Erasmus listina za terciarno izobraževanje

Razpis

Evropska komisija oz. Izvajalska agencija (EACEA) je objavila razpis »Erasmus Charter for Higher Education ECHE (ERASMUS-2021-ECHE-CERT)«.

Pridobitev Erasmus listine za terciarno izobraževanje (Erasmus Charter for Higher Education, krajše: ECHE listina) je predpogoj in zaveza h kakovosti za vse institucije terciarnega sektorja, ki bi želele sodelovati v katerih koli aktivnostih programa Erasmus+. EACEA objavi razpis enkrat letno, dodeljena ECHE listina pa je ob upoštevanju in spoštovanju ECHE načel veljavna za celotno obdobje trajanja programa Erasmus+, tj. do vključno razpisa leta 2027.

Dodeljena ECHE listina preko razpisa 2021 vam bo omogočila prijavo na vse nadaljnje Erasmus+ razpise v programskem obdobju 2022–2027.

Razpisni roki

Rok za prijavo na razpis je
10. junij 2021, 17:00h (Bruseljski čas).

Razpisna dokumentacija
Razpis
Dodatna razpisna dokumentacija
Vodnik za prijavitelje 2021 (ANG)
ECHE Guidelines
Prijava

Prijavnice za ECHE listino so spletne.

Spletni obrazec za ustrezno akcijo najdete na tej povezavi, ga izpolnite neposredno na spletu, priložite obvezne priloge in vlogo oddate s klikom na gumb SUBMIT/ODDAJ.
Izpolnjene prijavnice s prilogami ne pošiljate po e-pošti!

POMEMBNO!

V programu Erasmus+ se mora vsaka institucija, ki želi sodelovati v kateri koli aktivnosti programa (kot prijavitelj ali partner), registrirati na portalu in pridobiti t. i. Organisational Identification Code (OID) kodo (prej PIC koda).

Vse potrebne informacije najdete na spletni strani: Organisation registration for actions managed by National Agencies. Če kodo vaša institucija že ima, vam ni potrebno pridobiti nove. Po potrebi le osvežite dokumente na portalu.

Postopek prijave

Preden pričnete s postopkom prijave is pazljivo preberite razpisno dokumentacijo: Smernice za prijavitelje – Applicant’s Guidelines ter Vodnik za prijavitelje 2021.

Institucija mora pred prijavo biti ustrezno registrirana, dodeljena ji mora biti OID koda. V kolikor OID kodo že imate, lahko nadaljujete s prijavnim postopkom. Za dodelitev OID kode, pa je potrebno:

  1. Pridobite EULogin račun.
  2. V imenu vaše institucije pridobite OID kodo (Organization Identification Code). POMEMBNO: Vsaka institucija lahko nastopa le z eno PIC kodo, zato obvezno predhodno preverite, če vaša institucija kodo že ima. Brez PIC kode prijava za razpis ni možna!

Institucije z dodeljeno OID kodo na portalu Funding & tender opportunities, izberete vam dodeljen postopek za prijavo (full/ polni ali light/krajši).

Nato kreirate (odprete) ustrezno spletno prijavnico in natančno izpolnite vsebinski del prijavnice v skladu z navodili na spletni strani Razpisa. Še posebej pozorno upoštevajte Smernice in Vodnik za prijavitelje ter Tehnična navodila za izpolnjevanje prijavnice. Prijavnici boste morali priložiti zahtevane priloge: Podatke o pravni osebi ter Finančno identifikacijo.

Seminar za prijavitelje oz. info dan ne bo organiziran!

Nacionalna agencija bo upravičene institucije individualno obvestila o potrebnem postopku prijave (daljši ali krajši postopek). Seznam upravičenih institucij in zahtevanega postopka prijave najdete tukaj. 

Institucije se lahko dogovorite za individualno svetovanje (kontakt: ).

Prav tako je na voljo gradivo iz preteklega seminarja (iz leta 2020):

Vsebina prijavnice ostaja enaka, zato je gradivo še uporabno in relevantno.

Rezultati/sklepi

O rezultatih – dodelitvi ECHE listine – boste obveščeni direktno s strani Izvajalske agencije EACEA, okvirno jeseni 2021.

Po dodelitvi ECHE listine boste le-to tudi prejeli, vaš zakoniti zastopnik jo bo moral podpisati. Prav tako jo podpiše tudi izvajalska agencija.

Obojestransko ECHE listino morate javno objaviti tudi na vaših spletnih straneh.

Strateški dokumenti

Strateške dokumente lahko najdete v CMEPIUS-ovi knjižnici.

