Dolgoročna sodelovanja med nacionalnimi agencijami Erasmus+ (LTA – Long Term Activity)
Nacionalna agencija CMEPIUS sodeluje v več dolgoročnih aktivnostih (LTA), katerih namen je zagotavljanje kakovosti dela skozi mednarodno povezovanje.
Eno izmed tovrstnih sodelovanj na CMEPIUS-u tudi koordiniramo, in sicer LTA CLEAR – dolgoročna aktivnost, namenjena dvigu kakovosti ocenjevanja projektov Erasmus+ KA2. Trenutno poteka druga faza omenjenega projekta, ki smo jo poimenovali CLEAR+.
Collaboration on the Levelling-up of Erasmus+ Assessors through developing and testing a common Resource set for KA2 assessment: Programme-level updates, Learning from experience and Use of digital tools and Software.
CLEAR+ je nadaljevanje LTA-ja CLEAR Assessment 2022-2024.
Druga faza nadaljuje z razvojem skupnega nabora virov za uporabo vseh nacionalnih agencij Erasmus+, ki delujejo na področju izobraževanja in usposabljanja.
Glavni cilj LTA-ja je usposobiti zunanje eksperte za kakovostno in poenoteno ocenjevanje končnih poročil KA2 projektov.
Obenem bodo nastala podporna gradiva in avdio-vizualni materiali za podporo pri ocenjevanju.
Več o dolgoročni aktivnosti CLEAR+ na podstrani, namenjeni temu projektu.
Collaboration on the Levelling-up of Erasmus+ Assessors through developing and testing a common Resource set for KA2 assessment
Nacionalne agencije Erasmus+ morajo za projekte zagotavljati ocene, ki temeljijo na strokovnem pregledu, z namenom zagotavljanja visokokakovostnih, preglednih in nepristranskih ocen ter zagotavljanja enakopravne obravnave vseh prijaviteljev.
Nacionalne agencije v postopku dodeljevanja sredstev usposabljajo zunanje ocenjevalce o pripadajočih merilih ocenjevanja in pravilih dodeljevanja sredstev. V okviru LTA so nastala tudi podporna gradiva za ocenjevanje KA2 projektov.
Več o LTA aktivnosti CLEAR Assessment na spletni strani.
CMEPIUS sodeluje tudi pri nekaterih drugih dolgoročnih aktivnostih, katerih nosilke so različne nacionalne agencije Erasmus+ in se posvečajo raznolikim tematikam in prioritetam.
Skupaj razvijamo orodja in gradiva, ki so v pomoč pogodbenikom projektov po vsej Evropi.
LTA Digi koordinira Fundacija za razvoj izobraževanja – Nacionalna agencija za program Erasmus+ in Evropski solidarnostni korpus na Poljskem (FRSE).
Projekt zajema štiri sektorje programa Erasmus+: šolsko izobraževanje, visokošolsko/terciarno izobraževanje, izobraževanje odraslih in poklicno izobraževanje in usposabljanje (razen v Italiji, kjer bodo proučevali le slednjega). Obravnava dejavnosti, izvedene v okviru Ključnega ukrepa 1: učna mobilnost posameznikov (KA1) in Ključnega ukrepa 2: sodelovanje med organizacijami in institucijami/strateška partnerstva (KA2).
Del LTA-ja je tudi raziskovalni projekt “Ekosistem razvoja digitalnih kompetenc v programu Erasmus+”, ki poteka istočasno v sedmih državah: Belgiji (flamska regija), Italiji, Poljski, Romuniji, Sloveniji, na Nizozemskem in v Turčiji.
Glavni cilj študije je zagotoviti informacije o vplivu programa Erasmus+ na digitalno transformacijo oz. preobrazbo organizacij prejemnic finančnih sredstev in o razvoju digitalnih kompetenc med njihovimi zaposlenimi, kot tudi tudi spremembe na teh področjih ter oblikovati zaključke in priporočila v zvezi s tem. Predmet raziskovanja tako vključuje digitalne veščine in digitalno transformacijo organizacij prejemnic finančnih sredstev oz. organizacij pogodbenic Erasmus+ programa, zlasti v zvezi s sodelovanjem prek digitalnih tehnologij in (so)ustvarjanjem, ponovne uporabe in deljenja digitalnih vsebin.
