Načeli enakosti in vključevanja sta del temeljnih vrednot Evropske unije. Hkrati so družbe v številnih pogledih vse bolj raznolike. Programi Evropske unije (EU) bi morali nuditi priložnosti, ki so dostopne vsem. Kljub temu nekateri posamezniki/-ce ne morejo enako izkoristiti teh priložnosti, ker se soočajo z različnimi ovirami.
Vključevanje vseh, ki se soočajo s težavami pri dostopu do dela ali imajo manj priložnosti na področju izobraževanja in usposabljanja je ključna prioriteta novega programskega obdobja (poleg digitalizacije in okoljske trajnosti).
V želji, da bi bil Erasmus+ program dostopen kar se da široki skupini udeležencev in udeleženk, smo se tudi na CMEPIUS-u zavezali h konkretnim ciljem na tem področju, ki jih bomo zasledovali do leta 2027:
- v šolskem in terciarnem sektorju bo 50 % vseh udeležencev mobilnosti – torej polovica vseh šolarjev in študentov, ki bodo odšli na izmenjavo v tujino – iz skupin in okolij z manj priložnostmi,
- na področju poklicnega in strokovnega izobraževanja bo številka še večja – 60 % udeležencev mobilnosti bo iz ranljivih skupin,
- v sektorju izobraževanja odraslih pa bo kar 95 % udeležencev iz ranljivih skupin.
Vsi, ki pripravljate projekte na temo inkluzije, si preberite več na spletni strani Vključujoči Erasmus+ – CMEPIUS . Evropska komisija pa je za lažje izvajanje vključujočega pristopa pripravila krovni strateški dokument Implementation guidelines Erasmus+ and European Solidarity Corps Inclusion and Diversity Strategy, ki smo ga privedli v slovenščino in je dostopen tu: Strategijo vključevanja in raznolikosti.
V želji, da bi inkluzija postala širše prepoznana kot ena najpomembnejših vrednot in da bi bil Erasmus+ program dostopen kar se da široki skupini udeležencev in udeleženk spodbujamo institucije k vključujočim pristopom, v vseh projektnih fazah in vseh fazah aktivnosti, čemur bomo posvečali posebno pozornost tudi pri spremljanju in vrednotenju projektov.
Naj bo Erasmus+ priložnost za vsakogar!