1. Vsebina projekta

Prvi korak je odločitev, da se boste vključili v mednarodne projekte, da obstaja želja in potreba po mednarodnem sodelovanju. V nadaljevanju se je potrebno vprašati KAJ želimo s projektom spremeniti, KAJ je namen projekta in v nadaljevanju KDO je naša ciljna publika, KOMU bodo aktivnosti/rezultati namenjeni? Glavna je torej odločitev o temi/vsebini, ki jo boste znotraj projekta naslavljali. Sledi priprava analiz stanja oziroma analize potreb. Več o tem si lahko preberete tukaj (spletna povezava). Več informacij najdete v 5 ključnih elementov projekta.

2. Iskanje primerne akcije

Na točki, ko boste vedeli kaj želite s projektom doseči je potrebno poiskati ustrezno akcijo znotraj programa. Različne akcije programa Erasmus+ ponujajo različne možnosti, naslavljajo različne ciljne skupine in imajo različen namen. V akcijah individualnih aktivnosti gre za izmenjavo učencev, za profesionalni razvoj zaposlenih na šolah, za krepitev mednarodne mreže. V akcijah strateških partnerstev pa je v ospredju iskanje rešitev, izmenjava dobrih praks, priprava novih skupnih gradiv, naslavljanje izzivov z več različnih zornih kotov, povezovanje predvsem po vertikali in ne samo horizontali. Predlagane rešitve morajo biti aktualne ne samo za ustvarjeno partnerstvo ampak tudi širše. Na naši spletni strani dobite okvirne opise akcij, v Vodniku za prijavitelje pa vse podrobnosti.

3. Mednarodno partnerstvo

Ne glede na to, za katero akcijo se boste odločili, je potreben resen razmislek o sestavi mednarodnega partnerstva. Odvisno od zahtevnosti akcije in projekta ter vaših izkušenj se boste lotili iskanja partnerjev v tujini. Prve mednarodne partnerje boste mogoče iskali glede na državo iz katere prihajajo (ker ste prebrali, da so v temi, ki vas zanima zelo dobri), mogoče bodo prvi vaši partnerji prihajali z držav, ki ste jih že obiskali, vi ali vaši sodelavci, v sklopu profesionalnega razvoja. Bolj kot boste izkušeni, večje bodo tudi vaše zahteve po točno določenem partnerju v tujini (glede na tip institucije, regijo, njihovo ekspertizo). Mednarodne partnerje si lahko poiščete s pomočjo različnih portalov kot so School Education Gateway, Twinning, EPALE ali v skupinah na socialnih omrežjih (LinkedIn, Facebook …), preko pobratenih občin, s pomočjo znancev v tujini ali pa sodelavcev, ki so že bili v tujini na kakšnem usposabljanju.

4. Oblikovanje tima na vaši instituciji

V projektu ne more sodelovati zgolj ena oseba z institucije. Poiskati si morate ustrezne sodelavce, ki vam bodo pomagali. Zaželeno je, da člani ekipe posedujejo čim bolj različna znanja, kompetence, sposobnosti. Mogoče boste prvo skupino oblikovali bolj glede na njihovo željo po sodelovanju, na podlagi zavzetosti in medsebojnega razumevanja in boste v nadaljevanju gradili ekipo v smeri večje pestrosti in raznolikosti. Motiviranje sodelavcev za sodelovanje je lahko včasih velik izziv. V kolikor jih nikakor ne morete angažirati, lahko poizkusite s projekti eTwinning (če prihajate z vrtca, osnovne ali srednje šole, višjega ali visokošolskega zavoda, ki usposablja bodoče učitelje), kjer ni potreben tim ampak lahko projekt vodite sami.

5. Oddaja prijavnice

V zadnjem koraku sledi priprava in oddaja prijavnice. Pred tem naj vam partnerji pripravijo opise lastnih institucij. Najbolj učinkovito je, če jim postavite zelo natančna vprašanja, na katera vam morajo odgovoriti. Razdelite si naloge pisanja prijavnice, organizirajte več kratkih in učinkovitih spletnih srečanj. Ne pozabite, da nekatere akcije, pod določenimi pogoji omogočajo tudi dodatna sredstva za pripravo na projekt. Več o tem si lahko preberete na naši spletni strani (spletna povezava). Pred oddajo si poiščite t.i. kritičnega prijatelja, ki bo prebral vsaj povzetek projekta, in vam posredoval iskreno povratno informacijo o jasnosti zapisanega. Ne pozabite si ogledati še 5 korakov do oddaje vloge.

In ne nazadnje, UŽIVAJTE V MEDNARODNIH PROJEKTIH.

