Valorizacijska konferenca 2025

Glavni cilj programa Erasmus+ je z vseživljenjskim učenjem podpirati izobraževalni, poklicni in osebni razvoj ljudi na področju izobraževanja, usposabljanja, mladine in športa v Evropi in po svetu ter s tem prispevati k trajnostni rasti, kakovostnim delovnim mestom, socialni koheziji, spodbujanju inovacij ter krepitvi evropske identitete in aktivnega državljanstva.

Program je zato ključni instrument za oblikovanje evropskega izobraževalnega prostora, podpiranje izvajanja evropskega strateškega sodelovanja v izobraževanju in usposabljanju ter njegovih sektorskih programov.

Konferenca bo posvečena tudi predstavitvi rezultatov in dobrih praks projektov Erasmus+, s katerimi slovenske izobraževalne institucije prispevajo h kakovostnemu razvoju in preoblikovanju slovenskega izobraževalnega prostora.

Vsebina

Letošnja rdeča nit konference bodo štiri prečne prednostne naloge programa Erasmus+

  • vključevanje in raznolikost, 
  • digitalna preobrazba, 
  • okolje in boj proti podnebnim spremembam ter 
  • participacija v demokratičnem življenju, skupne vrednote in državljanska angažiranost. 

Konferenca se bo končala s skupnim panelom, na katerem bodo sodelovali strokovnjaki s področij prečnih prednostnih prioritet. Razpravo bo moderirala dr. Tanja Taštanoska, vodja sektorja za kakovost in analize na Ministrstvu za vzgojo in izobraževanje. 

Udeležba na Valorizacijski konferenci 2025 je za vse upravičence/pogodbenike v projektih programa Erasmus+ brezplačna. Število mest je omejeno po področjih izobraževanja oz. delovanja.

Program

9.009.30Registracija udeležencev
9.30–9.45Pozdravni nagovor:
dr. Alenka Flander, direktorica CMEPIUS-a in
dr. Jure Gašparič, državni sekretar, pristojen za znanost in inovacije, Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije 
9.45–10.30dr. Slavko Kurdija: Naše vrednote skozi čas, Center za raziskovanje javnega mnenja, Fakulteta za družbene vede Univerze v Ljubljani
10.3011.00Odmor
11.00–12.304 paralelne delavnice s primeri dobrih praks, povezane s 4 prioritetami:
1. Vključevanje in raznolikost
dr. Irena Lesar, Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani, in Ivana Majcen, CMEPIUS
2. Okolje in boj proti podnebnim spremembam
dr. Gregor Torkar, Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani, in Tjaša Knez, CMEPIUS
3. Digitalna preobrazba
dr. Alenka Lipovec, Pedagoška fakulteta Univerze v Mariboru, in Urška Šraj, CMEPIUS
4. Participacija v demokratičnem življenju, skupne vrednote in državljansko udejstvovanje
dr. Mitja Sardoč, Pedagoški inštitut, in mag. Lea Vrečko, CMEPIUS  
12.30–13.00Odmor
13.00–14.30Okrogla miza:
dr. Irena Lesar, dr. Gregor Torkar, dr. Alenka Lipovec in dr. Mitja Sardoč; moderatorka: dr. Tanja Taštanoska, Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje
14.30Kosilo

Predstavitev sodelujočih strokovnjakov

Strokovnjakom, ki bodo vodili posamezne delavnice, smo zastavili nekaj kratkih vprašanj in dobili več kot zanimive odgovore.

dr. Irena Lesar

Strokovno področje: obča pedagogika, teorija vzgoje, inkluzivnost in pravičnost v vzgoji in izobraževanju

Kaj je po vašem mnenju največji mit na tem področju? Inkluzivnost = omogočanje dostopa do vzgoje in izobraževanja osebam s posebnimi potrebami

Kako bi svojo temo razložili v treh stavkih? Inkluzivnost je treba razumeti kot kompleksen, večdimenzionalni koncept, ki je namenjen vsem, saj vsi potrebujemo izkušnje spoštljivega in pravičnega sobivanja v heterogenih vzgojno-izobraževalnih okoljih. Vzgojno-izobraževalna okolja naj bi se bila sposobna prilagajati tudi individualnim sposobnostim in po potrebi spreminjati oz. prilagajati svoje bolj ali manj ustaljene prakse z mislijo na vse prisotne. Prilagojene oz. spremenjene prakse pa bi ne smele biti usmerjene le na učenje in učno napredovanje, temveč tudi na občutje pripadnosti in možnosti participacije vseh v skupnostih znotraj vzgojno-izobraževalne ustanove.

Katero vsebino, ki jo sami cenite, bi priporočili udeležencem konference v branje, poslušanje ali ogled? Indeks inkluzivnosti: priročnik za razvoj šol, ki jih usmerjajo inkluzivne vrednote.

Če bi vas vprašali po eni vaši zanimivi lastnosti ali morda presenetljivem dejstvu, kaj bi izpostavili?Vedoželjnost.

Vprašanje, o katerem naj udeleženci razmislijo pred vašo delavnico:  Katere prakse znotraj vaše ustanove bi opredelili kot inkluzivne in katere kot neinkluzivne?

dr. Gregor Torkar

Strokovno področje: Biološko izobraževanje, okoljsko izobraževanje in vzgoja in izobraževanje za trajnostni razvoj.

