Projekt Graceful Equalising of Mechatronics Students (GEMS) izvaja Univerza v Ljubljani skupaj z univerzama iz Španije in Nizozemske in institucijo »Teaching Factory Competence Center« iz Grčije in ponuja zelo konkretne rešitve za izboljšanje procesa izobraževanja mehatronike, obenem pa spodbuja enakost med študenti na prijazen način s priznavanjem njihovih individualnih potreb in zasebnosti.

O projektu
Projekt GEMS je skladen s prečno prednostno nalogo Erasmus+ posebnega nacionalnega pomena za področje terciarnega izobraževanja: Okolje in boj proti podnebnim spremembam, in sicer z izvedbo izmenjave in recikliranja izobraževalne strojne opreme ter z uporabo delov za sestavljanje, ki bi bili sicer zavrženi. S spremembo načrtovanja izvajanja vaj bodo deli opreme po uporabi na voljo preko knjižnic za druge študente.
Ta rešitev naslavlja tudi vključevanje študentov, ki prihajajo iz prikrajšanih območij z manj sredstvi. Naprave in spletni tečaji bodo študentom, ki so bili odsotni (na primer zaradi daljše bolezni) omogočili, da nadomestijo zamujena predavanja ali pa utrdijo snov. Študenti bodo v primeru določenih ovir lahko opravljali tudi vaje od doma.
Aktivnosti zajemajo razvoj in izdelavo mehatronske izobraževalne strojne opreme in pripravo tečajev ter gradiv, kar se bo ovrednotilo na poletnih šolah.
Rezultati projekta
Projektni partnerji bodo v svoje izobraževalne programe uvedli razvito strojno opremo, vzdrževali spletne tečaje in skrbeli za njihovo delovanje ter promovirali projekt z njegovo uporabo v univerzitetnem izobraževanju.
Odprti spletni tečaji (MOOC) bodo vsebovali vse izobraževalne vire, potrebne za izdelavo, uporabo in spreminjanje razvite strojne opreme. Tri težavnostne stopnje tečaja mehatronike, ki bodo temeljile na praktični uporabi strojne opreme, bodo izobraževalcem in študentom zagotovile dovolj znanja za uporabo razvite strojne opreme v univerzitetnem izobraževalnem procesu in bodo prilagojene za samostojno učenje v razredu ali doma na ustrezni ravni zahtevnosti in v ustreznem tempu.
Možnost ponovno uporabo in izmenjavo izobraževalne strojne opreme bo izobraževalcem in študentom omogočila cenovno ugoden dostop do razvite strojne opreme preko platforme, ki bo prav tako rezultat projekta. Strojna oprema bo lahko krožila v izobraževalnih sistemih, saj jo bo mogoče popravljati in spreminjati. Sistem bo zagotavljal, da se bo razvita strojna oprema uporabljala skladno z ekološko odgovornim ravnanjem.
Učinki projekta
Projekt je še v teku, v zastavljenem programu pa je velik poudarek na inkluzivnem učnem okolju in dvigu okoljske zavesti.
Z aktivnostmi načrtujejo tudi učinke, ki bodo vplivali na širše okolje – med njim je tudi vzpostavljanje povezave med različnimi ravnmi izobraževanja (osnovna šola, srednja šola, univerza). Pripravili bodo izobraževalno platformo, ki jo bodo uporabljali pedagogi in učenci na nižjih stopnjah izobraževanja. S povečanjem zanimanja za mehatroniko v zgodnjih letih pa želijo vplivati tudi na raznolikost in enakopravnejšo zastopanost spolov na univerzitetni ravni izobraževanja na področju STEM.
Spletna stran projekta GEMS Erasmus+ – Educational project (uni-lj.si)
Za ogled ostalih primerov obiščite stran Primeri dobrih praks.