V zadnjih dveh desetletjih je eTwinning pomagal številnim generacijam učiteljev postaviti številna čezmejna sodelovanja in projekte.
Ko se je pred dvajsetimi leti, januarja 2005, rojevala ideja o projektu, je bila njegova osnovna vizija jasna: ponuditi učiteljem možnost konkretnega povezovanja znotraj evropskega prostora. Prav ta vizija je kmalu zaživela in že v svojem prvem letu delovanja združila 10.000 učiteljev, iz 7.000 šol, iz 27 držav, ki so ustvarili skoraj 2.000 projektov.
Prepoznavanje odličnosti pri sodelovanju
Prepoznavanje dobrih praks zavzema pomemben del v celotni eTwinning izkušnji, prve nagrade za odličnost so bile podeljene že v letu 2006, prvem letu po nastanku programa, in sicer na prvi letni konferenci v Linzu, v Avstriji. Kmalu so eTwinning nagradam dodali tudi nacionalne znake kakovosti in pa nato še evropske znake kakovosti.

Razširjamo obzorja
Skupnost eTwinninga se je skozi leta hitro povečevala; v letu 2009 so se projektu denimo pridružile države Hrvaška, Turčija in Romunija, tako je imel e Twinning portal v letu 2010 registriranih 100.000 učiteljev. V letu 2010 so se predstavili tudi online tečaji, ki so dali učiteljem možnost, da se skupaj s svojimi kolegi ne le povezujejo, temveč tudi izobražujejo.
Že v letu 2012 je skupnost eTwinninga še bolj zrasla, in sicer so se iniciativi pridružile Armenija, Moldavija, Tunizija, Ukrajina, Azerbajdžan in Gruzija. Ta širitev je skupnosti dodala še več multikulturnosti. Samo v tem letu se je projektu dodatno pridružilo 35.000 učiteljev, ki so skupaj izvedli skoraj 5.000 projektov. V tem letu je zaživela tudi platforma »eTwinning za bodoče učitelje«, ki je začela z opolnomočenjem novih generacij učiteljev.
V letu 2015 je projekt praznoval 10. obletnico delovanja in ob tem času so se mu pridružile naslednje države: Lihtenštajn, Srbija in Albanija.
Gradimo globalne povezave
V letu 2018 je eTwinning svoje meje razširil vse do Libanona in Jordanije, kar je botrovalo k vzpostavitvi povezav med Bližnjim vzhodom in Evropo. V tem letu se je samo v enem letu platformi pridružilo preko 100.000 novih obiskovalcev, program pa je pridobil tudi nov certifikat, in sicer znak eTwinning šola, ki ga prejmejo šole in vrtci, ki eTwinning uspešno umeščajo v celotno šolsko strategijo.
Tudi v času epidemije Covid-19 je eTwinning ostal v stiku s šolami in jim nudil podporo pri učnem procesu. V letu 2022 se je e Twinning pridružil platformi ESEP – European School Education Platform, ki omogoča enoten dostop do vseh informacij o šolskem izobraževanju v EU. Vse do leta 2024 je program doživel še nekaj širitev, pridružile so se Črna gora, Palestina1 in Kosovo2.
Pogled v prihodnost
V dvajsetih letih svojega delovanja je eTwinning združil 1,2 milijona učiteljev iz 295.000 šol, ki so prišli iz 46 različnih držav. Za preko 3 milijone učencev so pripravili več kot 160.000 različnih projektov.
Bistvo eTwinninga pa ne leži v številkah, pač pa o ideji, ki je združila učitelje, pomagala splesti prijateljstva, spočela inovativne metode poučevanja in se v tej smeri še vedno razvija.
Vse od leta 2014 ima eTwinning program podporo programa Erasmus+, kar je učiteljem ponudilo še dodatne možnosti razvoja, saj jih je povezalo še z drugimi evropskimi iniviativami.
Praznujte z nami!
Kot smo že pisali, bo leto 2025 zaznamoval 20. rojstni dan eTwinninga in želimo si, da pri praznovanju tega jubileja sodelujete tudi vi. Vabimo vas, da pobrskate po svojih arhivih in poiščete svoj prvi projekt eTwinning oziroma spomine na vaše prvo srečanje s portalom. Za izkušene bodo ti spomini lahko segali daleč v preteklost, za novince in začetnike pa so lahko še zelo sveži. Potrebujemo oboje!
V mesecu januarju jih zbiramo na elektronskem naslovu (pripis 20 let) v obliki zapisa, fotografije, videa. V času vseevropskega praznovanja jih bomo dnevno objavljali na eTwinning Slovenija Facebook profilu. Najbolj zanimivim bomo v zahvalo podelili tudi praktične nagrade!
Opombi:
1 Ta omemba se ne smatra kot priznanje države Palestina in ne posega v posamezna stališča držav članic o tem vprašanju. (This designation shall not be construed as recognition of a State of Palestine and is without prejudice to the individual positions of the Member States on this issue.)
2 Ta omemba ne posega v stališča o statusu ter je v skladu z RVSZN 1244/1999 in mnenjem Meddržavnega sodišča o razglasitvi neodvisnosti Kosova. (This designation is without prejudice to positions on status, and is in line with UNSCR 1244/1999 and the ICJ Opinion on the Kosovo declaration of independence.)