Reintegracija študentov po vrnitvi iz mobilnosti

Reintegracija po Erasmus+ KA1 mobilnosti

Mobilnosti posameznikov v terciarnem izobraževanju morajo potekati skladno z Listino Erasmus za terciarno izobraževanje oz. ECHE listino, ki postavlja okvire kakovosti za izvajanje mobilnosti in hkrati zagotavlja enako izkušnjo vsem mobilnim posameznikom v Erasmus+ programih.

Ključni del ECHE listine sestavljen iz treh sklopov – obdobje pred mobilnostjo, obdobje med mobilnost in obdobje po mobilnosti.

Če je dobra priprava ključ do uspešnega bivanja v tujini in je spremljanje pomembno zato, da se vzdržuje stik z udeleženci in sproti nagovarja morebitne izzive, je obdobje po mobilnosti veliko več kot samo oddaja papirjev in priznavanje izpitov.

Reintegracija je tisti del obdobja po mobilnosti, ki je najpomembnejši, tudi iz vidika doseganja želenih učinkov mobilnosti.

Reintegracija zagotovo poteka tako v zasebnem življenju študentov, je pa pomembno tudi, da se zgodi reintegracija nazaj na institucijo, ti. akademska integracija.

Primer reintegracije

Strukturiran pristop k celotni izkušnji mobilnosti pomaga povečati učinke mobilnosti, saj mobilnost postane del študijskega programa in ne zgolj dogodek tekom študija.

PRIMER DOBRE PRAKSE

Višja strokovna šola za kozmetiko in velnes Ljubljana:

Po vrnitvi študentov iz mobilnosti s študenti opravijo vrsto pogovorov oz. »de-brifingov«, ki povratnikom pomaga k hitrejši vključitvi nazaj v življenje matične institucije.

Koordinator študente obvesti o morebitnih študijskih novostih in spremembah urnikov, predstavniki študentskega sveta o drugih relevantnih spremembah in obštudijskem dogajanju na instituciji.

Organizator praktičnega usposabljanja (institucija realizira predvsem mobilnosti z namenom prakse) skupaj s koordinatorjem opravita razgovor o mobilnosti sami, doseženih kompetencah in ciljih, ki so si jih zastavili pred odhodom, pridobljenih izkušnjah itn.

Seveda opravijo tudi priznavanje v tujini opravljenih obveznost. Prav tako je v reintegracijo vpeto vodstvo, ki preko predavateljev in sodelavcev institucije poskrbi za prilagoditev svetovalnih ur, vključitev povratnikov v predavanja itn.

Ne samo, da so ustaljeni administrativni postopki reintegracije, na instituciji je poskrbljeno tudi za ponovno vključitev v študijski program oz. domača predavanja ter, preko vključitve tudi organizatorja praktičnega usposabljanja, se osvetlijo tudi pridobljene kompetence in nagovorijo učinki mobilnosti.

Reintegracija, kot tudi postopki priprave in spremljanja mobilnosti, tako potekajo na ravni institucije, in niso več samo v rokah koordinatorja, prehaja pa tudi na neformalne kanale.

Študenti povratniki imajo zagotovljen enostaven in preprost prehod nazaj v domače akademsko okolje.

(koordinator Marko Dotzauer)

Primerna reintegracija lahko pomaga tudi pri boljši promociji programa in diseminacijskih aktivnostih, saj so te lahko del postopka reintegracije. Najboljši glas o mobilnostih je še vedno poročanje iz prve roke.

Zbiranje Erasmus+ izkušenj

Institucije za povečanje zanimanja študentov in študentk za mobilnost uporabljajo različne oblike promocije in diseminacije, kot so informativni dnevi, svetovalni sestanki, Erasmus+ dnevi, srečanja z delodajalci, različni akademski zbori itn.

Ključnega pomena na teh dogodkih so pretekli udeleženci oz. Erasmus+ ambasadorji, ki lahko iz prve roke poročajo o svoji izkušnji. In če je ob povratku udeležencev poskrbljeno za reintegracijo, je lahko Erasmus+ ambasador pomemben ne samo za podajanje izkušenj in motivacijo, ampak tudi za osmišljanje pomena mobilnosti – ključnega vprašanja torej, zakaj sploh na mobilnost.

Zelo enostaven, a učinkovit pristop k dobrem izkoriščanju Erasmus+ študentskih povratnikov ali ambasadorjev, sledi načelom ECHE listine:

  • Pred mobilnostjo: poleg akademskih obveznosti, določite tudi promocijske obveznosti. In seveda ne pozabite na siceršnje priprave!
  • Med mobilnostjo: Dogovorite se za prispevek iz tujine v obliki bloga, vloga, rednih objav na družbenih omrežji, ki jih institucija lahko deli itn. Vključite jih tudi k predavanjem doma, preko Zooma, Teamsov … ne da bi poslušali dvojna predavanja, ampak lahko poročajo o sorodnem predmetu in kako se ga lotevajo v tujini.
  • Po mobilnosti: »Debrifing« o pridobljenih izkušnjah, »odkritih« in skritih kompetencah ter načrt, kako bodo študentje in študentke vključene v promocijo in delili svoje izkušnje.

PRIMERI DOBRE PRAKSE

Nekaj primerov in zanimivih Erasmus+ izkušenj o študijskih izmenjavah in praksah v tujini:

Univerza v Mariboru
Zgodbe odhodnih študentov
Pričevanja dohodnih študentov (Youtube)

GEA College
Izkušnje in vtisi študentov po študijskih izmenjavah in praksah v tujini (pričevanja najdete na dnu strani)

Fakulteta za industrijski inženiring
Vtisi udeležencev na izmenjavah

Nazaj na možnosti sodelovanja.

CMEPIUS
Skip to content