POLYFLIP – na študenta osredotočeno učenje s pomočjo metode obrnjene učilnice

Fakulteta za tehnologijo polimerov iz Slovenj Gradca pri delu s študenti uporablja sodobne pedagoške in didaktične metode. Tokrat so jih udejanili s sodelovanjem v mednarodnem projektu POLYFLIP, v katerem je sicer delovalo 5 projektnih partnerjev iz Slovenije, Avstrije, Madžarske in Belgije.

O projektu

Cilj projekta POLYFLIP je bil nadgraditi primere dobre prakse v drugih disciplinah in stopnjah izobraževanja, povzeti trenutne ugotovitve raziskav na to temo ter prilagoditi in izvajati pedagoški pristop “Flipped classroom approach” (FCA), da se omogoči in spodbudi aktivno, na študente osredotočeno in skupno učenje v inženirskih programih (Tehnologija polimerov).

Metoda obrnjene učilnice je sicer pedagoška metoda, ki preusmeri neposredno poučevanje iz skupinskega prostora (pouk iz oči v oči v predavalnici) v individualni učni prostor (spletno individualno učenje doma). Študent pride fizično na predavanje šele,  ko doseže določeno stopnjo znanja.

Z razvojem, prilagajanjem, pilotiranjem, promocijo in razširjanjem razvitega koncepta, e-gradiv, izobraževanj in študij primerov so želeli izboljšati motivacijo in kompetence visokošolskih učiteljev in spodbujati hitrejše sprejemanje koncepta FCA v partnerskih in drugih visokošolskih ustanovah, drugih STEM področjih (science, technology, engeneering, mathematics) in v drugih državah. S tem bomo pripomogli k dvigu kompetenc visokošolskih institucij za izvajanje novih pedagoških pristopov, kar se je v luči epidemije COVID-19 izkazalo za zelo pomembno in zahtevno.

Rezultati projekta

Projekt bo prinesel in razširil naslednje rezultate: nov koncept FCA za predmete na področju znanosti in tehnike v visokem šolstvu, spletni tečaj FCA za usposabljanje in opis, vrednotenje in razširjanje študij primerov, izvedenih med projektom in predstavljenih v poročilu o študiji primera. Intelektualni rezultati ne bodo na voljo samo partnerjem organizacije, ti bodo na voljo drugim visokošolskim ustanovam in drugim izobraževalnim ustanovam preko spletne strani projekta in preko družbenih medijih ter na več multiplikacijskih dogodkih (v vseh partnerskih državah).

Učinki projekta

Tako študenti kot profesorji so bili z novim načinom dopolnitve pouka zadovoljni. Pristop obrnjenega razreda je dragoceno orodje, ki študentom z različnimi ravnmi znanja omogoča, da se učijo v svojem tempu. Dodatna prednost je, da imajo študenti po pregledu gradiva, naloženega v spletni sistem, možnost dopolniti morebitno manjkajoče temeljno znanje, kar naj bi olajšalo razumevanje gradiva na predavanjih.

Pri projektu so združili znanje in veščine odličnega mednarodnega partnerstva, ki je z uporabo najsodobnejših digitalnih tehnologij in na študente osredotočenih in sodelovalnih didaktičnih prijemov dosegel izjemen učinek. Tudi pri pedagoškem osebju je povzročil revolucionaren preobrat v glavah in uvedel povsem novo dinamiko sodobnih didaktičnih prijemov. Vsi sodelujoči ugotavljajo, da sta se znatno dvignili tako kakovost poučevanja kot tudi motivacija vodstva in osebja, da še naprej aktivno delajo na tem področju in novo pridobljene kompetence ter izkušnje delijo z drugimi slovenskimi in tujimi visokošolskimi institucijami ter industrijo.

Spletna stran projekta: https://www.polyflip.eu/

Fakulteta za tehnologijo polimerov je za projekt prejela jabolko kakovosti 2024 v kategoriji terciarnega izobraževanja.

Vse prejemnike omenjene nagrade in opis nagrajenih projektov najdete tudi v tej brošuri.



Za ogled ostalih primerov obiščite stran Primeri dobrih praks.

CMEPIUS
Skip to content