Kulturno izobraževalni zavod Burja je s projektom Druge perspektive znanja izboljšal kompetence izobraževalnega osebja v celotni organizaciji, okrepil strokovno mrežo mednarodnih organizacij, zagotovil kakovosten prenos znanja in informacij na vodstveni in izobraževalni kader ter na učeče se pripadnike manjšin.
Projekt je dosegel učinke na več ravneh – od udeležencev aktivnosti, drugega izobraževalnega osebja v organizaciji, partnerskih organizacijah, pri končnih uporabnikih in tudi širše na lokalni ravni.

O projektu
V sklopu projekta je bilo izvedenih osem mobilnosti osebja na štirih različnih organizacijah: na Občini Ludbreg na Hrvaškem, pri Inovativni mreži v Subotici, na Ljudski univerzi Ante Babić v Umagu ter na Stalnem predstavništvu Republike Slovenije pri EU v Bruslju. S pomočjo teh aktivnosti so oblikovali nove strateške dokumente ter izvedli različne evalvacijske in promocijsko – diseminacijske aktivnosti. V redno delo so uvedli nova IKT orodja in pristope (npr. virtualna resničnost (VR) in 360 stopinjski filmi) ter s tem povečali obseg izobraževalnega dela in izboljšali kvaliteto izvedbe programov. Posledično so dvignili motivacijo učečih se za neformalno izobraževanje, ki se kaže v večanju števila rednih obiskovalcev aktivnosti. Projektne aktivnosti so vodile tudi do izdelave novih strateških smernic delovanja organizacije, te pa k pridobitvi Akreditacije Erasmus na področju izobraževanja odraslih za obdobje 2022 – 2027.
Širši učinki projekta
Največji učinek projekta se kaže na ravni izobraževalnega osebja, ki je izboljšalo metode poučevanja. Na podlagi spoznanih pristopov k izobraževanju so v letu 2022 razvili izobraževalni modul 3D digitalne umetnosti in izdelali pilotni film 360 stopinj. Izvajanje projekta mobilnosti je prispevalo k razvoju novih projektov za pripadnike manjšinske skupnosti (Zaščiti svojo raznolikost in Minorities summit in Ludbreg, Odprte roke in Mladi zEKO). Vsi ti rezultati so prispevali k izboljšanju kakovosti in števila izobraževalnih programov za učeče se manjšinske pripadnike.
Projekt je vplival tudi na krepitev strokovnih mrež in na sodelovanje s civilno družbo (npr. druge manjšinske organizacije v dvojezičnih okoljih) ter odločevalci na lokalni (Občina Ludbreg) in EU ravni (Stalno predstavništvo RS v EU).
Analiza učinkov na ciljne skupine je pokazala izboljšanje kakovosti učnih programov za odrasle, spodbudo učečih se odraslih k aktivnejši udeležbi v neformalnih oblikah izobraževanja, predvsem na področju prožnih oblik učenja, skozi IKT oz. na novo izdelanih spletnih tečajev, ki so bili obiskani v večjem številu v času pandemije. Skozi različne kanale in komunikacijska orodja so povečali dostop do informacij o izobraževalnih programih in delavnicah. Z uvajanjem novih oblik informiranja in izobraževanja so opazili rast udeležbe mlajših odraslih in povsem novih udeležencev izobraževalnih programov.
Več o projektu na spletni strani.
Za ogled ostalih primerov obiščite stran Primeri dobrih praks.