Osnovna šola Košana je pripravila projekt, ki spodbuja kreativno razmišljanje učencev in jim ponuja večnamenski učni prostor in s tem aktivno učenje in povezovanje. Strokovni delavci so na usposabljanjih v tujini pridobili znanja, vezana na ustvarjanje bolj vključujočega, povezovalnega in odprtega učnega okolja, ki so jih skupaj z učenci udejanjili po principu makerspace v prostoru, ki so ga učenci poimenovali »Majstrska učilnica«.
O projektu
V Osnovni šoli Košana so tekom preverjanja in ocenjevanja znanj učencev zaznali veliko mero reproduktivnega mišljenja, kar pomeni, da so se tudi najbolj uspešni učenci spopadali s težavami, ko so morali reševati naloge, ki so zahtevale razmišljanje izven okvirjev. Otroci so namreč navajeni na strukturirana navodila in zahteve ter se nanje odzivajo z bolj ali manj enoznačnimi odgovori, ne znajdejo pa se pri odprtih nalogah.
Zaradi nujnosti razvoja kompetenc kritičnega in ustvarjalnega mišljenja v OŠ Košana menijo, da za njegov razvoj tradicionalne oblike poučevanja ne zadostujejo, ampak ga mnogokrat celo zavirajo ali onemogočajo. Učinkovite se pri tem izkažejo inovativne oblike poučevanja.
V tehnični učilnici so oblikovali prostor na način makerspace, kjer so izvedli delavnico za strokovne delavce in tri tehnične dni za učence, »Majstrsko« učilnico pa so po pouku enkrat tedensko odprli za učence, ki bi v njej želeli uresničevati in ustvarjati svoje projekte. Začeli so z učenci 9. in 8. razreda, ki so imeli prostor na voljo za uporabo en mesec, sledili so jim učenci 6. in 7. razreda, potem pa še petošolci.
Rezultati projekta
Učenci so pod mentorstvom učiteljev spoznavali in usvajali nove spretnosti, kot so šivanje s šivalnim strojem (izdelava velikonočnih okraskov, obeskov za ključke in prevlek za odeje), uporaba 3D-tiskalnika, rezanje in modeliranje z računalniškimi orodji, prikaz programiranja in upravljanja robotkov ter origami. Učilnica je bila zelo dobro obiskana.
Učinki projekta
Učinki projekta na učence so bili pozitivni – okrepila se jim je samozavest, zavedanje o lastnih sposobnostih in znanju, pridobili pa so tudi učno motivacijo ter nova znanja prenesli tudi izven zidov učilnice. Pri pouku so postali bolj aktivni in odgovorni za lasten učni proces. S projektom so spoznali možnosti med predmetnega povezovanja in sodelovanje med strokovnimi delavci šole.
Spletna stran projekta: Erasmus + KA1 (2020-2023) – Osnovna šola Košana
Osnovna šola Košana je za projekt prejela jabolko kakovosti 2024 v kategoriji splošnega šolskega izobraževanja.
Vse prejemnike omenjene nagrade in opis nagrajenih projektov najdete tudi v tej brošuri.
Za ogled ostalih primerov obiščite stran Primeri dobrih praks.