1. Vsebina projekta

Prvi korak je odločitev, da se boste vključili v mednarodne projekte, da obstaja želja in potreba po mednarodnem sodelovanju. V nadaljevanju se je potrebno vprašati KAJ želimo s projektom spremeniti, KAJ je namen projekta in v nadaljevanju KDO je naša ciljna publika, KOMU bodo aktivnosti/rezultati namenjeni? Glavna je torej odločitev o temi/vsebini, ki jo boste znotraj projekta naslavljali. Sledi priprava analiz stanja oziroma analize potreb. Več o tem si lahko preberete tukaj (spletna povezava). Več informacij najdete v 5 ključnih elementov projekta.

2. Iskanje primerne akcije

Na točki, ko boste vedeli kaj želite s projektom doseči je potrebno poiskati ustrezno akcijo znotraj programa. Različne akcije programa Erasmus+ ponujajo različne možnosti, naslavljajo različne ciljne skupine in imajo različen namen. V akcijah individualnih aktivnosti gre za izmenjavo učencev, za profesionalni razvoj zaposlenih na šolah, za krepitev mednarodne mreže. V akcijah strateških partnerstev pa je v ospredju iskanje rešitev, izmenjava dobrih praks, priprava novih skupnih gradiv, naslavljanje izzivov z več različnih zornih kotov, povezovanje predvsem po vertikali in ne samo horizontali. Predlagane rešitve morajo biti aktualne ne samo za ustvarjeno partnerstvo ampak tudi širše. Na naši spletni strani dobite okvirne opise akcij, v Vodniku za prijavitelje pa vse podrobnosti.

3. Mednarodno partnerstvo

Ne glede na to, za katero akcijo se boste odločili, je potreben resen razmislek o sestavi mednarodnega partnerstva. Odvisno od zahtevnosti akcije in projekta ter vaših izkušenj se boste lotili iskanja partnerjev v tujini. Prve mednarodne partnerje boste mogoče iskali glede na državo iz katere prihajajo (ker ste prebrali, da so v temi, ki vas zanima zelo dobri), mogoče bodo prvi vaši partnerji prihajali z držav, ki ste jih že obiskali, vi ali vaši sodelavci, v sklopu profesionalnega razvoja. Bolj kot boste izkušeni, večje bodo tudi vaše zahteve po točno določenem partnerju v tujini (glede na tip institucije, regijo, njihovo ekspertizo). Mednarodne partnerje si lahko poiščete s pomočjo različnih portalov kot so School Education Gateway, Twinning, EPALE ali v skupinah na socialnih omrežjih (LinkedIn, Facebook …), preko pobratenih občin, s pomočjo znancev v tujini ali pa sodelavcev, ki so že bili v tujini na kakšnem usposabljanju.

4. Oblikovanje tima na vaši instituciji

V projektu ne more sodelovati zgolj ena oseba z institucije. Poiskati si morate ustrezne sodelavce, ki vam bodo pomagali. Zaželeno je, da člani ekipe posedujejo čim bolj različna znanja, kompetence, sposobnosti. Mogoče boste prvo skupino oblikovali bolj glede na njihovo željo po sodelovanju, na podlagi zavzetosti in medsebojnega razumevanja in boste v nadaljevanju gradili ekipo v smeri večje pestrosti in raznolikosti. Motiviranje sodelavcev za sodelovanje je lahko včasih velik izziv. V kolikor jih nikakor ne morete angažirati, lahko poizkusite s projekti eTwinning (če prihajate z vrtca, osnovne ali srednje šole, višjega ali visokošolskega zavoda, ki usposablja bodoče učitelje), kjer ni potreben tim ampak lahko projekt vodite sami.

5. Oddaja prijavnice

V zadnjem koraku sledi priprava in oddaja prijavnice. Pred tem naj vam partnerji pripravijo opise lastnih institucij. Najbolj učinkovito je, če jim postavite zelo natančna vprašanja, na katera vam morajo odgovoriti. Razdelite si naloge pisanja prijavnice, organizirajte več kratkih in učinkovitih spletnih srečanj. Ne pozabite, da nekatere akcije, pod določenimi pogoji omogočajo tudi dodatna sredstva za pripravo na projekt. Več o tem si lahko preberete na naši spletni strani (spletna povezava). Pred oddajo si poiščite t.i. kritičnega prijatelja, ki bo prebral vsaj povzetek projekta, in vam posredoval iskreno povratno informacijo o jasnosti zapisanega. Ne pozabite si ogledati še 5 korakov do oddaje vloge.

In ne nazadnje, UŽIVAJTE V MEDNARODNIH PROJEKTIH.

CMEPIUS
Skip to content