Kaj je po vašem mnenju največji mit na tem področju? Več okoljskega znanja vedno vodi v okolju prijaznejše delovanje.

Kako bi svojo temo razložili v treh stavkih?
V luči skupnih prizadevanj za povečanja kompetenc za trajnostnost in pismenosti za prihodnost je pomembno, da vzgoja in izobraževanje za trajnostni razvoj poteka v resničnem svetu – doma, v skupnosti, v muzeju, laboratoriju, naravi itd. Ne more biti omejeno le na šolo, temveč predstavlja vseživljenjski proces, ki vključuje tudi priložnostno in neformalno učenje. Vse bolj postaja očitno, da je prihodnost v odprtem šolanju, ki prinaša povsem nov pogled na to, »kaj«, »kje« in »kdaj« se ljudje učijo.

Katero vsebino, ki jo sami cenite, bi priporočili udeležencem konference v branje, poslušanje ali ogled? Propad civilizacij (J. Diamond)

Če bi vas vprašali po eni vaši zanimivi lastnosti ali morda presenetljivem dejstvu, kaj bi izpostavili?
Ne vozim električnega avtomobila.

Vprašanje, o katerem naj udeleženci razmislijo pred vašo delavnico:  Kako povečati agentnost posameznikov in družbe za dosego trajnostne preobrazbe?

dr. Alenka Lipovec

Strokovno področje: digitalno izobraževanje/didaktika matematike

K
aj je po vašem mnenju največji mit na tem področju? Zasloni so vsega krivi.

Kako bi svojo temo razložili v treh stavkih? Digitalna preobrazba v izobraževanju pomeni strateško vključevanje digitalnih tehnologij v pouk, da bi izboljšali kakovost poučevanja in  učenja ter dostopnost in prilagodljivost izobraževalnih poti. Ne gre le za uporabo orodij, temveč za spremembo pedagoških pristopov, razvoj digitalnih kompetenc učiteljev in učencev ter ustvarjanje vključujočih učnih okolij. Poseben poudarek je na razvoju digitalne pismenosti, varni in odgovorni rabi umetne inteligence ter oblikovanju trajnostnih rešitev, ki podpirajo sodelovanje in inovacije v šolah.

Katero vsebino, ki jo sami cenite, bi priporočili udeležencem konference v branje, poslušanje ali ogled? Film AI (2001)

Če bi vas vprašali po eni vaši zanimivi lastnosti ali morda presenteljivem dejstvu, kaj bi izpostavili? Matematika za službo, paradižniki in pletenje za dušo, trije vnuki za srečo.

Vprašanje, o katerem naj udeleženci razmislijo pred vašo delavnico: Kaj morajo učenci nujno razumeti o delovanju UI, da bodo kritični uporabniki?

dr. Mitja Sardoč

Strokovno področje: filozofija vzgoje, aktivno demokratično državljanstvo

Kaj je po vašem mnenju največji mit na tem področju? Da so mladi nezainteresirani za družbene probleme in jih aktivno vključevanje v javno življenje ne zanima.

Kako bi svojo temo razložili v treh stavkih?  Vsaka generacija mora demokracijo in spoštovanje človekovih pravic izumiti na novo. Z aktivnim delovanjem ter kritičnim mišljenjem soustvarjamo odprte državljanske prostore za dialog ter skupno sobivanje.

Katero vsebino, ki jo sami cenite, bi priporočili udeležencem konference v branje, poslušanje ali ogled? Dokumentarni film THE FOG OF WAR.

Če bi vas vprašali po eni vaši zanimivi lastnosti ali morda presenetljivem dejstvu, kaj bi izpostavili? Če v ’teoriji’ probleme najraje iščem, se jim v ‘praksi’ še raje izognem.

Vprašanje, o katerem naj udeleženci razmislijo pred vašo delavnico: Kako na področju aktivnega demokratičnega državljanstva premostiti razkorak med teorijo in prakso?

Ciljna skupina

Na konferenco boste vabljeni pogodbeniki v projektih programa Erasmus+ na področjih splošnega šolskega izobraževanja, poklicnega in strokovnega izobraževanja, terciarnega izobraževanja, splošnega izobraževanja odraslih in športa.

V vabilu bo navedena povezava do prijavnice, ki jo lahko izpolnite do 15. novembra. Število mest je omejeno po področjih izobraževanja / delovanja. Potrditev udeležbe boste tisti, ki se registrirate prek obrazca, prejeli 10 dni pred dogodkom. Udeležba na konferenci je za vas brezplačna.

Cilji konference

1. Udeležencem konference predstaviti različne primere dobrih praks, ki jih spodbudijo k razmišljanju, kako v svojih projektih prepoznavati in spodbujati prioritete programa Erasmus+.

2. Udeležencem omogočiti mreženje in spodbuditi medsebojno izmenjavo pogledov na posamezne prioritete.

KDAJ bo dogodek?

Valorizacijska konferenca bo v torek, 2. decembra 2025, med 9. in 15. uro v GH Union v Ljubljani.

Organizator


CMEPIUS – Center za mobilnost in evropske projekte izobraževanja in usposabljanja.

Če imate o konferenci še kakšno vprašanje, nam pišite.

CMEPIUS
Skip to content