Three Dimensions of Inquiry in Physics Education

Ob branju naslova tega projekta, si mnogi ne znamo razložiti kaj predstavlja. Veliko učencev se tako počuti tudi ob razlagi snovi iz fizike. Strokovnjaki s področja poučevanja so zato združili moči in ponudili orodja, ki pomagajo približati abstraktno snov in navdušiti mlade za fiziko.

Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani je koordinirala projekt šestih univerz, ki je teoretično znanje o metodi praktičnega učenja ponesel v prakso in prinesel več kakovostnih priročnikov za učitelje fizike ter razvil močno strokovno mrežo tako nacionalno kot širše.

O projektu

Projekt strateškega partnerstva Three Dimensions of Inquiry in Physics Education, ki ga je koordinirala Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani, je uspešno pokazal, da so metoda praktičnega učenja s poskušanjem, učenje po skupinah in izvajanje samoevalvacije uspešen način premagovanja odpora učencev do fizike in tudi sorodnih ved, ki jih učenci običajno dojemajo kot izredno abstraktne. Projekt je dokazal, da učitelji zavedno in nezavedno takšne metode že uporabljajo, so pa postavili trdne teoretične temelje za aplikacijo opisanih metod v različnih sistemih in okoliščinah. Poleg kakovostnih priročnikov, ki jih je mogoče uporabiti v že obstoječih šolskih programih, so v projektu nastale tudi številne fizikalne vaje, ki so preizkušene in ovrednotene v praksi. Razvila se je močna strokovna mreža, tako na nacionalnem kot mednarodnem nivoju.

Oglejte si video s primeri implementacije v praksi.

Širši učinki projekta

Prijavitelj je prek vzporednega projekta mobilnosti (KA1) omogočil fizične mobilnosti tudi sodelujočim učiteljem, ki niso bili del projektnega partnerstva. Projekt je opolnomočil večje število učiteljev fizike za uporabo metode učenje z raziskovanjem, in sicer prek raziskovanja lastne prakse poučevanja. Izvedene aktivnosti so bile na visokem nivoju in so pripomogle k temu, da je bilo teoretično znanje o metodi praktičnega učenja s poskušanjem uspešno preneseno v prakso.

Pedagoška fakulteta je za projekt prejela jabolko kakovosti 2021 v kategoriji splošnega šolskega izobraževanja. Vse prejemnike omenjene nagrade in opis nagrajenih projektov najdete tudi v tej brošuri.



Za ogled ostalih primerov obiščite stran Primeri dobrih praks.

CMEPIUS
Skip to content