Vsako raziskovalno področje in njegova opredelitev neposredno izhajata iz dveh strateških dokumentov Evropske unije: Akcijskega načrta za digitalno izobraževanje za obdobje 2021-2027 in Okvirja digitalnih kompetenc za državljane EU – DigComp 2.1.
CMEPIUS sodeluje v mednarodni skupini 10 držav, ki se ukvarjajo z učinkom, prepoznavanjem in merjenjem le-tega.
Nosilka dolgoročne aktivnosti je nizozemska nacionalna agencija NUFFIC.
Skupaj smo razvijali gradiva, ki vam bodo v pomoč pri pri načrtovanju in spremljanju učinka projektov Erasmus+.
Rezultat sodelovanja so orodja in publikacije:
Research-based Impact Analysis of Erasmus+ Adult Education Programmes
Transnacionalna raziskovalna mreža: mreža RIA-AE (Raziskovalno osnovana analiza učinkov programov Erasmus+ za izobraževanje odraslih) si je za glavni cilj zadala uskladili raziskovalne dejavnosti za krepitev učinkov mednarodnega sodelovanja in projektov mobilnosti v izobraževanju odraslih ter omogočiti nadaljnji razvoj in izboljšanje kakovosti programa Erasmus+.
Mreža RIA-AE je bila ustanovljena leta 2022 s strani osmih nacionalnih agencij, pod koordinacijo nacionalne agencije pri BIBB (DE02). Mreža se je od ustanovitve znatno razširila in zdaj vključuje 20 držav: Avstrijo, Belgijo, Hrvaško, Češko, Estonijo, Finsko, Francijo, Nemčijo, Madžarsko, Irsko, Italijo, Latvijo, Nizozemsko, Poljsko, Portugalsko, Romunijo, Slovaško, Slovenijo, Španijo in Turčijo. Mednarodni konzorcij v sodelovanju z nacionalno agencijo pri BIBB je odgovoren za transnacionalno raziskovalno koordinacijo: Ockham IPS (vodja projekta), Institut für Innovation und Technik (iit) in artéduc/Univerza v Bruslju.
Ostala nacionalna poročila sodelujočih držav ter evropsko sintezno poročilo iz raziskovalnega kroga 2023/2024 so na voljo na povezavi.
Participation Erasmus Alumni for Civic Engagement
Glavni namen LTA PEACE+ je izpostaviti vrednote EU skozi informiranje državljanov in jih s tem opolnomočiti, da bodo postali aktiven del družbe in bili kritični v svojem razmišljanju.
Nosilec LTA-ja je italijanska nacionalna agencija Erasmus+ INDIRE, v shemi za obdobje 2025-2027 pa sodeluje še 23 nacionalnih agencij.
Rezultat bodo konkretne vsebine, ki pomagajo pri naslavljanju prioritete »Participacija v demokratičnem življenju, skupne vrednote in državljanska angažiranost« in bodo objavljene na spletni strani.

Predstavniki nacionalnih agencij na uvodnem srečanju LTA PEACE+ v Firencah, februarja 2025.
Foto: Michele Squillantini, Erasmus+ Italian NA INDIRE
Dolgoročna aktivnost VET Research raziskuje vpliv poklicnega in strokovnega izobraževanja na nacionalno izobraževanje v srednji in vzhodni Evropi. Nosilka aktivnosti je Nacionalna agencija za program Erasmus+ in Evropski solidarnostni korpus na Poljskem (FRSE).
Pričakovani potencialni rezultati so:
– prispevek k kakovosti poučevanja in učenja na nacionalni ravni.
– vpliv na kompetence šolskega osebja.
– vpliv na krepitev institucionalnih kapacitet šol.
– vpliv na nacionalne sisteme poklicnega izobraževanja.
Rezultati bodo predstavljeni v nacionalnih poročilih.


