Šolski center Celje je v projektu povezal izobraževalne institucije iz petih držav in jih popeljal na izobraževalno popotovanje, ki presega tradicionalne meje. Augmented Reality (AR) ni bila le orodje, ampak prehod v svet, kjer je učenje živo, interaktivno in brezmejno. Poseben poudarek so dali večji socialni vključenosti dijakov.

O projektu
Namen projekta ARELL je bil, da z uporabo AR pripomorejo k motivaciji učencev, medpredmetnemu sodelovanju in ustvarjalnosti. S projektom so skušali prispevati tudi k cilju zmanjšanja zgodnjega opuščanja izobraževanja ter krepitvi kritičnega mišljenja. S tem je bil namen izpolniti zahteve trga dela in spodbujati inovativne prakse in preko tega prispevati k bolj zanimivem in učinkovitem poklicnem in strokovnem izobraževanju.
Predstavljeni projekt je primer dobre prakse še zlasti v oziru vključevanja dijakov z manj priložnostmi v projektne aktivnosti, kot so na primer aktivnosti učenja, poučevanja in usposabljanja (LTTA). Pri tem so posebno pozornost namenili inkluzivnim vidikom izvajanja projekta. Njihove izkušnje kažejo na številne prednosti tovrstnih pristopov, saj so dosegali večjo socialno vključenost dijakov, ti so pridobili na samozavesti, komunikacijskih veščinah in motivaciji za delo v okviru strokovnih predmetov.
Rezultati projekta
Projekt je razvil več rezultatov, med njimi e-knjigo AR z nalogami za strokovne in splošne predmete ter turistične vodnike AR za vsako sodelujočo državo/mesto, ki služijo tudi za spoznavanje kultur sodelujočih držav. Med rezultati projekta so tudi interaktivne naloge v sobi pobega, AR igre, letak o okoljskih vprašanjih in e-letak o najstniških izzivih ter spletno stran projekta. Spletna stran je eden od načinov diseminiranja projektih rezultatov, ki so namenjeni široki uporabi v različnih šolskih učnih urah, delavnicah ter obšolskih dejavnostih, s poudarkom na motivaciji učencev in ozaveščanju o pomembnih temah, kot so okoljske spremembe, pa tudi najstniških izzivi.
Učinki projekta
Na ravni dijakov je učinek projekta v pridobitvi koristnih spretnosti in kompetenc, vključno z AR tehnologijo in ozaveščanjem o okoljskih vprašanjih. Ti so s tem postali bolj samozavestni in konkurenčni na evropskem trgu dela. Na drugi strani pa so učitelji pridobili nove učne metode in pristope, s čimer se je izboljšala učna praksa z vključitvijo v projektu razvitih rezultatov v redno šolsko dejavnost pri pouku in delavnicah, kar nakazuje na dolgoročni učinek projekta.
Z osredotočenostjo na uporabo AR tehnologije so izvajali izobraževalne dejavnosti tudi na lokalni ravni in razvijali načrt za širjenje rezultatov projekta v šolske programe ter obšolske dejavnosti ter se pri tem povezovali z organizacijami izven izobraževanja (Tehnopark).
Več o projektu na spletni strani projekta in spletni strani Šolskega centra Celje (Srednja šola za kemijo, elektrotehniko in računalništvo).
Šolski center Celje je za projekt prejela jabolko kakovosti 2024 v kategoriji poklicnega in strokovnega izobraževanja.
Vse prejemnike omenjene nagrade in opis nagrajenih projektov najdete tudi v tej brošuri.
Za ogled ostalih primerov obiščite stran Primeri dobrih praks.