Biotehniški center Naklo v mednarodnem partnerstvu razvija didaktično digitalno orodje za usposabljanje iz praktičnih vsebin na daljavo, katerega učinkovitost je primerljiva s klasično izvedbo poučevanja.

O projektu
Projekt je še v teku in gradi na relevantni ideji, ki je povezana z digitalno preobrazbo in krepitvijo digitalne pripravljenosti mentorjev praktičnega izobraževanja na področju terciarnega izobraževanja. Odlikujejo ga dobro načrtovane dejavnosti, ki smiselno vključujejo vse projektne partnerje, poleg tega uspešno naslavlja zelo aktualno tematiko, ki temelji na dejanskih potrebah vseh partnerskih organizacij in ni le nacionalno specifična, temveč je relevantna za celotno EU.
Rezultati projekta
Med izvajanjem projekta bodo nastala številna e-gradiva in spletni priročnik v interaktivni obliki. Analizirali bodo obstoječa orodja in aplikacije kompetenčnih modelov na področju terciarnega izobraževanja v e-izobraževanju ter vključili študije primerov. Pripravljene bodo vzorčne e-učne priprave ter usposabljanje za mentorje.
Nastala bo nova predloga učnega načrta spletnega usposabljanja »e-poučevanja praktičnega pouka in priprava strokovnih navodil« za področje kmetijstva oz. vrtnarstva (e-gradiva za pridelovanje paradižnika, paprike in vinske trte). Aplikacija za samostojno učenje (deloma v slovenščini, deloma v angleščini) bo interaktivna, omogočala bo doseganje različnih taksonomskih stopenj in socialno učenje, opremljena bo z navodili in takojšnjimi povratnimi informacijami. Naloge so predvidene na treh ravneh: 1. reprodukcija teorije v obliki kvizov; 2. računske naloge; 3. praktično delo (doma izvedeni poskusi, nalaganje fotografij in videoposnetkov, kritično vrednotenje, komentarji).
Nekatera gradiva bodo dostopna tudi v obliki t. i. lahkega branja za ranljive skupine. Tak koncept je primeren za študente z učnimi težavami, pa tudi za študente, ki prihajajo iz bolj oddaljenih krajev in tiste, ki prihajajo iz socialno šibkejših okolij, kar je dobrodošlo tudi z vidika inkluzije.
Učinki projekta
Projekt ima dober potencial, tako v času trajanju kot dolgoročno, ustvariti pozitivne učinke na različne udeležence in sodelujoče organizacije. Izboljšuje institucionalne sposobnosti in vpetost v mednarodni prostor vseh vključenih partnerjev, predvsem novincev v projektu. Dober je učinek na mentorje praktičnega izobraževanje in končne uporabnike (študente) ter izkazuje potencial prenosa projekta na druge sorodne organizacije.
Projektni rezultati bodo dobrodošla popestritev ne samo za pedagoško stroko, temveč tudi za ostalo zainteresirano javnost (npr. za vrtičkarje), ker bodo navodila za vzgojo rastlin prosto dostopna.
S takim pristopom projektni partnerji prispevajo k spodbujanju samozadostne preskrbe s hrano in k vseživljenjskemu učenju, medgeneracijskemu povezovanju ter zdravemu načinu življenja.
Projekt združuje kar tri prečne prioritete programa Erasmus+ in izkazuje dober potencial za razširjanje in prenos projektnih rezultatov tudi na druga področja izobraževanja in usposabljanja.
Spletna stran projekta DIGIAGRI
Za ogled ostalih primerov obiščite stran Primeri dobrih praks.