CMEPIUS > Mednarodno sodelovanje > Nas že poznate? > Erasmus+ > Izobraževanje in usposabljanje v tujini > Mobilnost dijakov in osebja v terciarnem izobraževanju > Reintegracija dijakov po mobilnosti
Reintegracija po Erasmus+ KA1 mobilnosti
Če je dobra priprava ključ do uspešnega bivanja v tujini in je spremljanje pomembno zato, da se vzdržuje stik z udeleženci in sproti nagovarja morebitne izzive, je obdobje po mobilnosti veliko več kot samo oddaja papirjev in priznavanje opravljenega PUD-a.
Reintegracija je pomemben del obdobja po mobilnosti, predvsem z vidika doseganja želenih učinkov mobilnosti. Strukturiran pristop k celotni izkušnji mobilnosti pomaga povečati učinke mobilnosti, saj mobilnost postane del šolskega kurikula in ne zgolj aktivnost tekom šolskega leta.
Kateri so torej ključni koraki po vrnitvi dijaka z mobilnosti?
- Zbiranje dokazil o opravljeni delovni praksi v tujini. To je lahko: Europass potrdilo; z oceno mentorja opremljen dnevnik usposabljanja, ki ga piše dijak; poročilo o spremljanju dijaka pri opravljanju mobilnost …
- Preverjanje učnih izidov, usvojenih v tujini
- Priznavanje učnih izidov, usvojenih v tujini
- Evalvacija procesa mobilnosti
Pomemben vidik reintegracije dijaka predstavlja analiza in pretvorba rezultatov opravljenega dela med mobilnostjo v kontekst učnega načrta šole pošiljateljice.
Dobro pripravljena in izvedena mobilnost bi morala omogočati nemoteno ponovno vključitev dijaka v matično šolo, z minimalno dodatno obremenitvijo in stresom. Situacije, v katerih dijaki morajo opravljati dodatno praktično usposabljanje ali preverjanja skoraj vseh predmetov, so pogosto znak slabe pripravljenosti šole. Takšnim situacijam se je treba izogibati, saj lahko izničijo pozitivne učinke obdobja mobilnosti, ustvarijo slab sloves ter zmanjšajo zanimanje za aktivnost mobilnosti med drugimi dijaki na šoli. Učinkovita ponovna vključitev dokazuje drugim dijakom in staršem, da je internacionalizacija politika šole in da bodo dijaki, ki sodelujejo v programu Erasmus+, prejeli konkretno podporo delavcev in vodstva šole.
Pomembno vlogo v tem procesu ima vodstvo šole, da spodbuja sodelovanje učiteljev, da ostajajo prilagodljivi in prilagajajo lastne zahteve ter razporejajo obveznosti glede na specifično situacijo.
Predvsem pri daljši mobilnosti je pomembno postopno vključevanje dijaka v matično šolo. Izjemno pomembno je, da vodstvo šole senzibilizira vse učitelje o tem že pred odhodom dijaka na mobilnost. Reintegracija se mora zgoditi na ravni šole, ne po predmetih. Neusklajen pristop do reintegracije zlahka povzroči resna tveganja za dijakovo duševno zdravje in učni uspeh.
Dijak mora biti že pred mobilnostjo seznanjen o najpomembnejših zahtevah, ki jih bo moral izpolniti po vrnitvi. Koordinator lahko sestavi seznam nalog, ki jih je treba dokončati ali nadaljevati po vrnitvi v svojo šolo.
Zagotovite največjo možno prožnost: kadar koli je to mogoče, je treba sprejeti praktične ukrepe za olajšanje ponovne vključitve dijakov, ki se vračajo z mobilnosti. To je lahko tako enostavno kot prestavitev določenih izpitov, določitev daljšega roka ali organiziranje dodatnega roka preverjanja znanja.
Nazaj na možnosti sodelovanja.