Znani nagrajenci evropske nagrade za inovativno poučevanje v letu 2025

Evropska komisija je razglasila imena prejemnikov nagrad za inovativno poučevanje – EITA 2025.

Iz Slovenije prihajajo trije nagrajenci: Gimnazija Antonio Sema Piran v kategoriji splošnega šolskega izobraževanja; Ljudska univerza Lendava v kategoriji izobraževanja odraslih in CŠOD – Center šolskih in obšolskih dejavnosti v kategoriji Evropsko jezikovno priznanje.

Nagrado Evropska komisija podeljuje učiteljem in šolam, ki promovirajo inovativne prakse učenja in poučevanja, njen namen pa je izpostaviti pomen programa Erasmus+ pri povezovanju učiteljev iz vse Evrope.

15. septembra je Evropska komisija razglasila letošnjih 117 nagrajencev, ki so nagrade prejeli znotraj petih podkategorij: predšolska vzgoja in izobraževanje, splošno šolsko izobraževanje (osnovne šole + splošne srednje šole), poklicno srednješolsko izobraževanje, izobraževanje odraslih in Evropsko jezikovno priznanje.

Evropsko nagrado za inovativno poučevanje Evropska komisija že pet let podeljuje odličnim projektom programa Erasmus+, vsako leto na posebno tematiko – letošnja je bila aktivno državljanstvo. Izbor nagrajencev opravijo posamezne nacionalne agencije, v Sloveniji je to CMEPIUS – Center RS za mobilnost in evropske programe izobraževanja in usposabljanja. Predstavniki nagrajenih institucij bodo decembra odpotovali v Bruselj, kjer se bodo zbrali na slavnostni razglasitvi nagrajencev, čas pa bodo izkoristili tudi za druženje in izmenjavo odličnih pedagoških praks.

Evropska nagrada za inovativno poučevanje pomeni pomembno potrditev vsem sodelujočim v nagrajenih projektih in je priznanje za odlične pedagoške prakse, ki se kažejo v okviru projektov Erasmus+ in odražajo v rednem pedagoškem delu na vseh ravneh izobraževanja.

Kratek opis nagrajenih projektov:

Ljudska univerza Lendava – projekt “Help to Opportunities”

Projekt Help to Opportunities je opolnomočil romske skupnosti z izboljšanjem zdravstvene pismenosti prek vključujočega, skupnostno zasnovanega izobraževanja. Z usposabljanjem romskih laičnih izobraževalcev, razvojem prilagojenih izobraževalnih orodij in spodbujanjem zaupanja v zdravstvene sisteme je ustvaril trajnostne, inovativne in prenosljive rešitve po vsej Evropi.

Gimnazija Antonio Sema Piran – projekt »Spodbujanje ozaveščenosti o evropski identiteti, aktivnem sodelovanju in odgovornem vedenju mladih v prid trajnostnemu razvoju v skupnem evropskem prostoru:

Nagrajeni projekt spodbuja inovativno, na izkušnjah temelječe učenje prek medkulturne izmenjave in aktivnega sodelovanja dijakov. V raznolikih skupinah dijaki raziskujejo evropske teme, trajnost in evropsko identiteto z delom v skupinah, dialogom in deljenjem resničnih, osebnih izkušenj. Učitelji delujejo kot usmerjevalci in sooblikovalci učnih dejavnosti. Projekt krepi kritično mišljenje, družbeno odgovornost in pobudo v vključujočem, dinamičnem in medsektorskem učnem okolju.

CŠOD – Center šolskih in obšolskih dejavnosti – projekt “Zgodnji razvoj jezika v naravi”:

Glavni cilj projekta »Zgodnji razvoj jezika v naravi« je bil razkriti jezikovno spodbudni potencial zunanjega okolja z raziskovanjem možnosti razvijanja jezikovnih veščin v naravi za otroke, stare od 3 do 7 let. Projekt je ustvaril štiri intelektualne rezultate: inovativen splošni model, dostopen v štirih jezikih, teoretični in praktični priročnik ter program usposabljanja.

Oznake:
CMEPIUS
Skip to content