, do katerih je sedaj upravičeno večje število udeležencev, in po dodatni organizacijski podpori ob vzpostavitvi vključujočih podpornih sistemov. Prav tako Strategija institucije spodbuja k povezovanju in deljenju dobrih praks, izpolnjevanju in usposabljanju strokovnega osebja (t.i. skrbniki vključenosti), oblikovanju internih strateških ciljev in pristopov itn.
Tudi na Centru pripravljamo aktivnosti za podporo institucijam za pripravo in izpeljavo vključujočih pristopov. V slovenski jezik prevajamo zgoraj omenjeno Strategijo vključenosti in raznolikosti Evropske komisije, prav tako oblikujemo Akcijski načrt vključenosti in raznolikosti. Ta nastaja na podlagi realnih potreb in izzivov pogodbenikov iz izkušenj dela s posamezniki z manj priložnostmi.
Vključevanje ne more biti zgolj ena izmed dodatnih aktivnosti, ampak mora biti leča, skozi katero izvajamo vse aktivnosti programa. Šele takrat bodo tako program kot institucije – in tudi Center – postali zares vključujoči.
Na Centru imamo imenovana dva skrbnika vključevanja oz. Inclusion Officerja, ki koordinirata delovno skupino za vključevanje. Skupina pripravlja smernice in Akcijski načrt za izvajanje prioritete, zbira primere dobre prakse, pripravlja izobraževanja in usposabljanja itn. Če imate primer dobre prakse, kakšno vprašanje ali drugo pobudo, ste vabljeni, da nam pošljete sporočilo na
Poleg vključevanja in raznolikosti so ključne prioritete Erasmus+ programa tudi okolje in boj proti podnebnim spremembam, digitalna preobrazba in participacija v demokratičnem življenju. Vse aktivnosti znotraj programa so zastavljene tako, da izražajo te posamezne prioritete in jih s tem postavljajo v samo središče izvajanja programa.
Vrnite se na možnosti sodelovanja.