CMEPIUS > Mednarodno sodelovanje > Nas že poznate? > Erasmus+ > Izobraževanje in usposabljanje v tujini > Mobilnost dijakov in osebja v poklicnem in strokovnem izobraževanju > Priprava dijakov na mobilnost
Priprava dijakov na Erasmus+ KA1 mobilnosti
Dobra priprava dijakov je ključ do uspeha in dolgotrajnih učinkov mobilnosti. Priprave dijakov morajo biti dobro strukturirane, dijaki pa morajo biti seznanjeni z namenom priprav. Prakse šol glede priprav dijakov so zelo različne, čedalje več šol pa se odloča o strnjenih vikend pripravah, kamor so povabljeni tako učitelji strokovnih predmetov, socialni delavec, psiholog, geograf, učitelj praktičnega pouka in tudi ravnatelj.

Organizacijsko/administrativna priprava
Gre za pripravo vse potrebne dokumentacije, načrtovanja poti, bivanja in prehrane. Dijaki, kot tudi njihovi starši morajo biti o vsem natančno seznanjeni. Pomemben je sestanek s starši.
Na sestanek so bili povabljeni tudi starši dijakov, ki so vključeni v Erasmus+ projekt. Starši so bili pred odhodom svojih otrok seznanjeni s ključnimi informacijami glede bivanja v Leedsu. Predstavljen jim je bil način potovanja, posebnosti glede prtljage in osebne opreme, način nastanitve v Leedsu in prehrane, posredovani pa so jim bili tudi kontaktni podatki spremljevalk. Dijaki odhod v Leeds nestrpno pričakujejo, njihovi starši pa bodo verjetno po sestanku nekoliko bolj sproščeni ob ločitvi od svojih otrok.
»V okviru priprave na izvedbo projekta so se udeleženci sestali s koordinatorjem projekta ter spremljevalnimi učitelji, kjer jim je bil predstavljen načrt poti, potovalna dokumentacija, osnove varnega potovanja, hramba osebnih dokumentov in denarja. Seznanjeni so bili z nastanitvijo in pravili obnašanja v objektu nastanitve. Pogovorili smo se o prometnem režimu držav gostiteljic, še posebej za države, kjer promet poteka po nasprotnem voznem pasu kot pri nas (Irska, Velika Britanija, Ciper). Predstavili smo jim lokalni transport ter pot od nastanitvenega objekta do delovnega mesta. Strokovna plat organizacijske priprave je zajemala tudi seznanitev z učnim sporazumom in predvidenimi usvojenimi spretnostmi pri delodajalcu v tujini. Dijake smo seznanili tudi z morebitnimi tveganji na potovanju. V potovalni načrt je bila vključena ocena tveganja z morebitnimi nevšečnostmi ob izgubi dokumentov in denarja, nezgod in poškodb pri delu ali v prometu, zamud v prometu ipd.
(koordinator)
Področno specifična (strokovna) priprava dijakov
Dijake je potrebno seznaniti o učnih izidih (splošnih in specifičnih), za katere se pričakuje, da jih bodo usvojili v tujini. Učni izidi morajo biti tudi zapisani, v pomoč pri tem so koordinatorju učitelji strokovnih in splošnih predmetov kot tudi mentor v tujini, ki mora zagotoviti, da bo dijaku ponudil takšno usposabljanje in delo, da bodo učni izidi lahko doseženi.
Strokovno pripravo smo izvedli v sodelovanju z učitelji praktičnega pouka, ki so bili hkrati spremljevalci dijakov. V okviru prakse za poklicno usposabljanje so jih učitelji opozorili na znanja in kompetence, ki so bile cilj projekta. Pogovorili smo se tudi o varnosti pri delu in upoštevanjem varnostnih predpisov države gostiteljice. Za dijake smo organizirali 6-urne jezikovne priprave poznavanja posebne strokovne terminologije. Dijaki so morali pripraviti še predstavitev svojih strokovnih kompetenc v angleščini.
Profesorji so z dijaki najprej pregledali razvoj predšolskih otrok, vlogo vzgojitelja ob tem in načine spodbujanja otrok pri razvoju in rasti. Dijaki so se skladno z vodilno temo projekta naučili tudi nekaj znakov iz znakovnega jezika za dojenčke in malčke (Baby Signs) s katerim se bodo srečali v angleških vrtcih. Skratka, dijaki 4. letnika so znanje iz razvoja otroka in pedagogike nekoliko ponovili, dijaki 2. in 3. letnika pa pridobili. Zagotovo jim bodo znanja iz tega področja pomagala razumeti zasnovo pedagoškega procesa v angleških vrtcih in jih opolnomočila za aktiven pristop k predšolskim otrokom. Naknadno so dijaki osvojili eno vodeno dejavnost s področja glasbe in družbe, ki jo bodo lahko izvedli v tamkajšnjih vrtcih.
(koordinator)
Medkulturna priprava dijakov
Zelo je pomembno, da se pozanimamo o medkulturnih vidikih, da lahko razumemo življenje in delo dijakov v državi gostiteljici in se prilagodimo razlikam. Dijak mora vedeti kako se vesti na delovnem mestu, ob kateri uri se začne delovni dan, kako pomembna je točnost v državi gostiteljici, kako se pozdravljajo, kako sodelavce v tujini naslavlja, kakšna sta prehrana in kultura v državi gostiteljici ipd. Primerna oblika teh priprav je tudi igra vlog, ki jo lahko izvajate z učenci.
Psihološka priprava dijakov
Psihološka priprava je tudi eden izmed zelo pomembnih elementov. Koordinator in spremljevalec morata dijake dobro poznati, vedeti morata za njihove vedenjske in čustvene značilnosti in jih primerno pripraviti na bivanje v tujini. Pomemben element je tudi domotožje, ki ga je v pripravah potrebno nasloviti. Psihološko dobro pripravljen dijak bo lahko pokazal vse svoje potenciale, bil na mobilnosti visoko motiviran in bo znal uravnavati svoja čustva.
Jezikovna priprava dijakov
Če dijaki ne govorijo jezika izbrane države gostiteljice, bodo verjetno uporabljali angleščino za komuniciranje na delovnem mestu in v vsakodnevnem življenju. Pomembno je, da se v pripravah še posebno osredotočijo na jezik stroke, ki bo imel ključno vlogo pri razumevanju nalog in zahtev na delovnem mestu.
Pri načrtovanju priprave povabite k sodelovanju učitelje tujih jezikov na svoji šoli, ki bodo dijakom posredovali ustrezne informacije o gradivih in virih za učenje jezika stroke in o času, potrebnem za ustrezno pripravo, še posebno, če dobro poznajo organizacije gostiteljice in glavne naloge, ki čakajo udeležence.
»Jezikovno pripravo z jezikom države gostiteljice smo na naši šoli izvajali z učitelji z znanjem jezika in učitelji, ki so imeli izkušnje z bivanjem v državi gostiteljici. Dijaki so spoznali osnovno besedišče, kulturo in značilnosti države gostiteljice. Skozi posnetke, pripovedi preteklih udeležencev in ob podpori partnerske institucije z navodili in e-vodniki, smo dijakom predstavili kako delovno okolje deluje, kakšen je delovni čas, kaj je pomembno pri opravljanju delovnih nalog, strokovno terminologijo in delovne navade. Dijake smo spodbujali k ustrezni samostojni jezikovni pripravi (z uporabo spletnih orodij) in istočasno izvajali kontrolo nad izvedenim skozi tedenska srečanja in razpravo o težavah, s katerimi se spopadajo ter novostmi, ki so jih spoznali na področju kulture, geografije in zgodovine države so pripravili predstavitve, tako v državi gostiteljici, kot tudi doma.«
(koordinator)
Nazaj na možnosti sodelovanja.